Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV 2012 ongeldig...

Discussie gestart

BibiS

Er is vanmiddag door de DV zelf naar buiten gebracht dat de trekking ongeldig is... Er waren ook al veel mensen met een laag casenumber. Het blijkt dat vooral degene die het de eerste dag hebben opgestuurd hebben gewonnen. Ook zijn er te weinig casenumbers getrokken... Wat erg voor die mensen... en vooral stom dat ze het dus opnieuw gaan doen. Al die mensen die hun familie en vrienden al hebben ingelicht en die er op ingesteld zijn dat ze een interview krijgen...
#1 - 13-05-2011, 18:40 uur

Yessica

Oh, dat lijkt me verschrikkelijk, als je denkt gewonnen te hebben en ze nemen het dan af. (zoals bij deze Duitser: http://www.msnbc.msn.com/id/43026873/ns/us_news-life)

Maar voor ons losers betekent het weer een extra kansje!
#2 - 14-05-2011, 09:35 uur



BibiS

Uhu dat wel maar toch.. ik zou gezegd hebben die 22.000 die al ingeloot waren die kunnen als ze alle papieren enzo netjes invullen gewoon hun interview doen als dan alles goed is dan is het goed... En de overige 78.000 die worden nog bijgeloot... Want normaal worden er 100.000 ingeloot he... Waarvan er 50.000 een greencard krijgen... Nou er vallen er van zelf altijd heel veel af... en na t interview... Het lijkt me echt verschrikkelijk als je je kinderen en alles al verteld we zijn ingeloot ( zeker als je al een paar jaar mee doet of je zat in een enorme dip ) en dan nu moet het opnieuw. De nieuwe trekking is trouwens 15 juli maar dat zul je al wel vernomen hebben.
#3 - 15-05-2011, 00:14 uur

Johan

Alhoewel het natuurlijk heel erg is voor al die mensen die dachten ingeloot te zijn, is het natuurlijk wel terecht dat het geheel overnieuw wordt gedaan. Immers niet iedereen heeft dezelfde kansen gehad dus nee die 22.000 mensen die al waren ingeloot hebben geen recht op hun kans vind ik, alhoewel erg zuur daar niet van.
#4 - 15-05-2011, 13:31 uur

MissFluffy

Toen meer en meer bekend raakte dat alleen diegene de twee eerste dage zich hadden ingeschreven geselecteerd werden, had ik wel zoiets van ...we hebben nooit kans gemaakt om geselecteerd te geraken .Ik leesde hier en daar  "fist come ,first served " en dan had ik zoiets van ..wat een gemiste kans van mij om te wachten met inschrijven ,ik had nochtans de foto's al klaarliggen . Maar toen had ik zoiets van ...een eerste maal dat dit nu electronisch ging gebeuren en dacht er kan van alles misgaan ,wie weet slaagt die computer wel tilt de eerste dagen en met die reden ook heb ik ons pas later ingschreven . Toen ik al die winnaars zag van die eerste dag ,dacht ik nog dat ik een slechte inschatting had gemaakt .Ook vond ik het geheel verkeerd want waarom dan die lottery 30 dagen laten lopen in plaats van 2 dagen . Nu vielen we dus zowiezo uit de boot .

Maar nu heb ik een dubbel gevoel  erbij , ik vind het heel erg voor die' winnaars' die dachten gewonnen te hebben . Ik zou niet in hun plaats willen zijn .Het eerste moment denken dat je zover zijt en het anderen moment gewoon de grond onder je voeten te voelen wegzinken . Vooral dan diegene die al enkele jaren meedoen en na zoveel x aantal jaren uiteindelijk het gevoel hebben dat het hen gelukt is (je leest dat toch meer 1ste pogingen meer succesvol zijn dan mensen die keer op keer proberen )en nu dan toch niet gewonnen hebben .
Natuurlijk kunnen ze net zoals wij 'de niet geselecteerde ' ook op 15 juli terug proberen maar het zal altijd wel een wrang gevoel geven .
Niet alleen voor ons is het een tweede kans maar ook voor hen . Ik wens bij deze iedereen veel succes toe en hopelijk zal dit nooit meer voorkomen .
 
#5 - 15-05-2011, 15:42 uur

BibiS

Ben ik t toch niet helemaal mee eens want die 22.000 die wel geselecteerd waren zijn random geselecteerd... Daarbij is geen onderscheid gemaakt tussen ras, afkomst enzovoorts. Deze mensen hebben niet gedacht we sturen het de eerste dag op want dan maken we veel meer kans want zij wisten dit ook niet van te voren. En wat is voor de USA nou 22.000 extra al vind ik gewoon puur dat die mensen in ieders geval recht hebben op een interview blijkt er dan nog van alles niet te kloppen dan kan hen nog de deur gewezen worden maar dat is "normaal" ook...

Maar goed het treft mij zelf niet maar kan me echt helemaal inleven...

@ MissFluffy... dat is inderdaad zuur hopen dat je de tweede ronde nu 15 juli meer kans hebt :D... Want ik gun het iedereen die er aan mee doet dat voorop gesteld hoor...!
#6 - 15-05-2011, 23:49 uur

Johan

Ben ik t toch niet helemaal mee eens want die 22.000 die wel geselecteerd waren zijn random geselecteerd... Daarbij is geen onderscheid gemaakt tussen ras, afkomst enzovoorts. Deze mensen hebben niet gedacht we sturen het de eerste dag op want dan maken we veel meer kans want zij wisten dit ook niet van te voren. En wat is voor de USA nou 22.000 extra al vind ik gewoon puur dat die mensen in ieders geval recht hebben op een interview blijkt er dan nog van alles niet te kloppen dan kan hen nog de deur gewezen worden maar dat is "normaal" ook...

Als de Amerikaanse overheid de regels wil veranderen (voor deze keer) en die 22.000 dv deelnemers een interview wil aanbieden dan zou ik dat alleen maar toejuichen. Maar dan wel op een manier zodat die andere deelnemers nog steeds evenveel kans hebben als dat ze al moesten hebben. Maar helaas weten we dat daar geen sprake van zal zijn. Dat doen ze simpelweg niet. Dan kun je niet zeggen nou laten we die dan maar van de 100.000 alsnog te selecteren deelnemers aftrekken. Ondanks het feit dat die 22.000 deelnemers er niets aan kunnen doen is het spel niet zo gespeeld als had gemoeten. Blijft natuurlijk een persoonlijk drama voor die 22.000 mensen dus in dat extra stapje van de Amerikaanse overheid zou ik me helemaal kunnen vinden!
#7 - 16-05-2011, 02:26 uur

BibiS

Achja... tis gewoon jammer idd voor die mensen maar goed voor mijn gevoel hebben Nederlanders ook nog wel een zwak voor petities en dergelijke maar is de Amerikaanse overheid standvastiger ( moet ook wel met zo 'n veel groter land)... Laten we hopen dat het diegene die gewonnen hadden het weer is gegund... en de andere nieuwe ronde nieuwe kansen dus hoop voor diegene van t forum dat ze er 15 juli wel bij zitten  ;)
#8 - 16-05-2011, 13:09 uur

tim1984

Ik zeg:

#Epicfail  :'(

Lijkt me echt erg als je een kanshebber bent.
#9 - 20-07-2011, 13:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15