Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Boulder of Boston?

Discussie gestart

Nynke

Wij zjin er uit dat we (weer) in de US willen wonen.. we hebben rondgekeken voor banen en lijken nu straks de keuze tussen Boulder (CO) en Boston (MA) te hebben.. Ik vind het een erg lastige keuze. We hebben eerder in Boulder gewoond en het is daar natuurlijk fantastisch qua natuur, weer en altijd veel te doen. Maar het is erg duur wonen. Boston heeft natuurlijk ook veel te bieden (en is iets dichterbij NL -dat vind de familie in NL toch een fijner idee en scheelt ook weer wat uurtjes vliegen en overstappen.. ook handig met kleine kinderen, want we zullen wel eens terug willen op vakantie). We hebben ook in New England gewoond, dus daar ben ik ook wel mee bekend. Het is weer heel anders en wat ouder wat weer een heel andere sfeer geeft.. ook net even een andere mentaliteit. Heeft iemand ervaring met het wonen in Boston en/of Colorado?? Ik snap dat we zelf uiteindelijk de keuze moeten maken.. maar het is soms wel fijn om wat ervaringen van andere Nederlanders te horen. Bedankt!
Nynke
#1 - 15-01-2006, 15:15 uur

Loek

Ik woon in Aurora, net ten oosten van Denver.  Toen wij hiernaartoe kwamen was Boulder ook op ons verlangslijstje, maar gezien de kosten van wonen is dat snel afgevallen.   Je kunt altijd nog kiezen voor een van de voorsteden rond Boulder als je daar graag in de buurt wilt zitten zoals Broomfield, Louisville of zo.  Eerlijk gezegd vind ik Boulder overrated, het maakt mij niet uit waar in de Colorado front range gebied ik woon.  Ik vind het allemaal mooi, maar zou liever niet in de bergen willen wonen.  De winters zijn me daar net iets te lang en koud.  De front range (van Ft. Collins tot Colorado Springs) ligt net laag genoeg dat je zelfs in de winter regelmatig temperaturen van boven de 20 graden ervaart.  En je zit nergens zo ver vanaf dat het niet met de auto te rijden is.  Een als je dan toch de bergen in wilt: de meeste ski-oorden zijn niet meer dan een tot anderhaf uur weg.
#2 - 17-01-2006, 21:19 uur

Chiefram

Ik woon (sinds 2 maanden bijna) in Fort Collins, Colorado en zou hier voor geen goud weg willen. Dit voor zowel de ongelooflijk schitterende natuur, zoals Loek al zegt: je zit overal vlakbij. Maar ook het weer is hier ongelooflijk gaaf. We hebben zowat elke dag zon en inderdaad temperaturen van rond de 20 graden. Je ziet hartje winter gewoon kinderen in t-shirts met korte mouwen en korte broeken op de skateboarden rijden! Wil je sneeuw, dan zit je er zo, binnen een uurtje sta je op de latten!

Boulder ken ik ook heel goed, ben daar ontzettend vaak geweest en is er ook ontzettend mooi wonen. Inderdaad een beetje aan de dure kant.

De kant van Boston is ook een heel mooi gebied om te wonen, ook al vind ik de stad Boston zelf niet echt aantrekkelijk. Dit kan persoonlijk zijn. Ik ben geen stadsmens, maar de mentaliteit is in die hoek van Amerika is ook uitermate vriendelijk.

Ik denk dat je de keus zelf moet maken. Ik persoonlijk zou me in Boston niet echt thuis voelen. Heb een jaartje in Illinois gewoond en voelde me daar ook niet thuis. Daarom wilde ik perse hier gaan wonen waar we nu zitten, maar dat is iets persoonlijks. Wij hebben absoluut geen rekening gehouden met bezoek dat vanuit Nederland komt overvliegen, zodat ze wat korter in de lucht hangen. Wij hebben dit gekozen omdat wij er willen wonen. Wil de familie of vrienden vanuit Nederland overkomen, dan denk ik niet dat ze die paar uurtjes extra vliegen wel zo erg zouden vinden. Wij hebben ze hier immers heel veel meer te laten zien dan toen we in Illinois woonden. Ik denk dat een vakantie voor de familie in Colorado heel wat meer indruk zal achterlaten dan wanneer ze in Boston geweest zouden zijn. Moeten ze natuurlijk wel van de schitterende Rocky Mountains houden natuurlijk, hihi...

