Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto invoeren vanuit NL

Discussie gestart

Holmq

Hallo,

binnen 6 weken ga ik naar CALIFORNIA emigreren. Ik ben onlangs getrouwd, mijn man heeft de Amerikaanse nationaliteit dus geen probleem wat betreft een verblijfsvergunning. Omdat het nogal moeizaam gaat om hier mijn auto te verkopen, en ik getipt werd toch eens na te denken om hem mee te nemen, zou ik graag willen weten of er mensen op dit forum zijn die hier goede ervaringen mee hebben.

Ik rijd een Peugeot 407 StationWagon uit 2005 en ben benieuwd wat me dat zou kosten, welke stappen ik moet ondernemen, welke bedrijven de auto betaalbaar kunnen verschepen en waar en hoe het zal gaan... tevens ben ik benieuwd naar het verzekeren van de auto in de US.
Maar ik ben vooral benieuwd of het rendable is dit te doen of toch hier de auto te verkopen (met een 'verlies' van 10.000 euro) en een nieuwe Amerikaanse aanschaffen.

Alvast bedankt voor de hulp

lonneke
#1 - 18-03-2007, 14:47 uur

hollandranch

Hallo,

binnen 6 weken ga ik naar CALIFORNIA emigreren. Ik ben onlangs getrouwd, mijn man heeft de Amerikaanse nationaliteit dus geen probleem wat betreft een verblijfsvergunning. Omdat het nogal moeizaam gaat om hier mijn auto te verkopen, en ik getipt werd toch eens na te denken om hem mee te nemen, zou ik graag willen weten of er mensen op dit forum zijn die hier goede ervaringen mee hebben.

Ik rijd een Peugeot 407 StationWagon uit 2005 en ben benieuwd wat me dat zou kosten, welke stappen ik moet ondernemen, welke bedrijven de auto betaalbaar kunnen verschepen en waar en hoe het zal gaan... tevens ben ik benieuwd naar het verzekeren van de auto in de US.
Maar ik ben vooral benieuwd of het rendable is dit te doen of toch hier de auto te verkopen (met een 'verlies' van 10.000 euro) en een nieuwe Amerikaanse aanschaffen.

Alvast bedankt voor de hulp

lonneke


Heb geen ervaring met een auto, maar heb wel besloten om mijn Harley Davidson niet mee te nemen naar Amerika simpelweg omdat het een hoop moeite kost en je uiteidelijk meer geld kwijt bent. Kan me voorstellen dat een 407 nog genoeg oplevert om bijvoorbeeld een leuke Chevrolet Sebring van 20.000 Dollars, in Euro's nog een stuk minder en onderhoud van een Peugeot in Amerika zal ook niet al te makkelijk zijn en vooral duur, succes
#2 - 18-03-2007, 14:54 uur

bgroeneveld

Californie heeft erg strenge wetten voor het beschermen van de lucht. Zelfs een auto die elders in de VS door de plaatselijke keuring komt, wordt soms in Californie afgekeurd. Vooral Los Angeles is erg streng.

Ik zou het er niet op wagen, jezelf een hoop zorgen besparen, gewoon dat verlies nemen door de auto in Nederland te verkopen en in CA helemaal opnieuw te beginnen. Geld is een stuk  makkelijker mee te nemen dan een auto. En je hebt dan het voordeel, dat je een auto hebt die aan alle voorschriften voldoet.
#3 - 18-03-2007, 16:56 uur

Staceybeesie

Weet dat je hier geen enkele Peugeot ziet rijden en dus ook geen Peugeot garage  zult vinden.
Onderhoud en evt. verkoop later zal heel moeilijk gaan. Bovendien moet je ook de verschepingskosten betalen naar Amerika.
Denk ik beter in NL verkopen en met de huidige koerswinst van Euro naar Dollar, heb je misschien je verlies weer een beetje verminderd.
#4 - 18-03-2007, 17:16 uur
Groetjes Petra

Chiefram

Persoonlijk zou ik ook nooit een auto vanuit Nederland naar de USA importeren en zeker geen 'gewone' auto waar hier geen garages voor zijn. (Met 'gewone' auto's bedoel ik dus dat het niet om specials/old timers of unieke exemplaren gaat).

Daarnaast zijn 'gewone' auto's in Amerika zeer goedkoop, waardoor jullie Peugeot ontzettend duur zal worden na alle vereiste aanpassingen die CA er aan stelt. Over de vrachtkosten enzo nog maar te spreken.

#5 - 01-04-2007, 19:02 uur

ned in MO

Niet doen. Ze worden hier niet verkocht, onderhoud is niet mogelijk
#6 - 02-04-2007, 05:10 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

demi10

voor zover zal het niet lukken de peugeot in CA op de weg te krijgen. Simpelweg te jong.

