Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

bewijs van financieel support

Discussie gestart

Knallie

Hoi allemaal, ik heb een vraag.. Tis mijn grote droom om in New York te gaan wonen. Nou weet ik alleen dat dat echt het duurste van het duurste is daar allemaal. Dus het zal eerst wel een andere stad worden in de buurt.. Maargoed, andere vraag. Men vraagt, als je wordt uitgeloot, o.a. om een bewijs van financieel support. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik ben 22, woon nog thuis, heb geen hypotheek, wel werk, maar geen enkele vorm van kapitaal. Heeft het dan uberhaupt zin om mee te doen aan de loterij? Stel nou dat ik een keer win... Wordt ik dan afgewezen?

Verder ben ik niet getrouwd, maar heb wel al een hele tijd een relatie. Zij is alleen nog geen 21. Kan ik haar dan wel zonder problemen meenemen?? En kan zij zich ook zelf inschrijven voor de loterij? (ze is 19).

Andere vraag: Als ik afgewezen wordt, kan ik dan de daaropvolgende jaren weer gewoon meedoen? Of is het: 1 keer afgewezen, kans verkeken o.i.d.??

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op deze vragen!!

Groetjes, Denis
#1 - 14-10-2004, 02:53 uur

Chiefram

Hallo Denis,

De MINIMALE voorwaarde om met de Green Card Lottey mee te doen is dat je in het bezit bent van een middelbare schooldiploma of in de afgelopen 5 jaar kunt aantonen dat je minimaal 2 jaar aan eengesloten gewerkt hebt. Als je hieraan voldoet, kun je meedoen met de GC Lottery.

Daarnaast scoor je tijdens het Interview (als je gewonnen hebt en wordt uitgenodigd voor een gesprek) extra als je wat geld achter de hand hebt als je aankomt in de USA, dus dat je even jezelf kunt bedruipen tot je werk gevonden hebt en niet al vanaf het begin van de Amerikaanse overheid moet leven.

Wil je je vriendin meenemen, dan kan dat alleen maar als jullie gehuwd zijn. Vrienden/vriendinnen, verloofden, etc. mogen NIET mee, tenzij jullie beiden een aanvraag indienen en dan maar hopen dat jullie ook beiden zullen winnen.

Je mag per jaar maar 1x meedoen, maar ook al val je buiten de boot dan mag je elk jaar opnieuw meedoen.

Mijn advies: wil je echt graag: doe mee en ga door tot je hem gewonnen hebt! Nooit de moed opgeven!  ;)

Succes

#2 - 14-10-2004, 09:15 uur

heivalido

Als je tijdens het interview niet kan aantonen dat je wat geld mee kan nemen naar de USA, dan wordt het denk ik een moeilijk verhaal. Wij hadden een ondertekende maar onofficiele verklaring van financiele steun. Dat werd niet geaccepteerd. toen we daarop volgend een kopie van mijn 2 bankafschriften lieten zien waarop ik kon aantonen dat ik momenteel nog wel wat dollars kan missen  :D werden we alsnog goedgekeurt. Maar financial evidence is zeer belangrijk om de lottery te kunnen winnen.

Als je 1 jaar geen geluk hebt moet je het inderdaad gewoon blijven proberen. Mocht het zover komen dat je tijdens het Interview wordt afgekeurt, dan wordt het moeilijker denk ik omdat ze dan waarschijnlijk iets "verkeerds" bij je ondekt hebben. Maar als je iets te verbergen zou hebben, dan zou je ook niet voor het interview uitgenodigd worden.
#3 - 16-10-2004, 12:17 uur

PBBI

Wat ik me afvraag is hoe het dan zit met de arme personen onder de greencard lotterij deelnemers. Ik heb altijd het idee gehad dat het inkomen onafhankelijk was, anders kan ik niet meedoen ;D ;D
Even serieus, als ze zouden kijken naar hoeveel geld je achter de hand hebt dan zouden in de armere landen alleen de rijken mee kunnen doen. ( hoe krijg ik het geschreven :P )
Is dit correct of is dit een aanname van Heivalido?
#4 - 16-10-2004, 15:44 uur

Sbull

Misschien dat ze de eisen per land verschillend houden. Ik kan me voorstellen dat een armere Afrikaan niet dezelfde middelen kan aantonen als een modale Nederlander zoals ik. Het kan ook zo zijn dat het per interview ook nog eens verschillend is. Bij ons interview werd echt nadrukkelijk naar de F.E gevraagd. Of dat bij iedereen zo is of was dat weet ik natuurlijk niet.
#5 - 16-10-2004, 16:24 uur

heivalido

dit laatste bericht van Sbull moet eingelijk op mijn naam staan, ik ben op bezoek bij Sbull en was vergeten de log aan te passen.
#6 - 16-10-2004, 16:25 uur

Chiefram

Even iets rechtzetten:

Je hebt GEEN bewijs van vermogen nodig om aan een Green Card te komen. Ook als je onvoldoende financiele middelen hebt kun je in het bezit komen van de Green Card als Loterij winnaar, maar dan moet je wel een JOB OFFER kunnen overleggen.

Dit is weer een van de of/of bewijzen...  :)
#7 - 16-10-2004, 17:03 uur

heivalido

Het aller, aller belangrijkste is dat je niets op je kerfstok hebt, als je dat hebt in de vorm van een strafblad bijvoorbeeld, dan kun je het eingelijk al zo goed als vergeten. Maar dat checken ze wel voordat ze je een uitnodiging sturen.
#8 - 17-10-2004, 02:14 uur

NY3083

Wederom een oude discussie, maar aangezien ik alle discussies probeer door te komen, kom ik allerlei leuke zaken tegen en aangezien ik normaal van mijn PC wordt gedumpt omdat mijn vriendin wil chatten, neem ik het nu maar van haha.

Anyway, hoe zit het nu met dat bewijs van financieel support ?? In mijn geval zal ik waarschijnlijk een VISA aanvragen op basis van een huwelijk met een US citizen. Gelden dan deze regels ook en wat voor bewijs hebben ze nodig dan ? Ik heb een eigen huis maar nog niet al teveel spaargeld ?

 
#9 - 25-01-2005, 23:33 uur

Loek

In ons geval moest ik (als amerikaan) een "affidavit of support" tekenen en financieel bewijzen dat ik mijn Nederlandse vrouw kon onderhouden, en dat zij tenminste 3 jaar niet ten laste van de gemeenschap zou komen.

Het financiele bewijs wat ik overlegde, waren spaartegoeden en het opgebouwde vermogen in mijn huis.  Destijds (1993) was de vuistregel ongeveer $30000, maar als je een inkomen had woog dat zwaarder dan vermogen.

Loek
#10 - 26-01-2005, 21:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15