Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Doe je mee met DV-2007?

Ja, niet geschoten is altijd mis
80%
36 (80%)
Nee, heb ik niet meer nodig
13.3%
6 (13.3%)
Nee, ik heb de hoop opgegeven
4.4%
2 (4.4%)
DV wat?
2.2%
1 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 42

DV-2007

Discussie gestart

FreezeM

hallo
misschien ik wilde graag de url hebben van de dv lotery ik heb online gezocht maar bij elke lotery moet je 30 dollar betalen klopt dit.. daar ik dacht dat het gratis was..
ariadne

formulier: http://www.dvlottery.state.gov/
uitleg: http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1322.html

En maak zeker gebruik van de zoekfunctie op het forum. Want er is hier een schat aan informatie!
#61 - 06-09-2005, 14:52 uur

Chiefram

hallo
misschien ik wilde graag de url hebben van de dv lotery ik heb online gezocht maar bij elke lotery moet je 30 dollar betalen klopt dit.. daar ik dacht dat het gratis was..
ariadne

Dan heb je de verkeerde url gevonden. Helaas is dit bij zowat iedereen het geval. De DV Lottery is echt GRATIS om mee te doen!!! De bedrijven die er geld voor vragen DOEN alsof ze de origionele government site zijn, maar dit is niet zo. Ze treden alleen mar op als een soort tussenpersoon en vragen geld.

Oh ja... de ORIGINELE website voor de DV lottery eindigd op .gov
Dus NIET op .org of .com of .net of wat dan ook...

#62 - 07-09-2005, 18:59 uur
« Laatst bewerkt op: 07-09-2005, 19:00 uur door Chiefram »

vanessa

Kan het zijn dat je pas kan meedoen na een bepaalde datum?

want als ik erop wil gaan zegt hij dat het reeds afgelopen is.
heb op de url geklikt die hierboven gegeven werd.

alvast bedankt
#63 - 08-09-2005, 01:23 uur

Chiefram

Dat klopt... Volgens mij (maar dat weet ik nie precies zeker) kun je je pas inschrijven in de maanden November en December... dus nog eventjes geduld...

#64 - 08-09-2005, 03:57 uur

Liberator

1) Just me
2) 1e keer
3) twijfel nog, ben bang dat ik iets verkeerd invul


Wat ik me wel afvraag,.. in november werk ik 6 maanden hier (Philips Medical Systems) en nog geen jaar zoals volgens mij vereist is. Echter tegen de tijd dat deze procedure (moch ik winnen) een beetje loopt werk ik hier waarschijnlijk wel een jaar.
Ik hoop dat dit geen problemen opleverd ???

Voor degene wat mijn eerdere posts gezien hebben,.. ik heb reeds besloten naar de HRM afdeling te gaan hier. Om dan de opties met de HRM medewerkers door te nemen om via Philips te gaan.
Ik wilde een paar maanden wachten,.. ziet ook zo raar uit als je net binnen bent en dan al vraagt voor een transfer.
Ik doe dit waarschijnlijk volgende maand.
#65 - 08-09-2005, 10:58 uur
American Patriot living in Europe

Dusza

Wat ik me wel afvraag,.. in november werk ik 6 maanden hier (Philips Medical Systems) en nog geen jaar zoals volgens mij vereist is. Echter tegen de tijd dat deze procedure (moch ik winnen) een beetje loopt werk ik hier waarschijnlijk wel een jaar.
Ik hoop dat dit geen problemen opleverd ???

Misschien is je basisopleiding vanzelf al hoog genoeg? (moet vergelijkbaar zijn met US Bachelor degree, universiteit is dus ok)
Voor de Green Card is het dan geen probleem, maar voor een expat-status via een L1 visum (intra-company management transferee) wel, daar moet je minstens een jaar gewerkt hebben binnen de transnationale groep, én je moet minstens manager-niveau hebben.
Voor een H1B visum (speciality occupation) stellen ze die eis niet, denk ik, dat je minstens een jaar moet werken voor die firma die je uitstuurt.