Bij een oldtimer uit europa zijn er minder strenge eisen mbt uitlaatgassen en techniek. Een vriend van me (en die zit in de automotive)  is al 4 jaar aan het proberen twee Opel  Manta (type B) over te halen naar AZ. eentje zal lukken (is op leeftijd) maar de ander is van 86 en te jong.
Dit model is in de VS nooit uitgebracht....dus géén typegoedkeuring. Tot nu toe is er 1 model rijdend in NY.

Ik denk dat de peugeot in NL zal moeten blijven (laatste model peugeot dat in de VS is uitgebracht is de 405)

michael
#7 - 03-04-2007, 00:06 uur

bgroeneveld

D'r rijden minstens twee lelijke eendjes rond hier in Minnesota. Vallen inderdaad onder de 'oude' auto's die aan veel minder voorwaarden hoeven te voldoen. Ik heb de papieren vertaald voor die auto's, vandaar dat ik dat weet.
#8 - 03-04-2007, 00:48 uur

Kristof

even een bump

ik heb gelezen onlangs dat Opel nu ook via GM auto's verkoopt in Amerika.

Ik heb zelf een nieuwe opel astra gtc, met zo een geweldige panoramische voorruit, en zou het geweldig vinden moest ik die mee naar amerika kunnen nemen (voor lange reis, of verhuis)

laatste nieuwe opel/gm motor, laag verbruik van 5 liter, dus uitstoot zal ook wel conform de eisen in CA zijn niet? Of mogen nieuwe auto's niet geimporteerd worden

zou in het geval van een opel het dan niet mogelijk zijn deze te laten onderhouden in een GM/opel garage in Amerika?

En wat kost ongeveer een transport tussen europa en amerika voor een auto?
#9 - 16-07-2007, 10:57 uur

Loek

Volgens mij worden Opels in de US alleen onder de naam Saturn verkocht, met uitzondering van de Cadillac Catera (Opel Senator?).  De Saturns zien er anders uit van buiten maar ook onder de motorkap (vaker een iets grotere motorvermogen).  Tel daarbij op dat je een Saturn in de US waarschijnlijk voor een fractie van de prijs van een Opel in NL kunt kopen, en je zou een dief van eigen portomonnee zijn als je je Opel van de NL mee zou nemen naar de US.
#10 - 16-07-2007, 16:27 uur

hollandranch

voor zover zal het niet lukken de peugeot in CA op de weg te krijgen. Simpelweg te jong.

Bij een oldtimer uit europa zijn er minder strenge eisen mbt uitlaatgassen en techniek. Een vriend van me (en die zit in de automotive)  is al 4 jaar aan het proberen twee Opel  Manta (type B) over te halen naar AZ. eentje zal lukken (is op leeftijd) maar de ander is van 86 en te jong.
Dit model is in de VS nooit uitgebracht....dus géén typegoedkeuring. Tot nu toe is er 1 model rijdend in NY.

Ik denk dat de peugeot in NL zal moeten blijven (laatste model peugeot dat in de VS is uitgebracht is de 405)

michael

Hot news!!

http://www.nu.nl/news/1144280/73/Peugeot_terug_naar_Amerika.html
#11 - 17-07-2007, 20:35 uur

ned in MO

Das oud nieuws Hans (als je autoliefhebber bent).
Alfa Romeo komt ook terug naar de VS.
Daarbij Renault waarschijnlijk ook (onder een Nissan embleem)
Fiat komt ook met de nieuwe 500

Door het aankomende dieseloffensief gaan veel europese merken met hun technologie proberen op de am markt binnen te komen
#12 - 17-07-2007, 21:03 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Staceybeesie

Das oud nieuws Hans (als je autoliefhebber bent).
Alfa Romeo komt ook terug naar de VS.
Daarbij Renault waarschijnlijk ook (onder een Nissan embleem)
Fiat komt ook met de nieuwe 500

Door het aankomende dieseloffensief gaan veel europese merken met hun technologie proberen op de am markt binnen te komen

Alfa ook?
Dat zou wel erg leuk zijn ;-)
tenminste als er Amerikaanse prijzen worden berekend.

De nieuwe Fiat 500 ziet er ook leuk uit moet ik zeggen.
#13 - 25-07-2007, 00:22 uur
Groetjes Petra

hollandranch

Das oud nieuws Hans (als je autoliefhebber bent).
Alfa Romeo komt ook terug naar de VS.
Daarbij Renault waarschijnlijk ook (onder een Nissan embleem)
Fiat komt ook met de nieuwe 500

Door het aankomende dieseloffensief gaan veel europese merken met hun technologie proberen op de am markt binnen te komen


ben wel een autoliefhebber, dus geen Peugeots, alleen echte auto's, maar blijkbaar wordt oud nieuws weer als nieuw nieuws verspreid en ik er maar intrappen  :-*  Komt die nieuwe Fiat ook naar Texas, kan hem zo meenemen in mijn achterbak.
#14 - 02-08-2007, 18:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15