Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dochter nu 17 wat als ze 21 is bij migratie naar USA?

Discussie gestart

Linda-Bart

Mijn man kreeg een job aangeboden in Seattle. Wij zouden als gezin onder zijn greencard kunnen mee reizen. Maar hoe zit het dan als mijn dochter daar gaat studeren en op haar 21ste nog neit werkt daar en ook geen USA staatsburger is? Wordt ze dan terug gestuurd?
#1 - 24-11-2015, 18:25 uur

Cees A

Weet je zeker dat je man meteen een greencard krijgt ?   Kan me dat haast niet voorstellen. Dat is namelijk nogal ongebruikelijk.
Meestal gaat men op een H of een L visum naar Amerika om te werken.


#2 - 24-11-2015, 19:04 uur

Linda-Bart

Ik ben hier echt een leek in. Wat willen die andere visums dan zeggen? Ons werd gezegd dat het hele gezin kon meereizen op zijn visum. Ik zou dan niet mogen werken, maar vraag me ook af stel dat we lang blijven of zelfs blijven, hoe zit het dan als mn dochter die nu 17 is, daar afstudeert. Wat als ze 21 is?
#3 - 24-11-2015, 22:08 uur

Cees A

Ik denk dat het de hoogste tijd wordt dat je je eens gaat verdiepen in de rechten (of het gebrek daaraan) van de verschillende visa.
Het gaat namelijk om je toekomst en dat van je kinderen.
Ik begin te vermoeden dat je man een H1 visum gaat krijgen.
Als echtgenote en kinderen kun je dan een H4 visum aanvragen.  Een H4 visum is een zgn "dependent" visum.
Heel cru gezegd, jouw H4 visum is afhankelijk van dat H1 visum van je man, jij "mag" mee.

Ik zou je adviseren om zsm een goede immigratie-advocaat te raadplegen om de mogelijkheden en onmogelijkheden door te spreken.
En dan bedoel ik een eigen immigratie-advocaat, niet de advocaat van het bedrijf waar je man gaat werken.
Je wil immers onafhankelijk advies, nietwaar ?

Meer over H4 visa: http://www.immihelp.com/visas/h1b/h4-dependent-visa.html
#4 - 24-11-2015, 22:45 uur
« Laatst bewerkt op: 24-11-2015, 22:51 uur door Cees A »

us outsider

Linda-Bart. Check je Email in-folder - ook Spam en Junk. Ik heb je een bericht gestuurd.
#5 - 24-11-2015, 23:05 uur

Terpies

@Linda-Bart: ik raad je met klem aan niet op individuele voorstellen in te gaan van personen die je 'zomaar' advies geven en zeggen 'het beste' met je voor te hebben.

Post je vragen hier op dit forum: de leden hier zijn onafhankelijk, ervaren en kunnen je gratis voorzien van advies. Ga aub niet in op mooie 'praatjes' van onbekenden.
#6 - 25-11-2015, 00:25 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2015, 18:11 uur door Terpies »

Pieter79

En dan bedoel ik een eigen immigratie-advocaat, niet de advocaat van het bedrijf waar je man gaat werken.
Je wil immers onafhankelijk advies, nietwaar ?

Waarom niet? Veel bedrijven die in iemand investeren hebben er geen problemen mee om iemands familie mee over te krijgen. Dat helpt namelijk om diegene waar ze interesse in hebben ook te 'houden'. Vaak geven ze je ook een reis- en verhuiskosten vergoeding. Zo gaat het in ieder geval bij het internationale bedrijf waar ik werk.

Ik zou dus eerst het bedrijf om advies vragen. Ze hebben daar waarschijnlijk mensen op de HR afdeling die de hele dag niets anders doen dan deze zaken regelen, en hij zal waarschijnlijk niet de eerste zijn. Dat scheelt in ieder geval in de kosten. Ze zou zelf ook gemakkelijk alle voorwaarden door kunnen lezen op uscis.gov.

Gr. Pieter
#7 - 25-11-2015, 02:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Linda-Bart. Check je Email in-folder - ook Spam en Junk. Ik heb je een bericht gestuurd.

Wij zijn geen voorstander van dit soort pm berichten. Post hier wat je te melden hebt zodat iedereen er wat aan heeft. Stel je voor dat iedereen met pm berichten reageert op een topic, mooi waardeloos forum krijg je dan.
#8 - 25-11-2015, 03:15 uur



Cees A

In arbeidsrelaties hoeven de belangen van werkgever en werknemer niet altijd parallel te lopen.
Als ik Linda's vragen lees trek ik daaruit voorzichtig de conclusie dat tot op heden de gehele voorlichting over visumzaken vanuit de werkgever schromelijk tekort schiet.
Linda weet niet eens op welke visa ze naar Amerika vertrekken, laat staan dat de rechten en plichten die hieraan verbonden zijn bekend zijn
Natuurlijk zal, zoals Pieter schrijft, de werkgever assisteren bij het laten overkomen van de familie van de werknemer. Hij heeft 'm immers zelf uitgenodigd.
 
