Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Condities Green Card zijn removed!

Discussie gestart

Pieter79

Eindelijk, na enkele maanden wachten eindelijk een bericht dat de condities op m'n permanente verblijf in de USA zijn opgeheven! :D Deze condities zaten op m'n huidige Green Card vanwege dat ik hier met een Amerikaanse getrouwd ben.

Binnen 2 maanden kan ik de nieuwe permanente 'Green Card' in de bus verwachten. In November van dit jaar kan ik starten met het aanvragen en verdienen (via een test) van het Amerikaans paspoort. Dan zou ik dus na ruim 3 jaar een Amerikaans paspoort hebben. Via de Green Card loterij is dit na 5 jaar ;)

Gr. Pieter
#1 - 24-02-2012, 18:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

 :dance: :dance: :dance: dansbanaan dansbanaan dansbanaan :dance: :dance: :dance: dansbanaan dansbanaan

Congrats!
#2 - 24-02-2012, 19:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

tokoh

Woot woot!

Ik had gehoopt je nog in te halen, maar dat zal dus niet meer lukken ;)  welkom
#3 - 24-02-2012, 20:15 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Yessica

Super Pieter! Van harte!  cheer nlnovlag  cheer
#4 - 24-02-2012, 20:30 uur



Old Faithful

 cheer cheerb Proficiat.  cheerg cheerr
#5 - 24-02-2012, 20:58 uur
Groet,

Old Faithful

kathleen.vw

super leuk!! proficiat!!  patriot
#6 - 24-02-2012, 21:53 uur

Pieter79

Iedereen bedankt voor de felicitaties. 8)
Vanmorgen zat ie in de bus, geldig tot 2022 (iedere 10 jaar nieuwe aanvragen, of in tussentijd naturaliseren). Er staat op aangegeven dat ik sinds eind 2009 een permanent resident ben!

Gr. Pieter
#7 - 27-02-2012, 18:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Ga je je Nederlandse paspoort uiteindelijk in de wilgen hangen?
#8 - 27-02-2012, 19:03 uur



bgroeneveld

Je kunt nog steeds je Nederlandse nationaliteit/paspoort houden als je de nationaliteit van je partner aanneemt. Er wordt wat over gerommeld in Den Haag, maar voorlopig zit je nog goed. En als je eenmaal door de (best te doene) administratieve rondslomp heen bent en een "verklaring van behoud Nederlanderschap" hebt, kunnen/zullen ze je Nederlandse paspoort niet meer afnemen.

En zo lang je dat Nederlanderschap hebt, kun je het ook doorgeven aan je eventuele kinderen, die met hun 18e NIET hoeven te kiezen tussen de nationaliteiten, maar ook gewoon dubbele nationaliteiter/ster kunnen blijven. Wel vroeg mee beginnen, met de nationaliteit van de kinderen dan.

#9 - 27-02-2012, 21:21 uur

Pieter79

Ga je je Nederlandse paspoort uiteindelijk in de wilgen hangen?

Nee, alleen al vanwege het feit dat ik in deze situatie gewoon een dubbele nationaliteit kan aanhouden (zoals Benno al aangaf). Lekker handig met reizen, en misschien dat het ooit voor wie weet welke situatie handig zou zijn.

Verder lijkt het me ook wel handig als mijn kinderen een dubbele nationaliteit kunnen aanhouden. Misschien geeft het ze later meer kansen op de arbeidsmarkt (bijv. mijn Amerikaanse collega's moeten een visum voor Brazilie aanvragen, ik met EU paspoort hoef dat niet), of lekker goedkoop studeren in Nederland...

Gr. Pieter
#10 - 27-02-2012, 22:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dirc

Waar is het feest  >:D >:D
#11 - 28-02-2012, 09:25 uur

Yessica

Ik snap het Pieter!
Ik denk steeds dat ik mijn NL paspoort toch zou opgeven, gewoon omdat ik helemaal wil overstappen. Niets dat me bindt met Nederland. Maar wellicht kom ik daar nog van terug tegen de tijd dat het echt zo ver is. Duurt nog wel effe  :)
#12 - 28-02-2012, 10:07 uur



bgroeneveld

Ik heb 25 jaar een groene kaart gehad, bewust, omdat die dubbele nationaliteit er nog niet was (pas sinds 2003). Maar na die invoering zo snel mogelijk Amerikaan geworden.

Niet dat ik denk ooit terug te (kunnen) gaan, maar heb gemerkt dat het Nederlanderschap toch wel heel diep zit. Hoewel ik nu langer in de VS woon dan in Nederland.

Maar dat is voor iedereen anders en heel persoonlijk, natuurlijk.

Vooral voor kinderen kan dat Nederlandse paspoort nuttig zijn. Mijn zoon denkt er aan om een zomer in Londen stage te gaan lopen. Wat het voor hem, en het bedrijf, natuurlijk een stuk makkelijker maakt (en hem een streepje voor geeft boven andere Amerikanen), geen werk- of verblijfsvergunning nodig.
#13 - 28-02-2012, 14:09 uur

Yessica

Ja, ik hoor vaak dat argument voor kinderen, dat het voor hen makkelijk kan zijn en dat zie ik ook wel. Maar wij hebben geen kinderen en die komen er ook niet. Vandaar toch mijn twijfel...
#14 - 28-02-2012, 14:30 uur



bgroeneveld

Zoals ik al zei: het is allemaal heel persoonlijk. Maar als je de kans krijgt om Amerikaan te worden -- erg nuttig als je in het land wilt blijven, nooit meer gedonder met groene kaarten verlengen/verliezen, je kunt niet meer zomaar het land uitgegooid worden als je iets verkeerd doet, het idee dat je nu echt erbij hoort -- en Nederlander te blijven, waarom zou je dat dan niet doen?

Wat het papierwerk betreft is dat niet een echt onoverkombaar probleem (er staat een heel duidelijk lijstje op de website van de Nederlandse ambassade in Washington DC).

Hoe meer rechten op hoe meer plaatsen, hoe beter. Stel dat je op je oude dag een half jaartje in Frankrijk wilt gaan wonen? Je hebt dan via je Nederlandse paspoort het recht om daar te wonen. En je hoeft je geen zorgen te maken dat je recht in Amerika te wonen vervalt als je te lang het land uit bent (reken maximaal een half jaar weg met een groene kaart).

Van twee walletjes eten is niet ALTIJD slecht!
#15 - 28-02-2012, 18:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15