Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ben benieuwd!!!

Discussie gestart

kibri(natalie)

Hallo,

Inge is dus gisteren naar de usa vertrokken hè, ik ben eens benieuwd hoe het haar ginder gaat bevallan en hoop der snel iets van te horen!!!
Nu Petra en Hans nog!! Hoe staat het eigenlijk met jullie, zijn jullie ook al wat stappen verder?
Leuk hè,ik hoop die stappen volgend jaar ook te mogen ondernemen  ;)!!
Laat iets horen van jullie hè en als er nog andere zijn...

groetjes natalie
#1 - 24-08-2006, 15:19 uur
Groetjes natalie

Ingetje

Hey Natalie!
Wij zitten inderdaad sinds gisteren in the US  :D
Wij zijn nu even 2 daagjes in Miami en vliegen morgen verder naar St Thomas, USVI.  2006-05
We zijn wel blij dat we nog even 2 daagjes kunnen ontspannen voor het echte werk begint.
Dit weekend gaan we op huizenjacht en zoeken we een auto, vanaf maandag kunnen we dan aan de papiernolen beginnen, SSN, EAD, bankrekening openen en nog veel meer!
Heel spannend allemaal! Ik zal het pas morgen echt geloven als we de sleutels van ons pand krijgen en kunnen beginnen!
Ik weet niet wanneer de volgende keer zal zijn dat ik hier iets kan posten want ik weet niet wanneer we internet zullen hebben en of we tijd hebben!
De eerstvolgende gelegenheid dat ik krijg kom ik hier zeker eens kijken want ik ben zelf ook benieuwd naar Hans en Petra hun verhalen! Hopelijk horen jullie snel iets!
oh ja en trouwens, het is hier 32 graden!!  2006-10
Hoe zit het verder met jouw plannen Natalie?
Groetjes vanuit de US!  cheer cheerb cheer
Inge
#2 - 25-08-2006, 02:29 uur

kibri(natalie)

Leuk om te horen dat je advontuur is begonnen, spannend allemaal, hou ons zeker af en toe op de hoogte  ;)

Zoals je weet doen wij dit jaar nog mee aan de lotterij en als dat niet lukt starten we der een bedrijfje,dus volgende zomer zullen onze plannen zeker van start gaan  ;)!!!!

groetjes natalie
#3 - 25-08-2006, 17:03 uur
Groetjes natalie

petratimmer

Hoi Inge,

Spannend allemaal hoor.. Hou ons op de hoogte. We leven met je mee..

Hier nog geen nieuws!!!! Helaas, ook van Hans nog geen vreugde kreet gehoord..Maar lang kan het toch niet meer duren...Ik wordt zo langzamerhand wel en beetje moe van al die mensen die iedere keer weer vragen: Zijn jullie nog niet weg?

Maar goed wij genieten van de bakken met regen die hier naar beneden komen..

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaan met alles. Verzekeringen, auto, SSN etc laat het ons weten als je de kans krijgt.

Veel succes met alles!!!

Natalie leuk dat er weer iemand is die de stap wil wagen, veel succes! Veel doorzettingsvermogen en vooral geduld heb je nodig...

gr Petra
#4 - 25-08-2006, 19:40 uur

kibri(natalie)

Hoi Inge,

Spannend allemaal hoor.. Hou ons op de hoogte. We leven met je mee..

Hier nog geen nieuws!!!! Helaas, ook van Hans nog geen vreugde kreet gehoord..Maar lang kan het toch niet meer duren...Ik wordt zo langzamerhand wel en beetje moe van al die mensen die iedere keer weer vragen: Zijn jullie nog niet weg?

Maar goed wij genieten van de bakken met regen die hier naar beneden komen..

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaan met alles. Verzekeringen, auto, SSN etc laat het ons weten als je de kans krijgt.

Veel succes met alles!!!