De mogelijke problemen (let op het woord mogelijke) zitten vaak in het vervolgtraject.
Een H1 visum wordt aangevraagd vanuit de werkgever.
Werken op een H1 visum zorgt dus voor een bepaalde afhankelijkheid, of binding, met het bedrijf dat dat visum heeft aangevraagd.
Als Bart z'n contract bij z'n werkgever netjes uitdient en daarna terugkeert naar Belgie is de kans op problemen inderdaad niet zo groot

Maar: Stel nou eens dat het Bart en Linda zo goed bevalt in Amerika dat ze er permanent willen blijven.
Het aanvragen van de dan benodigde greencards zal via de werkgever moeten lopen.
Met een greencard op zak verdwijnt de afhankelijkheid tussen werknemer en werkgever, want dan kan Bart overal aan de slag
De belangen van werkgever en werknemer beginnen op dat moment uit elkaar te lopen en het is dan nog maar de vraag of het bedrijf zo loyaal zal meewerken aan het aanvragen van Bart z'n greencard.

Het jarenlang lezen van immigratie-ervaringen en de problemen die hierbij kunnen (let weer op het woord kunnen) ontstaan leert mij in ieder geval dat goede onafhankelijke informatie en harde, schriftelijke, afspraken veel van die toekomstige problemen kunnen voorkomen
In dat opzicht lijkt mij het advies van een eigen immigratie-advocaat die geen rekening hoeft te houden met het bedrijfsbelang niet verkeerd.
#9 - 25-11-2015, 09:06 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2015, 12:34 uur door Cees A »

us outsider

Om te begonnen mijn excuses aan de forummers in dit topic - en mn. aan Yessica.

Mijn onbekendheid met posten op dit forum maakte dat gisteren de tekst die ik had getikt - in Pages - verdween toen ik  wilde posten. (Ik tikte in Pages omdat ik in het wit -op-grijs niet goed kan zien wat ik doe.)
Ik had niet de fut opnieuw aan het tikken te slaan, en postte alleen een mededeling voor Linda-Bart.
Ik probeerde een kopietje van mijn email te sturen aan de beheerder van dit deel van het forum, plus een korte uitleg, zodat Yessica zou weten dat er geen sprake was van een scammer.
Echter ook hier werkte de technologie me tegen: ik kreeg de melding dat er een fout was opgetreden / dat ik geen toegang had tot dit deel van het forum. (Dat is nog steeds zo.)

Ik had Linda-Bart's vraag eerder gezien op een ander forum - waar ik net was opgehouden met deelnemen. Ik dacht dit geen probleem zou zijn, want ik had zoveel bijgedragen in mijn 13 jaren daar, mn. over werkvergunningen, Groene Kaart aanvrages, enz., dat er meer dan voldoende info te vinden was voor L-B.
Echter ze gebruikte de zoek-functie klaarblijkelijk niet, en er was niemand die haar op de mogelijkheid attendeerde. Ik had de indruk dat ze niet meer op dat andere forum kwam, zag vervolgens dat ze zich hier had gemeld. Met dezelfde vragen als elders.

Aangezien ik zelf op H-4 naar de US ben vertrokken, vele jaren geleden, en me dat een wereld van ellende heeft bezorgd en nog steeds bezorgt, had ik spijt niet eerder toch op L-B 's vragen gereageerd te hebben.

Ik schreef L-B dat er aardig wat info te vinden was op het andere forum (zoek daar onder mijn forumnaam daar en je zult vinden) en ik gaf mijn email-adres. Ik kan me nl. voorstellen dat L-B niet al haar persoonlijke info op een froum wil plaatsen. Maar gedetailleerder info is nodig om iets zinnigs te kunnen zeggen over hun mogelijke immigratie naar hier.

Ik hoop dat ik de situatie hiermee enigszins heb opgeklaard.
#10 - 25-11-2015, 20:40 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2015, 21:24 uur door us outsider »

Terpies

@US OUTSIDER: ik heb mijn post aangepast en je via een PM excuses aangeboden voor mijn initiële reactie op je post!

