Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Diversity Visa 2014 geopend!

Discussie gestart

eb(Ed)

Hey Yes,

Ik ben niet zo van het uitlachen en wat andere mensen ervan vinden ( i could care less actually ;-) maare normaliter boek je een retour omdat je uiteindelijk op deze plek terug komt ( tram / trein / metro / charter ) Maar in dit geval dus niet.
Ik verwacht binnen het jaar nog weer terug te moeten om lopende zaken af te handelen dus neem misschien een open ticket.
Als ondernemer zijn er nog een hoop andere zaken die lopen waar je zo 1.2.3 niet vanaf komt. Da's vooral te danken aan de hopen papierwerk waar je in NL /  EU als ondernemer mee wordt opgezadeld. Ik hoop dat dat in the USA minder zal zijn en niet zo overgereguleerd is Da's trouwens 1 van de voornaamste redenen om de DV 2014 te verzilveren, geen last meer van die Nederlandse kruideniers mentaliteit en altijd wel iemand die over je schouders staat mee te koekeloeren... ( wat is trouwens het amerikaanse woord voor koekeloeren?? )

cheers Ed
#46 - 17-07-2014, 12:06 uur

Pieter79

Ik zou gewoon de goedkoopste optie nemen; als dat een retourtje is dan is dat maar zo, de luchtvaartmaatschappijen maken het er zelf naar met hun dubieuze systeem (retour goedkoper dan enkeltje).

Gr. Pieter
#47 - 21-07-2014, 12:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

eb(Ed)

Pieter,

Ja blijft vreemd dat een retourtje goedkoper als een enkeltje is ( wat zou hier aan ten grondslag liggen???)

Anyways Zijn er uberhaubt nog andere DV-2014 winners uit NL die zich op dit forum kenbaar gemaakt hebben?
Het zouden er geloof ik zo'n 50 moeten zijn..

MvG
#48 - 21-07-2014, 17:07 uur

Johan

Hey Yes,

Ik ben niet zo van het uitlachen en wat andere mensen ervan vinden ( i could care less actually ;-) maare normaliter boek je een retour omdat je uiteindelijk op deze plek terug komt ( tram / trein / metro / charter ) Maar in dit geval dus niet.
Ik verwacht binnen het jaar nog weer terug te moeten om lopende zaken af te handelen dus neem misschien een open ticket.
Als ondernemer zijn er nog een hoop andere zaken die lopen waar je zo 1.2.3 niet vanaf komt. Da's vooral te danken aan de hopen papierwerk waar je in NL /  EU als ondernemer mee wordt opgezadeld. Ik hoop dat dat in the USA minder zal zijn en niet zo overgereguleerd is Da's trouwens 1 van de voornaamste redenen om de DV 2014 te verzilveren, geen last meer van die Nederlandse kruideniers mentaliteit en altijd wel iemand die over je schouders staat mee te koekeloeren... ( wat is trouwens het amerikaanse woord voor koekeloeren?? )

cheers Ed

Dan ga ik je maar meteen snel uit de droom helpen! Wellicht minder specifieke branche regulering maar niet minder regels is waarschijnlijk de boodschap. Alleen hier noemen ze het geen regulering maar meestal noemen ze het een license. Zo kun je zomaar moeten betalen om een bepaalde opdracht uit te mogen voeren, of je betaald honderden dollars om een bordje te mogen hangen. Dan nog een leuke en belangrijke zijn de wazige fees voor je bedrijf zoals  een annual fee (in 48 van de 50 staten een feit) die je moet betalen omdat je een actief bedrijf hebt. Vergeet je te betalen dan is de boete veelal 300% ophoging of nog een vreemdere is belasting betalen over de waarde van je tweedehandse bedrijfscomputer en andere roerende zaken aan de county, en ga zo maar door!
#49 - 22-07-2014, 04:30 uur

eb(Ed)

Johan,

Was er al bang voor vandaar dat ik aangaf "hoop dat er in de USA"
Vooralsnog hebben wij die roze zonnebril nog op maar dat zal na de verhuizing wel snel anders worden.
Overal waar mensen zich mee bemoeien moet dat links of rechts om gecompenseerd worden met geld..( angelsaksisch business model ?? )
Mag ik vragen vanuit welke bedrijfsachtergrond je met genoemde zaken te maken hebt gehad??

Cheers Ed

from 010 ( nog f-ies)

#50 - 22-07-2014, 09:55 uur

Johan

Vanuit zowel service gerichte bedrijfservaring als retail ervaring. Ook heb ik met veel aannemers gesproken en daarbij mag je vooral denken aan allerlei licenses nodig om te opereren als volwaardig bedrijf. Niet perse maar denk aan een background onderzoek, vingerafdrukken, liability, diverse fees voor je business license, etc. etc. En alhoewel staats afhankelijk zal het per saldo niet zo heel veel uitmaken in welke staat je zit denk ik ;-)

Ook zul je wel wat moeten bijstellen van je Nederlandse mentaliteit als je mensen gaat inhuren. Wij Nederlanders zijn over het algemeen gewend relatief zelfstandig besluiten te nemen of ons gezond verstand te gebruiken. Vergeet dat hier maar. Amerikanen doen alles volgens het boekje wat ze is voorgeschreven. Staat het niet in de handleiding dan doen of mogen ze het niet. Je kunt natuurlijk geluk hebben maar veelal gaat het zo. Overigens ik zeg dat niet als oordeel of als goed/slecht maar louter om je aan te geven dat het er hier echt heel anders aan toegaat dan in Nederland.
#51 - 22-07-2014, 23:11 uur

Pieter79

Ook zul je wel wat moeten bijstellen van je Nederlandse mentaliteit als je mensen gaat inhuren. Wij Nederlanders zijn over het algemeen gewend relatief zelfstandig besluiten te nemen of ons gezond verstand te gebruiken. Vergeet dat hier maar. Amerikanen doen alles volgens het boekje wat ze is voorgeschreven. Staat het niet in de handleiding dan doen of mogen ze het niet. Je kunt natuurlijk geluk hebben maar veelal gaat het zo.

