Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV2007 winnaars

Discussie gestart

Muke

Op 06-06-06 (geen grap) kregen wij een telefoontje van mijn tante uit de US dat er een grote envelop van de KCC bij haar op de deurmat lag. Zij was degene die ons eind 2005 had aangemeld voor DV2007 en had zich als geadresseerde opgegeven. Hier in ons huishouden (vader, moeder en ik) had niemand de visa loterij in z'n achterhoofd. We wisten natuurlijk wel dat we meededen, maar gezien de kans dat je wint net zo klein is als dat je de jackpot van de postcode loterij wint, speelde het bijna niet mee  in ons leven....tot die dag natuurlijk.

Mijn vader is de "eigenlijke" winnaar (hopelijk mag de rest van het huishouden zich dan ook een winnaar noemen hahah). "Moet de zoon/dochter niet onder de 21 zijn om mee te kunnen?" Klopt... bijna. Op de andere "alles over amerika" forum waar ik ook  lid ben is gebleken dat de regels iets zijn versoepeld in vergelijking met voorgaande jaren. Je moet nu 'nog geen 21 zijn voordat je je eerste application voor DV2007 invult' ipv 'wanneer je Amerika zelf inkomt' zoals vroeger (met dank aan Chiefram die de info van DV2004 verstrekte wink). Gezien ik pas in april 21 ben geworden kan ik dus ook gewoon meedingen (als we dus een jaar later geselecteerd zouden zijn was ik buiten de boot gevallen...).

Zelf ben ik student. Na een jaar geprobeerd te hebben om een eigen bedrijf op te zetten run ik nu sinds een paar maanden ook, samen met een collega, een management-bureau in Amsterdam. Dit was allemaal voordat ik wist dat we geselecteerd waren. De eerste fase van het winnen van de visa loterij brengt aardig wat stress met zich mee. Je vraagt je telkens af welke beslissingen je wel of niet moet gaan nemen. Want voor hetzelfde geld zit je over een jaar nog steeds hier in Nederland en zijn we toch niet goedgekeurd door de KCC...je weet maar nooit (ff afkloppen).

Ik ben al een aantal keer in de US geweest en vind het een geweldig land. Het is het land van de 'onbegrensde mogelijkheden' en waar je (in my opinion) veel meer kan bereiken dan hier in Nederland. Wanneer we (hopelijk) gaan winnen zullen we ons in LA gaan vestigen waar ook een aantal familieleden van ons wonen. Het is altijd al een grote droom van mij geweest om ooit te mogen studeren aan een universiteit zoals UCLA. Elke keer dat ik in Los Angeles was liep ik dan over de campus terwijl ik naar de studenten keek met de gedachte "jullie weten niet wat voor geluk jullie hebben", want studeren aan een gerenomeerde universiteit zoals UCLA was voor mij onmogelijk. Nu komt die droom toch een stukje dichterbij..

In Amerika moet je hoge cijfers halen op je middelbare school om zo op goede universiteiten terecht te kunnen komen. Hoe hoger je GPA, des te meer kans dat je wordt aangenomen. In Nederland bestaat zoiets niet. Het maakt niet uit welke cijfers je haalt, je kunt elke opleiding doen die je wilt (behalve de paar opleidingen waarop geloot wordt). Er is dan ook amper verschil tussen universiteiten. Ook na je opleiding zal iedereen met min of meer dezelfde loon aan de slag gaan. Wat ik met dit hele verhaal wil zeggen is dat studeren in Nederland geen uitdaging is. Ook al kun je beter presteren, waarom zou je? Dat is een groot verschil tussen Nederland en Amerika naar mijn mening. Als je in de US harder werkt zul je ook verder komen en dat is wat mij aantrekt.

Maar eerst is het een kwestie van daadwerkelijk winnen natuurlijk. Ons case-number is AS7xxx, wat voor Azie nog wel redelijk hoog ligt, maar we hebben goede hoop aangezien de loterij in Oktober beter van start zal gaan dan vorig jaar. Ik zal proberen middels dit topic jullie op de hoogte te houden van zaken. Hopelijk krijgen we er ook een aantal andere winnaars bij cheerb

Hmm, volgens mij hoef ik nu ook geen topic meer aan te maken in het "wie ben je" forum hahah.
#1 - 18-08-2006, 23:27 uur
« Laatst bewerkt op: 18-08-2006, 23:35 uur door Muke »
Jack is back for a new season!