Dank voor je post met je uitleg, nu snap ik beter wat je bedoelde :)

Welkom! En dank voor je bijdrage aan dit topic  welkom
#11 - 25-11-2015, 20:58 uur

us outsider

Nu iets meer over de vraag in kwestie.
Er is aangeraden een advokaat te raadplegen. Dat is op zich een goed advies. Maar L-B is niet in de US dat maakt het wat lastig. Ik heb bovendien ervaren dat advokaten niet staan te popelen om adviezen te geven als ze niet de advocaat zijn die de hele petitie mag verwerken. US advokaten zijn ook huiverig adviezen te geven aan personen die (indirect) client zijn bij een ander advocaten-kantoor.

Plus the devil is always in the details. Je moet in feit al enig idee hebben omtrent het antwoord, om de juiste vragen te kunnen stellen.
Het is overigens in het algemeen al lastig om in de US achter (de juiste) feiten te komen.

Een H-4 visum is een visitor visa - een visum voor bezoeken an de US. Officieel is het niet de bedoeling dat de vrouw en kids van een H-1B werker meekomen naar de US en daar ook gaan leven.
Er is niet alleen een verbod op werken, maar ook op vrijwilligen, werken voor een werkgever buiten de US, het opzetten van een eigen bedrijfje, enz. want H-4 visa houders mogen geen binding met de US ontwikkelen.
Ikzelf ontdekte deze feiten bij toeval ongeveer twintig jaar na aankomst. Hoe je geen binding kunt hebben met het land waar je man woont/werkt/eet/slaapt/etc. ontgaat miij volledig, maar dat is een ander verhaal. En hoe een land dat altijd toetert over family-values het normaal vindt een echtpaar dan wel een gezin uit elkaar te rukken, is ook mysterie voor me.

De juridische afd. van een bedrijf, dan wel de advocaat die de H-1B petitie moet afhandelen, zullen weinig/geen voorlichting geven over de H-4 situatie. De bedoeling is een werknemer binnen te halen, niet de hele familie af te schrikken met feiten. De H-4 situatie wordt daarom meestal verdoezeld.

Ik stel de excuses zeer op prijs - maar ik ben zelf de oorzaak van het misverstand geweest.
#12 - 25-11-2015, 21:12 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2015, 21:25 uur door us outsider »

Cees A

@ US outsider,
 welkom op dit forum
Ik dacht ook dat je met een H4 niet mocht werken.
In de link die ik hierboven in mijn bericht plaatste zag ik echter tot mijn verbazing dat deze regel sinds 26 mei dit jaar veranderd is.
http://www.immihelp.com/visas/h1b/h4-dependent-visa.html
Klopt die informatie ?
Bij doorklikken kom je op deze pagina: http://www.immihelp.com/h4-visa-ead/

Groetjes,  Cees.
#13 - 25-11-2015, 21:25 uur

us outsider

Hi Cees, dank voor je welcome.
Er is in feite weinig/niets veranderd in de H-4 situatie. De nieuwe regel leidt tot veel misverstanden, wordt inderdaad door sommigen geïnterpreteerd als 'H-4's nu ook mogen werken'. Mooi niet dus in de meeste gevallen.
Ten eerste, de werkgever moet een Groene Kaart procedure hebben gestart voor de H-1B werker. Niet alle werkgevers zijn daartoe bereid. Plus meestal willen ze toch iets langer van de werker (in feite een indentured servant) profiteren.
Ten tweede, de eerste fase van die G.K. procedure moet succesvol zijn verlopen - dwz. de EAD (Work Permit) moet rond zijn.
Mn. in een EB-3 G.K. aanvrage kunnen wachttijden lang zijn, want daar is het aantal petities het grootst.
De H-4 mag ook een eigen EAD aanvragen als de H-1B vergunning in feite 'op' is en men in de jaar-tot jaar verlengingen is beland.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je, tenzij je iets unieks naar de tafel brengt, kunt vergeten om aaan de slag te komen als je meer dan een jaar niet heb gewerkt. Je wordt dan gezien als 'beschadigd materiaal' en daar zit geen enkele werkgever op te wachten.
Wat velen zich niet realiseren is dat je in de US alleen eigen rechten voor de US variant van AOW - Social Secutiry - kun opbouwen als je werkt.
De H-4 maakt dat de vrouw totaal afhankelijk wordt van de man. En de man is totaal afhankelijk van de werkgever.
#14 - 25-11-2015, 21:36 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2015, 22:49 uur door us outsider »

Cees A

Ah, oké, addertje onder het gras dus.
Denk dat ik maar gauw terugga naar de subfora "reizen", da's meer mijn ding.  :D
#15 - 25-11-2015, 21:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15