Nogmaals, je moet doen wat jezelf in je hart het beste lijkt. Maak alleen niet de fout om voor anderen ergens te gaan wonen, want dan word je zelf niet gelukkig. Wij wilden ook gelijk vanaf het begin in Colorado (Ft Collins of Colorado Springs) wonen en NIET in Illinois. Maar omdat mijn vrouw's familie in Illinois woont, zijn we voor hun daar gaan wonen omdat de familie dat erg opprijs stelde. Binnen 11 maanden waren we weer weg. Ik doe dit nooit meer, naar anderen luisteren omdat...
#3 - 18-01-2006, 01:47 uur

jaborg

Ik zou gaan wonen waar ik me het prettigst zou voelen. De familie uit NL zal niet elke week op de stoep staan, maar jullie moeten er leven.
Als ze komen zal dat ook niet voor een paar uur zijn denk ik. Dan maakt die paar uur toch niet meer uit. En andersom ook.

Ik ben een paar dagen in Boulder geweest en ik voelde me er thuis. Boston ken ik niet maar trekt me ook niet. Dus dat kan ik niet voor jullie beslissen.

Ga vooral wonen waar je hart ligt en niet de familie want dan moet je in NL blijven.
#4 - 18-01-2006, 11:03 uur
« Laatst bewerkt op: 18-01-2006, 11:05 uur door jaborg »

Pieter79

Nynke, je zegt 'gewoon' weer in de VS gaan te willen gaan wonen....... Nou zou ik dat ook wel willen, maar dat gaat niet zo gemakkelijk helaas :(
Heb je soms een Amerikaans paspoort of een greencard??! Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk!
#5 - 18-01-2006, 18:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Nynke

Het is inderdaad geen goed idee om voor de familie ergens te gaan wonen.. daar ben ik het helemaal mee eens! Maar goed dat jullie dat nog even noemen want dat wil ik nog wel eens vergeten. Als het aan de familie ligt, blijven we trouwens in Nederland.. maar dat willen we echt niet! Veel dingen vallen hier toch tegen (en eerlijk gezegd zijn we ook een beetje voor de familie terug gegaan.. stom idee dus!) Ik dacht aan mijn zus -zij heeft vliegangst- en voor haar maakt zo'n verschil in vliegen tussen wel wat uit- en haar zou ik graag toch wel regelmatig willen zien. Maar misschien moeten wij dan maar wat vaker weer naar Nederland komen. Ik zal ook eens naar de prijsverschillen kijken in het vliegen van Denver of Boston naar Amsterdam. We zijn met zijn vijfen dus dat maakt dan misschien wel uit.

Verder hebben we al een jaar in Boulder gewoond en vonden het er inderdaad erg fijn wonen! Heerlijk klimaat en we zijn ook gek op wandelen en bergen dus dan zit je daar goed. We hebben nooit in Boston gewoond, maar wel in Connecticut en Maine..daar hebben we weer wat meer vrienden wonen en we voelen ons zeker thuis in New England.. Maar we zijn weer niet van die stadsmensen.