Natalie leuk dat er weer iemand is die de stap wil wagen, veel succes! Veel doorzettingsvermogen en vooral geduld heb je nodig...

gr Petra


Petra,
ik kan het wel geloven dat je die vragen en dat wachten moe word,maar je moet maar denken,lang kan het zeker niet meer duren!! En als het éénmaal zover is  cheer dan zal je geluk niet meer opkunnen!!!
Hou ons op de hoogte ;)

groetjes natalie
#5 - 26-08-2006, 14:13 uur
Groetjes natalie

hollandranch

Morgen staan we 10 weken in de wacht en de vakanties zijn afgelopen dus onze advocaat gaat het consulaat eens bellen of er wat bekend is, maarja onder druk zetten kan je het niet want alle aanvragers hebben haast en hebben vaak al veel extra onkosten en risico's. Toen we het visum aanvroegen kregen we te horen dat het wel 3 maanden kon duren, dus zou eigenlijk in de komende weken bekend gemaakt moet worden 2006-05
#6 - 26-08-2006, 15:40 uur

hollandranch

Hey Natalie!
Wij zitten inderdaad sinds gisteren in the US  :D
Wij zijn nu even 2 daagjes in Miami en vliegen morgen verder naar St Thomas, USVI.  2006-05
We zijn wel blij dat we nog even 2 daagjes kunnen ontspannen voor het echte werk begint.
Dit weekend gaan we op huizenjacht en zoeken we een auto, vanaf maandag kunnen we dan aan de papiernolen beginnen, SSN, EAD, bankrekening openen en nog veel meer!
Heel spannend allemaal! Ik zal het pas morgen echt geloven als we de sleutels van ons pand krijgen en kunnen beginnen!
Ik weet niet wanneer de volgende keer zal zijn dat ik hier iets kan posten want ik weet niet wanneer we internet zullen hebben en of we tijd hebben!
De eerstvolgende gelegenheid dat ik krijg kom ik hier zeker eens kijken want ik ben zelf ook benieuwd naar Hans en Petra hun verhalen! Hopelijk horen jullie snel iets!
oh ja en trouwens, het is hier 32 graden!!  2006-10
Hoe zit het verder met jouw plannen Natalie?
Groetjes vanuit de US!  cheer cheerb cheer
Inge


Hoi Inge, waarschijnlijk kun je nu niet reageren, maar ben wel benieuwd hoe het wat om met je visum in Amerika te landen en in die veel kortere rij te hoeven staan van US Citizens  2006-05
#7 - 26-08-2006, 15:46 uur

Ingetje

Hoi Hans,

Wij verblijven momenteel nog bij vrienden tot we zelf iets gevonden hebben en we hebben hier gelukkig ook internet! Dus ik blijf jullie verhalen volgen!
Het was heel gek om in die kortere rij te staan, wel leuk hoor! Willen we wel vaker doen zo!   cheer
tot hier toe bevalt alles goed, we willen zo snel mogelijk een eigen onderdak en een auto hebben.
Maandag beginnen we dan met SSN, EAD en dergelijke, ben benieuwd hoe dat hier gaat! We hebben wel al de sleutels van ons pand opgehaald! Spannend!

10 weken wachten is al lang, het kan nu echt niet lang meer duren zou je denken! Goed dat jullie uitgaan van 3 maanden...anders zat je nou al lang te balen natuurlijk!
Succes!
Inge

#8 - 27-08-2006, 00:41 uur

hollandranch

Hoi Hans,

Wij verblijven momenteel nog bij vrienden tot we zelf iets gevonden hebben en we hebben hier gelukkig ook internet! Dus ik blijf jullie verhalen volgen!
Het was heel gek om in die kortere rij te staan, wel leuk hoor! Willen we wel vaker doen zo!   cheer
tot hier toe bevalt alles goed, we willen zo snel mogelijk een eigen onderdak en een auto hebben.
Maandag beginnen we dan met SSN, EAD en dergelijke, ben benieuwd hoe dat hier gaat! We hebben wel al de sleutels van ons pand opgehaald! Spannend!

