Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Doe je mee met DV-2007?

Ja, niet geschoten is altijd mis
80%
36 (80%)
Nee, heb ik niet meer nodig
13.3%
6 (13.3%)
Nee, ik heb de hoop opgegeven
4.4%
2 (4.4%)
DV wat?
2.2%
1 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 42

DV-2007

Discussie gestart

Jez

Ergens heb je gelijk, maar...............

Jullie zijn allemaal gezond (neem ik aan). Ik heb een chronisch zieke man, die niet fulltime kan werken. Hij zou het misschien wel kunnen proberen, en hij kan om te beginnen ook een goed betaalde baan daar krijgen. Maar da's een zware baan (vrachtwagenchauffeur) en dit gaat uiteindelijk ten koste van zijn gezondheid. Bovendien gebruikt hij (dure) medicijnen, die nu nog steeds vergoed worden in Nederland. Ook al gaat hier de ziektekostenvergoeding heel hard achteruit, het is nog steeds wèl geregeld.

Ik heb geen bijzondere vaardigheden waarmee ik een goed genoeg betalende baan daar voor ons gezin zou kunnen vinden. Dit in tegenstelling tot jou, Cheif, jij hebt het geluk dat je voor je oude werkgever kon blijven werken en in je eentje je gezin kunt onderhouden.

Toen wij ons inschreven voor de DV-2006, stonden we er kwa inkomsten niet zo rooskleurig voor; man in de WAO, ik slecht betaalde baan. Toen durfden we de gok ook wel te nemen, omdat we in Amerika eerst goed op kunnen worden gevangen.

In het begin van dit jaar is er echter iets verandert: mijn man heeft een wereldkans gekregen! Hij heeft via-via een erg goed betalende baan voor 16 uur per week gevonden, in zijn vakgebied als it-er. Met zijn inkomen zou ik eindelijk iets minder dan fulltime kunnen gaan werken. We hebben het nu financieel eindelijk eens goed; we hebben nu geld om leuke dingen te doen/kopen.
We kunnen nu vaker op vakantie; we gaan zowel in september als in februari naar Amerika. En we zijn net terug uit Denemarken.........

In Amerika zullen we het misschien ook wel redden, maar daar zullen we verdomd hard voor moeten werken (vooral ik). Ik heb niet het idee dat we dan van het land zelf kunnen genieten, zoals we nu doen tijdens de vakanties aldaar. Jij hebt zelf wel eens geschreven dat je nu minder van het land ziet, nu je er woont, dan toen je nog hier woonde en er regelmatig met vakantie ging.
Je hebt toch wel eens een 85-jarige dame gezien, die in het warenhuis werkte? Dat zou mijn toekomst zijn!

Bovendien, als we gaan, laten we hier 3 kinderen achter en een stel ouders die het niet zo breed hebben en niet zo gezond zijn. Dan zullen we ofwel zelf vaak naar Nederland moeten vliegen (=duur) ofwel ze regelmatig over moeten laten komen (=ook duur).

Eigenlijk zijn we gewoon te laat. We hadden dit jaren eerder moeten proberen, toen mijn man nog gezond was. Maar toen kenden we dit geweldige land nog niet en nu zijn we gewoonweg te laat.

Ik hoop dat je onze reden om niet meer mee te doen kunt begrijpen, Cheif. Het is geen persoonlijke keuze; in onze ogen kan het gewoon niet anders. En dat vinden we al erg zat.
#16 - 21-07-2005, 10:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

Jez, ik begrijp je keuze nu, het is niet zozeer uit teleurstelling of uit een soort van 'frustratie' dat je beslist om niet meer mee te doen, maar gewoon omdat je de dingen voor jezelf en je gezin en familie op een rijtje zet, en besluit dat je er niet echt op vooruit gaat gaan door te verhuizen (integendeel). Dat is dus gewoon realistisch zijn. Hoe spijtig het ook is...
Toch hoop ik dat je hier nog heel aanwezig blijft op het forum!
Dat zal wel, want je gaat natuurlijk toch kunnen blijven reizen, naar Amerika!
#17 - 21-07-2005, 10:31 uur

Jez

Dank je Dusza! Realiteit kan alleen soms zo hard zijn  :'( :'( :'(

En van dit forum ben ik niet af te slaan (aldus manlief) :o
#18 - 21-07-2005, 11:04 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2005, 11:05 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Wij geven het op, we doen niet meer mee.

Jez, dit is het domste dat ik je ooit heb horen zeggen!!!  >:(



............en je hebt me al veel domme dingen horen zeggen............  ;D ;D ;D
#19 - 21-07-2005, 13:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

roonlimburg

Dank je Dusza! Realiteit kan alleen soms zo hard zijn  :'( :'( :'(

En van dit forum ben ik niet af te slaan (aldus manlief) :o

Nou ja, je blijft een Amerika liefhebster, dus gewoon lekker op het forum blijven  ;)
Ik vind het in jullie geval denk ik een verstandige keuze, het is inderdaad goed om realistisch te blijven.
Ik vind het overigens geweldig om de belevenissen van Chief te lezen op zijn site, maar het zal echt niet iedereen zo vergaan die naar de VS verhuizen. Ik ken iemand die al anderhalf jaar geleden verhuist is van Nederland naar Colorado en nog steeds geen baan in de IT heeft kunnen vinden, ze woont nog steeds bij haar zus in. Voor lagere banen komt ze niet in aanmerking omdat haar opleiding te hoog is. Ze zal nooit meer terugwillen naar Nederland, maar makkelijk is het echt niet in de VS.