Kan me hier wel in vinden; er wordt erg gefocust op safety en liability. Waarschijnlijk heeft het te maken met de invloed van verzekeringsmaatschappijen en de uitermate hoge claims voor als er iets mis gaat. Het is anders dan in Nederland, van mij zou het niet hoeven al die idioot hoge claims, maar ik kan er mee leven. Vandaar dat je zoals Johan aangaf overal een license voor moet hebben of door een of andere keuring heen moet. Ik als gewone werknemer in een bedrijf heb er niet zoveel mee van doen. Verder zijn er verschillen van staat tot staat, dus het is moeilijk om te generaliseren (California lijkt me stukken moeilijker dan Texas).

Gr. Pieter
#52 - 22-07-2014, 23:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Kan me hier wel in vinden; er wordt erg gefocust op safety en liability. Waarschijnlijk heeft het te maken met de invloed van verzekeringsmaatschappijen en de uitermate hoge claims voor als er iets mis gaat. Het is anders dan in Nederland, van mij zou het niet hoeven al die idioot hoge claims, maar ik kan er mee leven. Vandaar dat je zoals Johan aangaf overal een license voor moet hebben of door een of andere keuring heen moet. Ik als gewone werknemer in een bedrijf heb er niet zoveel mee van doen. Verder zijn er verschillen van staat tot staat, dus het is moeilijk om te generaliseren (California lijkt me stukken moeilijker dan Texas).

Ja het is zeker staats afhankelijk en zoals je al aangeeft CA zal moeilijker zijn TX in sommige opzichten. In andere weer makkelijker. De licenses hebben meestal weinig van doen met verzekeringen. Die zijn er letterlijk om de county of staatskas te spekken. Althans als het gaat om niet gereguleerde bedrijven en beroepen. Met een dokter is het anders, of met een advocaat. In Indian Harbour Beach moest ik bijvoorbeeld alarm belasting betalen voor mijn alarminstallatie in de winkel, voor die belasting kreeg je dan een stickertje waarmee je alarm approved was. Klinkklare kul natuurlijk, puur geld innen. En zo kan ik nog wel even doorgaan ;-) En nogmaals niets mis mee hoor, het moet uit de lengte of breedte komen. Maar wat dat betreft dus niet perse anders dan Nederland, het heeft alleen een andere naam ;-)



#53 - 22-07-2014, 23:51 uur

eb(Ed)

Thanks for the input guys.

Dat het heel anders is had ik al verwacht en ervaren. Pre approved worden op een car finance o.i.d. is al a hell of a job.
Anyway did draadje ging over de DV-2014
Wellicht moeten we een ander draadje starten "zaken doen in amerika, persoonlijke ervaringen "

Cheers Ed
#54 - 23-07-2014, 09:24 uur

Johan

Ja verstandige zet, een nieuw draadje ;-)

Auto finance hoeft ook geen probleem te zijn maar kost je wel wat moeite om tegen normale rente tarieven te verkrijgen.
#55 - 24-07-2014, 05:36 uur

eb(Ed)

Cash = king ook in de USA. Als het te gek wordt moet ik die grote suv maar contant betalen dan.

MvG
#56 - 24-07-2014, 17:33 uur
« Laatst bewerkt op: 25-07-2014, 07:53 uur door eb(Ed) »

Johan

Je kunt naar een community credit union gaan. Dat zijn de beste adressen over het algemeen om zonder history financing te krijgen op een auto. Of een deel financieren zodat je history op gaat bouwen is ook verstandig. Als jij een auto van zegge 20k koopt en maar 5k financiert dan heeft een credit union daar waarschijnlijk niet zoveel moeite mee. En op die manier bouw je dan ook je credit history op zodat je snel genoeg je eerste aanbiedingen voor credit cards binnen zult krijgen.

#57 - 25-07-2014, 01:29 uur

eb(Ed)

Johan

thanks for the tip. een bezoek aan een community credit union is waarschijnlijk pas mogelijk als we daar ter plekke zijn.

cheers
#58 - 25-07-2014, 07:55 uur

Johan

Zekers, er is geen bank die je geld gaat lenen zonder daar te zijn! Wij huurden een auto voor een week toen we aankwamen, zijn naar de credit union gegaan en binnen 2 dagen was alles geregeld. Ik vertelde ze wat voor auto ik wilde en wat ik uit wilde geven en ze zijn zelfs gaan zoeken voor me.
#59 - 26-07-2014, 01:47 uur

eb(Ed)

Hi Johan,

Na ruim 5 weken eindelijk via boa en voldoende cash achter de hand een creditcard ( lees krediet) ontvangen.

Cheers
#60 - 24-11-2014, 03:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15