10 weken wachten is al lang, het kan nu echt niet lang meer duren zou je denken! Goed dat jullie uitgaan van 3 maanden...anders zat je nou al lang te balen natuurlijk!
Succes!
Inge



Hoi, leuk om te lezen dat alles tot nu toe vlot verloopt, ben ook benieuwd hoe het met de SSN enzo loopt. Onze planning om te vertrekken is begin november, dus we hebben nog 2 maanden, maar het verlossende bericht dat we het visum krijgen zou wel gerustellend zijn en je kan dan echt gaan inpakken.

Heel veel geluk alvast, groet Hans
#9 - 27-08-2006, 08:55 uur

kibri(natalie)

Inge,
ik hoop dat je snel een leuk onderdak vind en dat het regelen van de ssn en ead heel vlot derloopt en als dat dan achter de rug is, kan je aan het echte amerikaanse leven beginnen,leuk!!! ;)

Hans,
10 weken, ja dat is haast 3 maand hè, dus echt lang zal het niet meer duren hè en dan kan je inpakken en over diene plas water vliegen naar je nieuwe leven :)! toch spannend allemaal :)!
#10 - 27-08-2006, 11:41 uur
Groetjes natalie

petratimmer

Hoi Inge,

Ik hoop inderdaad dat jullie snel een plekje vinden. Het beginnen met je zaak lijkt inderdaad erg spannend. Krijg er zelf een beetje de kriebels van...

Gelukkig hoeven wij ons over woonruimte geen zorgen te maken. De eigenaresse van het motel staat te springen om het aan ons over te dragen. Wel jammer dat we niets meer mee kunnen pakken van het zomerseizoen. Maar het is niet anders. We proberen nu maar zoveel mogelijk te genieten van de tijd die we nog hier zijn. Ik probeer het een beetje van mij af te zetten want op een gegeven moment ben je nergens anders meer mee bezig.

Petra

#11 - 27-08-2006, 20:42 uur

Ingetje

Petra,

Ik kan me perfect inbeelden hoe je je voelt, wij zijn ook maanden met niks anders bezig geweest en soms werden wij gewoon gek en moet je iets anders gaan doen! Wij hebben toen geprobeerd om 2 x op vakantie te gaan maar dan gebeuren er weer dingen die je moet regelen en we zijn dus 2 keer te vroeg naar huis moeten komen in de stress! Nu is het natuurlijk nog niet over...morgen begint de papiermolen! gelukkig kennen we hier al heel wat mensen die ons kunnen helpen, scheelt een stuk!
We hebben ook zonet een verlossend telefoontje gekregen dat we een appartement hebben!  cheer cheerb cheer
over een paar dagen verhuizen we dus naar onze eigen stek  ;D
nog wel even tijd genomen vandaag om te lunchen op het strand!  2006-05 hopelijk krijgen we daar in de toekomst ook nog de kans toe...
nu nog een auto en het nieuwe leven kan echt beginnen.  cheer
Ik hou jullie op de hoogte vanuit het zonnige St Thomas!
Inge
#12 - 27-08-2006, 21:21 uur

hollandranch

Leuk, deze berichtjes uit St. Thomas, geniet nu, maar vergeet niet straks te genieten, er is altijd ruimte voor.
#13 - 27-08-2006, 21:45 uur

kibri(natalie)


nog wel even tijd genomen vandaag om te lunchen op het strand! 2006-05 hopelijk krijgen we daar in de toekomst ook nog de kans toe...
nu nog een auto en het nieuwe leven kan echt beginnen. cheer
Ik hou jullie op de hoogte vanuit het zonnige St Thomas!
Inge


 :) daar moet je gewoon proberen tijd voor vrij te maken ;)
#14 - 28-08-2006, 07:16 uur
Groetjes natalie

visuar

Ik heb misschien een beetje suffe vragen Inge, maar heb jullie verhaal ook niet helemaal gevolgd moet ik zeggen.

Je geeft aan dat je in de korte rij mocht gaan staan. Hadden jullie niet een werkvisum? Ik vroeg me af of je daar mee ook in die rij moet gaan staan of niet.

Waar ligt St. Thomas ergens in de VS? ???
#15 - 29-08-2006, 18:00 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15