En 2 maal per jaar lekker op vakantie gaan naar de VS zou ik ook zo voor tekenen hoor, mij lukt het nog niet om 1 keer per jaar of 1 keer in een paar jaar te gaan haha
#20 - 21-07-2005, 14:36 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2005, 14:38 uur door roonlimburg »

Salis

Ik zal hier ook mijn antwoord aan toevoegen:
1) ikzelf doe mee aan de dv-2007; mijn ouders doen ook mee
2) het zou dan de tweede keer zijn
3) ik doe het zelf online, dan weet ik tenminste zeker dat het ook echt juist gedaan wordt (hoop ik dan ;D). Het is bovendien niet moeilijk, dus waarom betalen?
#21 - 21-07-2005, 18:20 uur
I love New England, it's wicked awesome.

texas freak

1. ja wij doen mee
2. ja,het is de eerste keer
3. via easyvisa
heb wel een groene kaart van 12 jaar states,ben gevlucht van ex vriendje,wist niet dat ik moest verlengen ieder jaar, ben er dus net achter dattie niet meer geldig is :'(
#22 - 21-07-2005, 22:25 uur

Icecold699


1. Ik doe mee, mijn vriendin en ons zoontje.
2. We doen mee vooor de 3e keer.
3. Nu gaan we voor de online inschrijving.
#23 - 22-07-2005, 08:42 uur

wiepster

Doe niet meer mee, niet meer nodig  ;)
Prive omstandigheden gewijzigd
#24 - 22-07-2005, 19:03 uur

roonlimburg

1. ja wij doen mee
2. ja,het is de eerste keer
3. via easyvisa
heb wel een groene kaart van 12 jaar states,ben gevlucht van ex vriendje,wist niet dat ik moest verlengen ieder jaar, ben er dus net achter dattie niet meer geldig is :'(

Volgens mij hoef je toch ook niet ieder jaar te verlengen? Maar een voorwaarde is wel dat je in de USA verblijft en niet in het buitenland, langer dan 6 maanden in het buitenland zonder toestemming te vragen betekent dus het verliezen van je Greencard.
#25 - 24-07-2005, 00:05 uur

Chiefram

Jee Jez, ik zie nu ineens dat ik deze topic niet eens meer echt heb gevolgd, sorry!!!

 :-[

Ik bedoelde het niet gemeen of boos, maar wilde je juist een oppepper geven om niet bij de pakken te gaan neerzitten. Ik wilde je juist doen inzien dat waar een wil is, is een weg. Letterlijk! Maar dan moet je je wel als een pittbull inzetten en doorbijten en nooit, maar dan ook nooit opgeven. De aanhouder wint namelijk altijd, ook al duurt het soms wel eens te lang naar je zin.

Sorry als je dacht dat het een persoonlijke aanval was, dat is echt 100% nooit mijn bedoeling geweest. Maar nu zie ik ook die smiley (nou ja... hij keek nogal boos, hahaha) de indruk gaf dat ik het meende, maar dat is echt niet zo hoor!!!

MIJN EXCUSES !!!  :-X

 ;)

Ik kan nu ook begrijpen wat de reden is dat je niet meer wilt of kunt. Ik ging er vanuit dat jehet gewoon te lang vond duren en het dan maar opgaf.

Toch denk ik dat je in Amerika veel gemakkelijker een luxe leven kunt opbouwen en gemakkelijker werk kunt vinden dan in Nederland. De verzekering hier is echt niet slecht hoor, misschien zelfs wel beter dan in Nederland als je het juiste pakket hebt. Het is alleen heel veel duurder, maar als je een werkgever hebt die het voor je (gezin) betaalt, dan merk je er niets van.

Maar nogmaals, het is jou keuze. Ik geloof in je Jez... ik weet dat het je zal lukken hier in de USA!

 ;)
#26 - 24-07-2005, 16:38 uur

Jez

Thanks Cheif! But it also takes two............ Mijn man heeft nu de zekerheid van een goed inkomen en met zijn ziekte èn zijn leeftijd (hij is een pietsie ouder dan ik) durft hij het nu niet meer aan.

Ik weet zeker dat we eind september, als we op LAX staan voor de terugvlucht, weer tranen met tuiten huilen en niet naar huis willen.................

Ach, we proberen nu zo vaak mogelijk er op vakantie te gaan. En dat lukt aardig: we gaan in september en in februari weer!
#27 - 24-07-2005, 21:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Dan kun je nog een ding doen: na jullie pensioen een huis kopen in Amerika en daar de rest van je leven gaan genieten...

 ;D ;)
#28 - 25-07-2005, 00:05 uur

Jez

Nou, weet je, daar zat ik toevallig gisteren aan te denken! Als mijn man met pensioen gaat, ben ik er nog een flink aantal jaartjes vanaf, maar kunnen we waarschijnlijk lekker gaan reizen. Er komen dan wat levensverzekeringen vrij enzo. Waarom gaan we dan niet steeds voor 3 maanden naar Amerika?! Kopen we een mobilhome om in rond te touren en die laten we lekker bij familie staan als we daar niet zijn!

Owh, na je pensioen een huis kopen en er permanent wonen gaat ook niet, heb je ook een visum voor nodig. Mijn schoonvader heeft dat geprobeerd, maar da's niet gelukt.

De reden dat Amerika graag immigranten wil, is omdat die iets toevoegen aan de economie, als het goed is. Een gepensioneerde heeft, om het cru te zeggen, niks toe te voegen.
#29 - 25-07-2005, 21:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Jez, je hebt toch gezelligheid toe te voegen???
#30 - 26-07-2005, 03:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15