Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

B1/B2 visum

Discussie gestart

Verelle

Op 2 januari zijn wij in de States aangekomen op een B1/B2 visum. Wij hadden eigenlijk wel verwacht dat we zouden worden verhoord, maar helemaal niets. Na de vingerafdruk en de foto werden we meegenomen naar een kantoor en werden we eigenlijk meteen te woord gestaan. De dame in kwestie vroeg wat we dit jaar van plan waren en of we gingen werken. Ons antwoord was alleen reizen en niet werken. Toen vroeg ze of we voldoende geld hadden, wij zeiden ja. Verder geen vragen meer, ook niet over de hoeveelheid geld die we beschikbaar hebben en dergelijke. We kregen meteen een visum voor een jaar. In no time stonden we weer buiten de terminal. Het wachten op de taxi die ons naar ons hotel moest brengen duurde langer. 

Nou weet ik niet of dat we ongelovelijk veel mazzel hebben gehad of dat dit normale procudure is. Want ik hoor toch ook wel andere verhalen.
#1 - 21-01-2006, 02:05 uur
In april terug naar Amerika

Dusza

Verelle, ik denk dat, indien jij Mohemad Abdhul bent, en je komt uit Chakkamakka, dat ze dan wel strenger zullen zijn...   ;D

Allé, heel veel plezier, en hou ons op de hoogte!

P.S.: en zorg er voor dat je geen Nederamerikanen het schaamrood op de wangen doet verschijnen!
#2 - 21-01-2006, 10:04 uur

FreezeM

Wat Dusza zou zeker ook waar kunnen zijn. Daarnaast houden ze natuurlijk steekproeven waarbij ze willekeurig mensen eruit pikken voor een nader onderzoek. Die verhalen lees je vervolgens op internet omdat mensen daar van schrikken. Jullie verhaal is niet spannend genoeg dus dat verteld niemand verder :)
#3 - 23-01-2006, 09:26 uur

Verelle

Wat Dusza zou zeker ook waar kunnen zijn. Daarnaast houden ze natuurlijk steekproeven waarbij ze willekeurig mensen eruit pikken voor een nader onderzoek. Die verhalen lees je vervolgens op internet omdat mensen daar van schrikken. Jullie verhaal is niet spannend genoeg dus dat verteld niemand verder :)

Ik had meteen een reaktie op Dusza geplaatst, maar die is om een of andere reden niet geplaatst zie ik nu.Het interessante in ons geval is mijn partner geboren is  in Pakistan en heeft een niet Europese naam. Nu heeft eigenlijk zijn hele leven lang de Britse nationaliteit.  En toch geen problemen what so ever.
Wel een interessante ervaring bij een border check vlakbij de Mexicaanse grens. Daar waren ze verbaasd dat we een visum voor een jaar hadden gekregen. Ze deden een beetje moeilijk, maar uiteindelijk konden we doorrijden. We hebben een Duits stel ontmoet en zij hebben slechts een visum voor een half jaar gekregen.
#4 - 06-02-2006, 20:30 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15