Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Congratulations your request has been approved !!!

Discussie gestart

Fisherman

Er lag afgelopen zaterdag een brief in de bus van de US citizenship and immigration services!

En dit stond erin :afro:  :


" Congratulations ! Your request for the removal of the conditional basis of your permanent resident status has been approved. You are deemed to be a Lawful Permanent Resident of the United States as of the date of your original admission or adjustment of status.

You should receive a new Permanent Resident Card, Form I-551 (green card) within 60 days. Your card will include a mailer, Form I-797D, with important information about your status, responsibilities, and permanent resident services available to you. "


Mijn green card was tot eind Februari geldig en ik had de aanvraag voor de nieuwe bijna 5 maanden geleden verstuurd en heb 3 maanden geleden de BioMatrix (vingerafdrukken/foto's) opnieuw moeten doen. Ik had eigenlijk ook een uitnodiging voor een interview verwacht maar daar heb ik niets van gehoord,blijkbaar had ik genoeg bewijsmateriaal opgestuurd (o.a Birth Certificates van mijn 2 in de US geboren kinderen en Marriage Certificate) !
Dus ik krijg binnenkort mijn nieuwe green card in de bus die voor 10 jaar geldig is  en daar ben ik erg blij mee  :) :dance:   !!

Groeten Jeroen
#1 - 20-04-2010, 19:51 uur

hdeweert

Hallo Jeroen

Gefeliciteerd de eerst 10 jaar hoef jij je dus geen zorgen meer te maken.

groeten
Harm
#2 - 20-04-2010, 20:48 uur

Jez

Goed man; gefeliciteerd!
#3 - 20-04-2010, 22:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Johan

Hallo Jeroen

Gefeliciteerd de eerst 10 jaar hoef jij je dus geen zorgen meer te maken.

groeten
Harm


Hij hoeft zich ook na 10 jaar geen zorgen te maken! Er blijft slechts een verlenging noodzakelijk net zoals dat bij bijv. een rijbewijs nodig heeft!
Gefeliciteerd dus !!!!!

#4 - 21-04-2010, 00:46 uur

Pieter79

Hey Jeroen, gefeliciteerd!!

Erg handig dat je beschrijft wat je mee hebt gestuurd en dat je niet voor het interview hoeft. Wat ik gelezen heb in instructies ooit is dat je ook 'verklaringen' van getuigen moet meesturen dat je samenwoont etc? Kost dit deel van de procedure nog steeds rond de 1000 dollar?

Zoals hdeweert beschrijft is het niet, je hebt nu de Permanent Resident Card voor het leven, zonder de 'Conditional' status. Na 10 jaar kun je 'm gewoon vernieuwen, iets dat je ook met een rijbewijs of paspoort moet doen.

Het ziet er trouwens naar uit dat we voorlopig niet terug naar NJ gaan (om te wonen). Ik heb hier een goede job en we zijn goed verzekerd en deze werkgever kent mij al uit NL (is wel een Amerikaanse Corp) en is dus wel iets van zekerheid. Met de uitbereiding van ons gezin sinds kort is dat toch wel belangrijk maar we houden onze pijlen op de East Coast!

In ieder geval hopelijk tot snel weer een keer, het is alweer te lang geleden dat we samen een biertje dronken... :)

Gr. Pieter
#5 - 21-04-2010, 01:00 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Fisherman

Bedankt voor alle felicitaties  :) !!!

Citaat
Hij hoeft zich ook na 10 jaar geen zorgen te maken! Er blijft slechts een verlenging noodzakelijk net zoals dat bij bijv. een rijbewijs nodig heeft!
Klopt helemaal ! Maar binnen 10 jaar heb ik hopelijk wel een US paspoort ;) (de aanvraag kan ik eind dit jaar al doen).

Citaat
Wat ik gelezen heb in instructies ooit is dat je ook 'verklaringen' van getuigen moet meesturen dat je samenwoont etc?

Ja dat klopt,ik moest 2 verklaringen van getuigen opsturen waarin de getuigen vertellen over hun relatie met ons en over ons huwelijk en de kids etc etc! De getuigen mochten trouwens geen famillieleden zijn!

Citaat
Kost dit deel van de procedure nog steeds rond de 1000 dollar?
Ik moest $545,00 betalen voor het veranderen van mijn status (removal of the conditions)!

Citaat
In ieder geval hopelijk tot snel weer een keer, het is alweer te lang geleden dat we samen een biertje dronken...

Ja Pieter het word wel weer tijd voor een biertje ;) maar dat gaat wel weer gebeuren! De volgende keer als je in NJ bent dan MOET je gewoon tijd maken om bij ons te komen bier drinken en BBQen haha 8). Als ik de mogelijkheid heb dan lijkt het me heel leuk om een keer daar langs te komen,heb veel staten van de US gezien maar ben nog nooit in MN en omstreken geweest.

Groeten Jeroen
#6 - 22-04-2010, 19:19 uur

Fisherman

Gisteren lag mijn nieuwe green card al in de bus  :) !! Hij is geldig tot April 2020  :afro: !
Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan  :o  !
#7 - 24-04-2010, 19:28 uur

kraaltje

gefeliciteerd en geniet ervan !!
#8 - 24-04-2010, 19:42 uur





leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15