Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV2011 aantal vragen...

Discussie gestart

vikka

Hallo allemaal!

Ik had een aantal vragen over de DV2011 loterij die aanstaande vrijdag 2 oktober opent:

- kan ik als (arme!) student zijnde meedoen? Ik had gelezen over de financiele eis dat je jezelf tenminste 3 maanden kunt onderhouden..ik heb niet echt een noemenswaardig vermogen! Bovendien zit ik met een studieschuld (ik studeer ook gewoon nog de komende 2 jaar maar ik gelezen dat zoiets minstens 2 jaar zou kunnen duren dus dan ben ik tegen die tijd wel klaar).
- m'n vriend werkt en woont al in de VS op een H1B visum, mocht ik winnen (!) zou hij dan als sponsor kunnen optreden of moet ik met hem getrouwd zijn? Hij heeft namelijk wel een goed inkomen die genoeg is om ons beide te onderhouden.
- mijn vriend woont dus op dit moment in Amerika met een H1B visum. Hij heeft ook al een aanvraag ingediend voor de Greencard (de normale procedure) , kan hij dan ook nog meedoen met de loterij?
- oke, misschien niet zo romantisch maar aangezien de kansen worden verdubbeld als je getrouwd bent... wat is het handigst? trouwen en dan allebei meedoen of kun je als je eenmaal een greencard hebt alsnog trouwen, wordt hier moeilijk over gedaan? (we zijn beide nederlanders)

Waarschijnlijk zijn deze vragen al eens eerder gesteld maar vaak leek het net niet helemaal op mijn specifieke geval!
Alvast bedankt!
#1 - 28-09-2009, 21:08 uur

Johan