Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dubbel leven,dubbele lasten?

Discussie gestart

El

Hoi!

Mijn man heeft een werkaanbod van zijn Nederlandse werkgever (die al een bedrijf in VS heeft) gekregen. Hij verhuist nog een deel van zijn Nederlands bedrijf naar VS toe en hij wil graag dat mijn man mee gaat. Hij zou alles voor hem daar regelen (oa. werkvergunning, huis) en ook alles wat nodig is voor mij en ons kindje (er zijn ook andere Nederlanders werkzaam daar en alles is goed verlopen).
Hij beloofde mijn man dat sociale voorzieningen onveranderd zullen blijven(pensioen, zorgverzekering...). Ik heb mijn twijfels daarover. Kan dat?
De tweede vraag is. Wij hebben vorig jaar een huis hier in NL gekocht, vanwege de situatie zoals het nu is, kunnen wij het huis op zo'n short notice niet verkopen. Wij kunnen het wel verhuren, maar ik zou echt niet weten wat voor fiscale consequenties brengt dat mee in VS?
En, ja, natuurlijk hebben wij onze twijfels. Dankzij de mediaberichten, hebben wij het gevoel dat economie in VS staat op het punt om in te storten. Is het een goede zet om naar VS te komen wonen?
Wij spreken en schrijven Engels zeer goed, ik zal binnenkort mijn diploma halen HBO - Media & Design; dat zijn voordelen, maar onze financiële verplichtingen in NL, dat zie ik als belemmering. Wat is jullie mening hierover (als Nederlanders insiders)?
#1 - 18-03-2009, 16:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15