Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kosten loterij

Discussie gestart

AR

Ik ben nu pas voor het eerst van plan om mee te doen aan de Greencard Lottery en ik heb het topic gelezen over de procedure. Daar worden een aantal kosten genoemd van rond de 2000 euro als ik het goed begrepen heb. Nu is mijn vraag of je deze kosten pas hoeft te maken op het moment dat je zeker bent van een Greencard, of kan deze dan alsnog geweigerd worden? En hoe zit het dan met een volgende keer? Moet je dan weer opnieuw deze kosten maken?
Als ik namelijk een greencard krijg dan betaal ik graag dit bedrag, maar als dat niet het geval is dan wordt het wel een hele dure loterij.
#1 - 14-08-2009, 12:50 uur

bgroeneveld

Deelnemen aan de loterij is gratis, MITS je dat doet via de officiele website. De inschrijving voor 2011 gaat waarschijnlijk later dit jaar open. Begin op deze pagina:

http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1322.html

daar is alle officiele informatie te vinden.

Let op .gov in het adres, dat betekent dat het een officiele Amerikaanse overheidswebsite is.

Er zijn allerlei figuren die aanbieden je te "helpen" bij het hele proces en daar geld voor vragen. NIET DOEN, het helpt niet (de gelukkige winnaars worden via een computer getrokken, niemand kan daar invloed op uitoefenen). Het invullen van het officiele, gratis systeem is even makkelijk/moeilijk als het invullen van de formulieren via die "helpers".

Als je geluk hebt en wint, dan komen de kosten dan pas en je betaalt aan de Amerikaanse regering, niet aan een bureautje. Die kosten komen dus nadat je zeker weet dat je een groene kaart gewonnen hebt.

#2 - 14-08-2009, 13:27 uur

FreezeM

Niet helemaal correct. De kosten komen wanneer je geselecteerd bent en een aanvraag voor een greencard mag indienen. De Lottery winnen is geen garantie dat je een greencard krijgt. Waneer je niet aan de opleidingseisen of werkervaringseis voldoet, als je niet door de medische keuring komt of als je een enorm strafblad blijkt t hebben kan je aanvraag voor een greencard kunnen worden afgewezen. Maar dat zijn natuurlijk dingen die je zelf kan inschatten voordat je je inschrijft voor de Lottery. Het adres dat bgroeneveld gegeven heeft is het enige juiste en hoewel je zelf moet beslissen of je je door iemand wilt laten helpen bij het aanmelden, zou ik je aanraden het formulier zelf in te vullen. Je kan altijd hier op het forum terecht met vragen :)
#3 - 14-08-2009, 14:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15