Ik heb het geluk dat ik met een Amerikaan ben getrouwd :) En onze kinderen hebben zowel een Amerikaans als een Nederlands paspoort. Ik heb geen Greencard, maar dat moet niet zo'n probleem zijn. Toen we vertrokken uit de VS, had ik een tijdelijke greencard en zou ik bijna mijn echte krijgen.. net niet.. maar goed, daar had ik waarschijnlijk toch niet zoveel aan gehad omdat ik begrepen heb, dat je dan elk jaar terug moet anders verloopt dat ook. Maar goed, ik denk dat ik niet zo veel problemen krijg met de immigratie..(zeker omdat we kinderen hebben) op de papieren rompslomp na.
#6 - 18-01-2006, 19:54 uur

Nynke

oja, het is ook inderdaad wel zo dat mensen ons misschien zelfs wel eerder zouden opzoeken in Boulder.. veel mensen willen toch liever rondreizen in het Westen van de VS.. en ik geef ze geen ongelijk. Ik heb al van verschillende vrienden gehoord dat ze ons zeker komen opzoeken als we weer naar Colorado gaan! Boston is dan natuurlijk wat minder bijzonder.
#7 - 18-01-2006, 19:56 uur

Pieter79

Dan heb je zeker geluk, en idd moet het met kinderen en Amerikaanse man niet al te moeilijk zijn!!

Over Boston of Boulder....... waar is de beste kans op werk? Het ligt er natuurlijk net aan in welke richting je werk zoekt maar omgeving Boston lijkt me voor werk iets gemakkelijker!!?
#8 - 18-01-2006, 20:12 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Annemiek

Ik ken allebei de steden niet, dus geen idee wat het beste zou zijn. Ik ben wel blij dat we aan de oostkust terecht zijn gekomen; dat het een kortere vlucht naar Nederland is vindt ik zeker wel handiger. Vroeger zeker toen de kinderen klein waren en nu voor mijn ouders die niet over hoeven te stappen en een kortere vlucht hebben.
Overal is wel te wennen wat omgeving en weer betreft, maar zelf houdt ik toch meer van bossen dan prairie. Uiteindelijk moet je de keuze zelf maken natuurlijk.
Annemiek
#9 - 18-01-2006, 22:46 uur

Chiefram

Dan heb je zeker geluk, en idd moet het met kinderen en Amerikaanse man niet al te moeilijk zijn!!

Over Boston of Boulder....... waar is de beste kans op werk? Het ligt er natuurlijk net aan in welke richting je werk zoekt maar omgeving Boston lijkt me voor werk iets gemakkelijker!!?

Vergis je niet in de omgeving van Boulder. Het is echt geen klein dorpje met 300 inwoners hoor! LOL! Er liggen in Boulder ontzettend veel bedrijven. Kijk alleen maar eens naar IBM in Boulder. Dat lijkt wel een stad op zich.
#10 - 19-01-2006, 02:07 uur

PetraVS

Over welke stad heb ik geen mening.  Mijn zus woont in New England, met plezier, hoewel ze de mensen soms wat stug vindt in vergelijking met hier in Virginia.  Maar ik heb wel ervaring met reizen met vijf personen, dat is duur!  Hou er rekening mee!  Toen de kinderen kleiner waren ging het nog wel, maar nu worden de tieners als volwassenen gerekend en wordt het opeens een stuk meer.  Dat is echt maar een paar jaar weg.   Verder zou ik denken aan de toekomst van de kinderen.  De schoolsystemen hier aan de oostkust staan erg goed bekend.  Over het midden van het land weet ik weinig, eerlijk gezegd.  Maar dat zouden dus de dingen zijn, waar ik me mee bezig zou houden.
#11 - 19-01-2006, 03:40 uur

Chiefram

Dat reizen met 5 personen op en neer van Europe naar Amerika of anderson duur is, dat kan ik me voorstellen. Wij vonden het soms voor ons 3'en al duur genoeg, zeker als je een keer onverwachts in het hoogseizoen op en neer vliegt. Je kunt dan een leuke tweedehands auto voor de vliegticketprijzen kopen.

Maar ik denk niet dat er erg veel verschil zal zijn tussen (aankomst of vertrek) Boston en/of Denver. Zeker niet als je je eventjes in de verschillende aanbiedingen verdiept. Alhoewel... met z'n 5'en en dan 50 dollar verschil is natuurlijk ook weer $250 dollar. Ja, dan tikt het toch wel aardig aan zo.
#12 - 19-01-2006, 17:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15