Heb je na een half jaar niet een soort van (tussentijds) evaluatiegesprek, of een functioneringsgesprek? Dat zou een goede gelegenheid zijn om je wensen kenbaar te maken. Let er wel op dat je niet teveel praat over het voordeel voor jezelf, maar dat je ook het voordeel voor de firma in het licht stelt!  ;)
Op zich kan je misschien nog wat wachten om het voor te stellen, maar anderzijds is het zo dat bij grote bedrijven het dikwijls een hele bureaucratische molen doormoet vooraleer je 'opgenomen' wordt in het programma voor uitzending. Bij ons bijvoorbeeld moet je het melden voor eind april, omdat er dan een internationale management board samenkomt die die dingen bespreekt, en daar wordt er beslist wie door mag gaan, en wie (nog) niet. Dus kom jij met je ideetjes af in juli, dan heb je pech, dan moet je wachten tot de volgende board samenkomt en uitzending op het programma staat. Misschien eens informeel horen bij iemand van HR?
#66 - 08-09-2005, 11:11 uur

Liberator

Ik heb een Computer Sciences Bachelor degree ( Hogere Informatica in oud hollands ;) ).
Dus dan is dat niet ??? Das mooi om te horen, dan kan ik met gerust hart winnen (even positief denken ;D)

Die L versie kom ik niet voor in aanmerking nee, wel voor de B over zo'n 6,5 maand. De kans is klein natuurlijk maar ik grijp iedere kans aan (DE reden waarom ik bij een internationaal bedrijf wil werken + het precedent is er bij dit bedrijf :D ).

Klein detail is dat ik er gedetacheerd ben zoals ik al gepost had, voor US law geen probleem,.. want ik ben "under direct management control" bij Philips dus dat jaar telt dan mee. Dit kan oor of tegen me werken. Ze kunnen denken eigen mensen eerst,.. of ze denken dan werkt hij direct voor ons en dan is onze investering gewaarborgd (ik kan nu ieder moment vertrekken).

Die informatie inwin actie bij HRM is dan zowiezo off-the-record (tenminste dat hoop ik dan).
Een officieel verzoek kan ik altijd later nog indienen.
#67 - 08-09-2005, 17:32 uur
« Laatst bewerkt op: 08-09-2005, 17:34 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

Liberator

/* begin offtopic */

Hier bij Philips hebben ze in de expat terms en conditions op de website staan dat een van de condities het terugkeren naar het land van herkomst is.
Aangezien dit is wat ik NIET wil,.. is er een anders systeem waarbij dat wel kan,.. if so hoe heet dat systeem ipv expatriation ?

/* end offtopic */
#68 - 09-09-2005, 13:24 uur
American Patriot living in Europe

Dusza

Liberator,
ik denk dat je op de HR dienst in Nederland ALTIJD zal moeten 'doen alsof' je 'maar' voor een aantal jaar vertrekt hoor, en dit om verschillende reden:
1) het bedrijf dat je uitstuurt draagt ook een aanzienlijk deel van die kosten, en wil dus dat dat op termijn ook zal renderen voor hun eigen company (en niet alleen voor de vestiging in Amerika). Zo'n uitzending wordt gezien als een soort van 'training' en persoonlijke ontwikkeling die je doorloopt.
2) ook voor de aanvraag van een visum: 'dual intent' is niet toegestaan voor een B1/2 visum
Dus als jij kan vertrekken op een B1/2 visum, dan ga je in de loop van die maanden dat je er bent een 'change of status' moetne doen naar een ander visum, en daar zou voor jou dan wel eens het schoentje kunnen gaan wringen:
je moet dan wel in aanmerking komen voor een ander visum (want pas vanuit dat andere visum kan je een 'change of status' doen naar een green card).

(Ik hoop dat ik het hier allemaal juist heb? Indien er hier mensen zijn met meer ervaring en/of kennis: laat maar komen!)
#69 - 09-09-2005, 13:39 uur

Liberator

Dus een change naar bijvoorbeeld een studie visa, ik doe dan een master opleiding aan een uni.
Vanuit dat visa dan weer een greencard. Lijkt me risky.