Wop

Hey Muke, gefeliciteerd!

Welkom op het forum en we zijn benieuwd naar je ervaringen!

Some guys have all the luck.........
#2 - 19-08-2006, 03:37 uur

Chiefram

Ook van deze kant gefeliciteerd.  cheerb

Nu maar de lange wachttijd in tot jullie case nummers aan de beurt is. Dit is stressen, maar daar komen jullie vanzelf wel achter, haha...
#3 - 19-08-2006, 04:07 uur

Jez

Hèhè, eindelijk weer eens een (bijna) winnaar! We zullen met je meeduimen  2006-01
#4 - 19-08-2006, 07:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Welkom Muke,

Gefeliciteerd met de selectie. Zoals Chief zegt begint nu het wachten. Hebben jullie een laag of hoog casenummer?
#5 - 19-08-2006, 10:10 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Pieter79

Gefiliciteerd!! Dat is wel geluk hebben, gelijk het eerste jaar meedoen en winnen!
#6 - 19-08-2006, 11:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Muke

Bedankt allemaal!

Het is eigenlijk het derde jaar dat we meedoen. We kwamen er pas een paar jaar geleden achter dat de visa loterij bestond via mijn tante. Wij dachten in het begin dat het alleen via de (frauduleuze) sites ging die je voor een aantal tientjes per jaar lieten meedoen. Dus wij waren ook zoals sommige andere mensen hieraan ten prooi gevallen.

Vorig jaar kwamen we er echter achter dat het ook gratis via de site van de government zelf kon. En de eerste keer dat we meedoen op deze manier is het dus gelijk raak...


 Hebben jullie een laag of hoog casenummer?

Ons case number is niet EU maar AS (azie) en ligt halverwege de zevenduizend (7xxx). Voor AS is dat redelijk hoog, we verwachten dat we op z'n vroegst in Mei 2007 aan de beurt zijn. Dat is dus nog wel aantal maandjes wachten.
#7 - 19-08-2006, 13:16 uur
« Laatst bewerkt op: 19-08-2006, 13:17 uur door Muke »
Jack is back for a new season!

FreezeM

Gefeliciteerd..... en nu het lastige lange wachten.... succes daarmee ;)
#8 - 21-08-2006, 14:42 uur

Susanne1976

Hier meldt zich nog eentje. Ook eindelijk ingeloot voor DV 2007. Zijn er nog meer mensen bekend?
#9 - 22-08-2006, 17:18 uur

Chiefram

Hier meldt zich nog eentje. Ook eindelijk ingeloot voor DV 2007. Zijn er nog meer mensen bekend?

Ook gefeliciteerd !!!

Een vriend van mij uit Nederland heeft hem ook gewonnen. Zijn case-nummer is EU-12xxx dus die zou een redelijk goede kans moeten maken.

Heb je een laag of een hoog case-nummer?
#10 - 22-08-2006, 18:24 uur

Susanne1976

Ik heb een laag case nummer (Susanne van de mail) dus voor mij zal het ook wel goedkomen. Heb er nu al zin in. Kwam een tijdje terug op dit forum terecht maar nooit echt gepost. Ik dacht ik zal toch maar eens wat gaan posten ;-)
#11 - 22-08-2006, 19:41 uur

Chiefram

Ik heb een laag case nummer (Susanne van de mail) dus voor mij zal het ook wel goedkomen. Heb er nu al zin in. Kwam een tijdje terug op dit forum terecht maar nooit echt gepost. Ik dacht ik zal toch maar eens wat gaan posten ;-)

Ahh... inderdaad, we kennen elkaar al! LOL! Welkom op dit forum. Ik zal vandaag je mail nog beantwoorden. :)
Tot laters!
#12 - 22-08-2006, 19:44 uur

Susanne1976

Hi, dank je. It's a small world zullen we maar zeggen ;-)
#13 - 22-08-2006, 19:55 uur

Jez

Welkom, Susanne. Ook voor jou duimen we natuurlijk mee!
#14 - 22-08-2006, 21:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

kibri(natalie)

Waauw,dat geeft een goed gevoel, een paar winaars horen :)!!!
Ik wens jullie heel veel succes  2006-02!!!!!

groetjes natalie
#15 - 23-08-2006, 07:32 uur
Groetjes natalie

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15