Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DV2011 aantal vragen...

Discussie gestart

vikka

Hallo allemaal!

Ik had een aantal vragen over de DV2011 loterij die aanstaande vrijdag 2 oktober opent:

- kan ik als (arme!) student zijnde meedoen? Ik had gelezen over de financiele eis dat je jezelf tenminste 3 maanden kunt onderhouden..ik heb niet echt een noemenswaardig vermogen! Bovendien zit ik met een studieschuld (ik studeer ook gewoon nog de komende 2 jaar maar ik gelezen dat zoiets minstens 2 jaar zou kunnen duren dus dan ben ik tegen die tijd wel klaar).
- m'n vriend werkt en woont al in de VS op een H1B visum, mocht ik winnen (!) zou hij dan als sponsor kunnen optreden of moet ik met hem getrouwd zijn? Hij heeft namelijk wel een goed inkomen die genoeg is om ons beide te onderhouden.
- mijn vriend woont dus op dit moment in Amerika met een H1B visum. Hij heeft ook al een aanvraag ingediend voor de Greencard (de normale procedure) , kan hij dan ook nog meedoen met de loterij?
- oke, misschien niet zo romantisch maar aangezien de kansen worden verdubbeld als je getrouwd bent... wat is het handigst? trouwen en dan allebei meedoen of kun je als je eenmaal een greencard hebt alsnog trouwen, wordt hier moeilijk over gedaan? (we zijn beide nederlanders)

Waarschijnlijk zijn deze vragen al eens eerder gesteld maar vaak leek het net niet helemaal op mijn specifieke geval!
Alvast bedankt!
#1 - 28-09-2009, 21:08 uur

Johan

Me de DV loterij kan iedereen meedoen gezien het feit dat de eerste ronde geheel gratis is echter als je wordt ingeloot is het niet meer gratis. Je gaat dan flink wat kosten betalen, zoals visumkosten, medisch onderzoek, vertalen documenten, etc. etc. Je zou daarvoor mijn verhaal eens kunnen lezen wat te vinden is op de hoofdpagina van deze site. Daarnaast moet je inderdaad aantonen dat je jezelf kunt redden financieel gezien voor een aantal maanden. Tel daarbij de kosten om naar Amerika te gaan ook! Kortom met een schuld en praktisch geen eigen financiële middelen zal het allemaal niet meevallen.

Ik weet niet het fijne van mensen met een H1B visum maar dacht dat zo'n visum 3 jaar geldig is en ik vermoed daardoor dat iemand met een dergelijk visum niet als sponsor kan optreden maar wellicht dat een ander hier op het forum daar meer zekerheid over kan geven.

Je vriend mag wel meedoen met de loterij als hij ook in een andere procedure zit voor de greencard!

Inderdaad je kansen verdubbelen als je getrouwd bent omdat je als 1 van jullie wordt ingeloot automatisch de partner en eventuele minderjarige kinderen dan mee kunnen doen in de procedure. Of jullie dat een goed idee vinden lijkt me meer een keuze van jullie ;-)
#2 - 29-09-2009, 07:49 uur

Blakos

Ik ben ook al bezig om alles paraat te hebben en in te lezen om mee te doen met de DV2011. Echter twijfel ik over
het woord "spouse", waar ik een samenlevingscontract heb met mijn vriendin, maar niet getrouwd ben. Hoe moet ik
hier mee omgaan, ook weer zo wat om haar achter te laten  ;)
#3 - 19-10-2009, 12:11 uur
Enjoy life to the fullest!

bgroeneveld

Voor de Amerikaanse immigratiedienst, en voor de federale regering in het algemeen, betekent 'spouse' een persoon van het andere geslacht dan het jouwe waarmee je officieel getrouwd bent. Er zijn wel een paar staten hier waar je tegenwoordig ook officieel kan trouwen met een persoon van hetzelfde geslacht, maar dat telt alleen op staatsniveau, (nog) niet op federaal (al zijn er wat pogingen in het Congress om getrouwd zijn met een persoon van hetzelfde geslacht, dezelfde rechten te geven als een ;ouderwets' huwelijk).

Samenlevingscontracten bestaan wel in de VS, maar ze worden niet officieel erkend.

Misschien wat achterlopend op het progressieve (op dit gebied dan) Nederland, maar als je wilt emigreren naar de VS moet je alle in de VS bestaande en op het ogenblik geldende regeltjes volgen.

Trouwen dus. (waarbij ik me altijd afvraag of er nou echt zoveel verschil is tussen een samenlevingscontract en een huwelijk, het zijn immers allebei contracten voor samenleven).


#4 - 19-10-2009, 13:33 uur

Blakos

Thanks voor het snelle antwoord. Verder heb ik begrepen dat je, als je het formulier invult, je de huidige
situatie moet schetsen. Dus óf ik moet snel trouwen, óf formulier invullen en trouwen als ik een green card
zou hebben... (moet zeggen, klinkt beide superromantisch!) ^-^
#5 - 19-10-2009, 14:35 uur
Enjoy life to the fullest!

FreezeM

nee hoor, je mag ook nog trouwen tussen het inschrijven en de uitslag. Wanneer je geloot wordt dan kan je eventuele wijzigingen ten opzichte van het inschrijven.
#6 - 23-10-2009, 20:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15