Ik moet hier wel duidelijkheid in hebben natuurlijk voor ik naar HRM ga anders werk ik mezelf dadelijk in de nesten.

Ik vind het zo jammer dat er geen onderscheid gemaakt word tussen economische vluchtelingen en mensen die niet voor het geld gaan maar omdat ze USA liefhebbers zijn. Lijkt mij dat je het beste de laatste groep kan hebben.

Zijn er geen american dames hier die graag een (ex-)NL software engineer als man willen ? ;D
Ik ben zindelijk en verg geen onderhoud. Ben bereid alle onkosten te betalen.

Stel ik vraag een studie visa aan,.. doe een master opleiding daaro. Kan ik die terwijl ik daar ben op een of andere manier omzetten naar een greencard ? en als je een studie daar doet, wat natuurlijk veel geld kost, kun je dan wel een bijbaantje hebben om het geheel (deels) te financieren ?
#70 - 13-09-2005, 08:09 uur
American Patriot living in Europe

RedBaron

ja stel je trouwt daar met zon amerikaans meisje/vrouw en je scheid nadat je je paspoort hebt is dat niet beetje vragen om problemen daar????

of maakt ze dat daar niet uit ja snap wel huwelijk moet echt lijken maar als je scheid nadat je je verblijfsvergunning hebt dan brand bij hun toch ook een lamp of niet?

#71 - 13-09-2005, 17:59 uur

Loek

Zo eenvoudig werkt dat niet.  Je krijgt na huwelijk een greencard, niet een passport.  Vaak krijg je zelfs een conditional greencard, en moet je echtgenoot een affidavit of support tekenen die zegt dat ze tenminste 3 jaar financieel verantwoordelijk voor je is.   Na een periode van meestal zo'n 5 jaar mag je dan je eigen passpoort (citizenship) gaan aanvragen, die ook nog een een of meerdere jaren in beslag kan nemen.  Dus al met al kan het op deze wijze ook nog behoorlijke lang duren.
#72 - 13-09-2005, 22:25 uur

RedBaron

o ja want hier op het application of natraluzation (form-N400) staat dat je minimaal 3 jaar getrouwd moet dan kan je je oath of allieganze (ofzo) doen en dan na 6-9 maanden krijg je je amerikaans paspoort jah zo staat dat hier op dat form verder weet ik het ook niet maar als ik goed begrijp dat je na je huwelijk pas een green card krijgt maar kan je dan niet gewoon gaan werken daar? of zit ik er naast?
#73 - 13-09-2005, 23:48 uur

Loek

Als je een greencard hebt dan mag je ook werken.  Bij andere visa/status is het mogelijk dat je niet mag werken.  Misschien ben je in de war met een conditional social security card (SSN).  Daar kan op staan "not valid for employment", maar als je een green card hebt krijg je een unconditioinal SSN, en kun je dus gewoon werken.
#74 - 14-09-2005, 00:03 uur

Emigreren USA

Ik heb het hier prima naar mijn zin in de US, maar zo slecht is het in Nederland toch ook weer niet? Er zijn mensen die Amerika zo idealiseren dat ik denk: volgens mij ben je al te lang uit Nederland weg. Kijk, als je het een mooi land vindt, dat is een ander verhaal, maar om nou te zeggen dat in Nederland alles slecht is???

De economie is hier in de US ook niet geweldig (waar wel op de wereld, op China na dan) de regering is ook een zooitje, de sociale zekerheid is slecht, veel minder vakantiedagen (als je ze al hebt), pensioen is niet goed (kijk maar eens hoeveel 65+-ers hier nog werken in onderbetaalde baantjes), ziekteverlof, criminaliteit en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Uiteraard zijn er ook dingen in Nederland die niet helemaal zijn zoals we ze gewild hadden, maar om nou te zeggen dat Amerika zo geweldig is in alles...

Verder heb ik het hier erg naar mijn zin met mijn Amerikaanse vrouw en we leven nog lang en gelukkig.  :D
#75 - 18-09-2005, 18:44 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15