Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV-2006

Discussie gestart

Stefan

Beste Forum bezoekers,

Gisteren heb ik voor mijn Bulgaarse vriendin een lotterij betaald via easyvisa green card. Mijn vraag is, ik kan nergens zien wat er bedoelt word met 2006, betekent dat die lotterij in 2006 plaats vind?

Zijn er misschien mensen die gewonnen hebben? En waarom winnen er zoveel mensen uit Bulgarije die prijs, omdat er veel bulgaren mee doen? Of kiezen ze ook veel mensen uit die landen, want Oekraine scoort ook erg hoog etc.

Ik zie jullie berichten graag te gemoed,

Stefan
#1 - 08-06-2004, 18:37 uur

Chiefram

De loterij voor de DV-2006 gaat pas eind van dit jaar van start en zal zo ongeveer mei / juni 2005 met de uitslagen komen van de winnaars.

Men is nu nog druk doende met de uitslagen van de DV-2005.

Zelf heb ik met de DV-2004 mee gedaan en wacht nog op bericht...

Ik hoop dat jullie Engelen geduld hebben, hihi...  ;)

Sterkte!
#2 - 11-06-2004, 18:47 uur
« Laatst bewerkt op: 11-06-2004, 18:47 uur door Chiefram »

Jackiebean

Huh? Is de green card lottery niet gratis?!?!


#3 - 31-08-2004, 01:18 uur

heivalido

nou de eerste fases wel, alleen heb je wel kosten voor het verzamelen van alles wat je nodig hebt, zoals pasfoto`s, vertalingen van schooldiploma`s etc etc. Als je verder komt in de loterij dan gaat het op den duur nog geld kosten voor een medische keuring en de officiele aanvraag van de Greencard nadat je bent goedgekeurd. Een totaal bedrag van ongeveer 1000 euro pp, voor alle kosten die je maakt lijkt me een redelijk reele voorspelling.
#4 - 31-08-2004, 19:57 uur

joy-s

Ik wil graag meedoen aan de Green Card Lottery en kom op het web een aantal organisaties tegen waar je je kunt registreren als deelnemer. Alleen: wie/wat is betrouwbaar?  Welke ervaringsdeskundige maakt mij wegwijs in de Green Card-rimboe?

En nog een vraagje: hoe zit het eigenlijk als je ongehuwd samenwoont en je wint (jaja ik ben een optimist ) de loterij, geldt dan dezelfde regel voor je partner als welke zou gelden wanneer je getrouwd samenleeft? (dus dat je partner mee kan op jouw winnende nummer)

thanx alvast voor de hulp
joyce
#5 - 12-09-2004, 15:50 uur

heivalido

de beste manier is gewoon via de Regering zelf, en niet via allerlei bureautjes waarvoor je ook nog eens moet betalen. Kijk op http://travel.state.gov/visa/index.html voor de nodige informatie over de loterij.
Ik weet het niet 100% zeker,  maar ik geloof dat als je niet getrouwd bent, dat je partner dan geheel zelfstandig  en individueel aan de loterij mee moet doen. Alleen als je getrouwd bent kan ze mee doen op jouw aanvraag. Maar ik zeg het er eerlijk bij, ik weet dit niet 100% zeker.
#6 - 12-09-2004, 20:38 uur

Chiefram

Ik weet het ook niet 100% zeker, maar men heeft het in de officiele papieren over spouse....

Volgens de originele Amerikaanse Webster's Dictionairy (laat ik die nou toevallig in huis hebben, hihi...) betekent dit letterlijk: "One's husband or wife."

Komt bij mij over als je gehuwde partner, terwijl in een simpel niet Amerikaans woordenboek spouse omschreven staat als: husband, wife of mate.

Mate is weer niet Amerikaans, maar Australisch en kan zelfs 'vriend' betekenen.

Volgens mij moet je dus geuwd zijn, maar... je kunt wel beiden separaat meedoen met die loterij, alleen als je gewonnen hebt en echt serieus van plan bent te gaan, dan kun je alsnog in het huwelijk treden, als je niet beiden als winnaar uit de loterij bent gekozen.  :D

#7 - 12-09-2004, 20:48 uur

heivalido

je kan ook nog kijken op www.usemb.nl voor dit soort vragen en andere informatie, of val ik nu in herhaling  ;)
#8 - 12-09-2004, 21:08 uur

Chiefram

je kan ook nog kijken op www.usemb.nl voor dit soort vragen en andere informatie, of val ik nu in herhaling  ;)

Herhaling van adverteren doet verkopen, toch? Tenminste, dat heb ik op school geleerd bij marketing, hihi...
#9 - 12-09-2004, 21:27 uur

heivalido

hahahaha, ik heb geen ervaring in marketing maar zoals Johan Cruijf het zou zeggen.... "ja da`s logisch"
#10 - 12-09-2004, 21:52 uur

luvie

ik heb het een en ander even uitgeplozen
maar als je ingeloot wordt voor de greencard lotery
dan moet je wel al getrouwd zijn anders kan de partner niet mee op die papieren
EN LET OP
je moet getrouwd zijn voordat je alles invuld en opstuurt.

je mag wel als je getrouwd ben voor ieder apart alles invullen en opsturen
dus dan heb je wel twee kansen.

hoop dat je hier wat aan heb. ;)
#11 - 13-09-2004, 00:17 uur

roonlimburg

Dat klopt niet helemaal,  je moet in ieder geval getrouwd zijn voordat je interview gepland wordt in het geval dat je tot een van de weinige gelukkigen behoort, het is zelf mogelijk om daarna nog te trouwen wanneer het nog vroeg in het fiscale jaar is en dan alsnog de gegevens door te sturen naar het consulaat, dat moet dan wel gebeuren voordat het visum geldig is gemaakt in de VS, maar om op die manier te werk te gaan is niet aan te raden.
Er zijn veel mensen die trouwen nadat een van beiden een brief heeft ontvangen dat ze uitgeloot zijn.
#12 - 20-09-2004, 19:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15