Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bereken maximale hypotheek

Discussie gestart

Frank S

Ik heb een relocation-package ontvangen via de Orlando Sentinel. In 1 van de magazines stond onderstaande tabel om te bepalen wat je maximaal aan hypotheek kunt verkrijgen voor de aankoop van een woning. Ik heb die tabel even gescand en ter lerinck ende vermaeck hier geplaatst.

#1 - 20-11-2005, 10:52 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dusza

Op www.realtor.com kan je zo'n dingen ook berekenen, lijkt me in ieder geval een stuk eenvoudiger. Maar of ze realistisch zijn?
Ze houden er geen rekening mee dat wij bijvoorbeeld een massa geld verdienen VOOR de belastingen, maar dat er maar de helft van over blijft als Belg...

Cief, jij kan ons een idee geven: als je op realtor.com naar jouw huis zoekt (of een gelijksoortig in die straat), en je geeft daar dan je gegevens in bij die mortage, klopt dat met de realiteit?
#2 - 20-11-2005, 12:49 uur

Chiefram

Ik heb even gekeken en een huis gekozen die exakt dezelfde prijs heeft als ons huis en ook nog eens in hetzelfde ZIP-code gebied ligt.

De rente is het moeilijkst te bepalen, want ik denk dat ze alleen de meest gunstige rente laten zien voor iemand met een perfekte kredit-history en dat hebben wij als nieuwkomer in de USA nog niet. Wij betalen 7,035% rente en dat heeft ook te maken met het feit dat wij geen downpayment hebben gedaan. Dat heeft geen zin, omdat we toch voornemens zijn binnen 2 a 3 jaar weer te gaan verhuizen. Mochten we achteraf toch wat langer in dit huis willen blijven wonen, dan overwegen we wel een her-financiering van het huis. Dit kan omdat we dan een veel betere kredit hystory hebben opgebouwd en voor een veel lagere rente (als dat nog opgaat zometeen) de hypotheek opnieuw kunnen afsluiten.

Het maandelijks afbetalingsbedarg, inklusief rente is inderdaad zo rond de $1,600 dollar,, maar... dit is NIET het bedrag dat wij maandelijk ook daadwerkelijk betalen. De kalkulator laat namelijk een hoop belangrijke gegevens weg, zoals de property tax, de insurance en eventuele HOA kosten.

Wij zijn voor ons huis van $264,900 dollar per maand ongeveer $2,060 kwijt, maar wel inklusief property tax van $220 per maand, home owners insurance van ongeveer $57 per maand, HOA (home owners association) $53 per maand, etc...

HOA wil zeggen dat het vuil wekelijks zonder extra kosten wordt opgehaald, de parken en groen in de wijk wordt onderhouden en wij gebruik mogen maken als bewoner van het zwembad, de tennisbaan en volleybal veld.

En zo zijn er nog een aantal kleine kosten die er voor zorgen dat je rustig zo'n $500 a $600 dollar op de maandelijkse lasten bij moet tellen die zo'n dergelijke mortgage kalkulator je laat zien.
#3 - 20-11-2005, 19:38 uur

Dusza

Chief, en nou wil ik je niet beledigen met je leeftijd (want tenslotte ben je nog in de fleur van je leven  8) ), maar kan je dan nog een lening krijgen op 20 jaar?
#4 - 22-11-2005, 22:24 uur

Chiefram

Natuurlijk kan dat, want over 20 jaar ben ik nog geen 65 namelijk, hihi...

Ik heb zelf en hypotheek genomen op 30 jaar. Ik wilde eerst 20 jaar doen, maar zoals ik al elders heb geschreven wil ik er niet langer dan 2 a 3 jaar wonen en dan een huis gaan zoeken die wij echt willen hebben, of een stuk grond kopen en zelf bouwen. In die tussentijd hebben we dan een goede kredit-history opgebouwd en dan zullen de maandelijkse lasten voor 20 jaar zo'n beetje in hetzelfde straatje vallen als wat we nu voor 30 jaar betalen. Als ik nu voor 20 jaar zou kiezen met deze (hogere) rente, dan 'gooi' ik alleen maar elke maand een hoop geld weg aan rente en dat vind ik een beetje zonde.

Maar ook al zouden wij hier in dit huis blijven wonen en 30 jaar hypotheek nemen, dan hebben we voldoende om na 20 jaar (of zelfs veel eerder) het restant in een keer af te kopen. Maar dat zie ik dan wel hoe we dat doen.
#5 - 22-11-2005, 23:17 uur

Dusza

Dank u voor de toelichting!

Dus je kan op 30 jaar lenen, zelfs al ben je dan 65+?
#6 - 22-11-2005, 23:30 uur

Chiefram

Ja hoor... Ik zie vaak genoeg mensen van in de 80 jaar gewoon hier aan het werk. Dus inkomsten kun je zelfs hebben boven je 65-ste als je niet voldoende eigen vermogen hebt opgebouwd in je leven.

Daarom: zorg dat je spaar als je jong bent en leg geld opzij voor later.
#7 - 22-11-2005, 23:48 uur

Frank S

Ook nog een tip die vaak in de VS wordt gegeven om de aflossing van je hypotheek te versnellen: betaal elk jaar een extra maandbedrag bovenop je normale aflossingen. Dat verkort de werkelijke looptijd van je hypotheek aanzienlijk.
#8 - 23-11-2005, 09:15 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Flying Dutchman

Stuur me gerust een PM met vragen over (2e) hypotheken. Ik werk part-time voor een hypotheker, en ga graag (jaja no worries, helemaal gratis) kijken of ik voor landgenoten een betere deal kan regelen.

FD
#9 - 13-12-2005, 05:44 uur

Chiefram

Stuur me gerust een PM met vragen over (2e) hypotheken. Ik werk part-time voor een hypotheker, en ga graag (jaja no worries, helemaal gratis) kijken of ik voor landgenoten een betere deal kan regelen.

FD

Niet voor eerste hypotheken? Ik wil namelijk over een maand of 6 kijken of ik niet opnieuw kan afsluiten, tegen een gunstiger rentepercentage, maar wil geen 2e hypotheek. Ik wil nog een beetje leven ook namelijk, hihi...
#10 - 13-12-2005, 23:16 uur

Flying Dutchman

Absoluut mogelijk.
#11 - 14-12-2005, 03:01 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15