Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

dubbele nationaliteit

Discussie gestart

heinz

Hoi,

Ik wil emigreren naar the US. Nou heb ik een dubbele nationaliteit. Een nederlandse en een canadese. Nou heb ik gehoord dat er een voordeel zou bestaan voor het verkrijgen van een visa  als je de canadese nationaliteit hebt. Kan mij hier iemand meer over vertellen.

Groeten,
Walter
#1 - 17-10-2004, 01:15 uur

xerxesc

nee, geen voorrang, in terms of immigration.  Voor werk visas in certain categories heb je voorrang, maar in terms of immigration, none, whatsoever..

Ben je in NL geboren of Canada?

als je in nl geboren bent (of een van je ouders) kan je meedoen met de green card lottery.

Xerxes Croes
#2 - 17-10-2004, 03:55 uur

Chiefram

Nee, de USA kent geen voorang voor welk land dan ook. Sterker nog, ondanks de bijzonder vriendschappelijke relatie tussen de UK en de US mogen (of mochten, dat weet ik ff niet meer) de UK'ers zelfs niet eens meedoen met de Green Card Lottery!

Amerika is juist huiverig voor immigranten uit Canada, omdat de drempel om Canada binnen te komen is een stuk lager ligt dan wat bij de US het geval is.
#3 - 17-10-2004, 11:49 uur

pellemans

Hoi,

Ik wil emigreren naar the US. Nou heb ik een dubbele nationaliteit. Een nederlandse en een canadese. Nou heb ik gehoord dat er een voordeel zou bestaan voor het verkrijgen van een visa  als je de canadese nationaliteit hebt. Kan mij hier iemand meer over vertellen.

Volgens mij kunnen Canadezen vrij gemakkelijk in de VS wonen en werken. Vanwege NAFTA misschien?

-Peter
#4 - 04-11-2004, 02:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15