Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

easiest way to become American

Discussie gestart

Kasj

Easiest Way to Become A Legal U.S. Resident? Come Here Illegally!
   
 
According to a new report issued by the Federation for American Immigration Reform (FAIR), about one-quarter of all legal immigrants being "admitted" to the United States are, in fact, people who came here illegally and are adjusting their status. The report, "The Truth Behind 245(i) Amnesty: How Illegal Immigrants are Taking Over Our Legal Immigration System," concludes that, since 1994, it is likely 1.4 million illegal aliens will have received what is in essence an amnesty by the end of this year. Furthermore, their numbers will continue to multiply if the 245(i) loophole is further extended by Congress and the Bush Administration.

Since Section 245(i) was initially instituted as a "temporary" program in 1994, the number of illegal aliens gaining legal residence in the U.S. as a result of adjustment of status has increased eightfold. Section 245(i) allows illegal aliens, for a fee of $1,000, to apply for legal residence while in the U.S. without being required to return to their home countries.

Since 1994, Congress has extended the "temporary" program several times and there are now calls from both Congress and the Bush Administration to make the program a permanent feature of our immigration policy.

"In one breath, President Bush and leaders of Congress tell us that our national security depends on being able to regain control of our borders, and with the next they insist we perpetuate a program that rewards people who come here illegally," observed Dan Stein, executive director of FAIR. "They excoriate the INS for its malfeasance in administering and enforcing our immigration laws, but trust the same incompetent agency to run background checks on about 150,000 people a year about whom all that is known for certain is at some point they broke our laws."

The U.S. Census Bureau estimates that there are approximately 8.7 million illegal aliens living in the United States. "Apparently our elected officials in Washington see no correlation between giving one-quarter of all legal immigration slots to people who came here illegally, and other people making the decision to come here illegally," said Stein.

"It is incredible that while Vice President Dick Cheney could be warning publicly of another terrorist attack on the scale of Sept. 11th as an inevitability and FBI Director Robert Mueller is warning that it is only a matter of time until we see suicide bombers slaughtering people on the streets of the United States, we are being urged to adopt a massive adjustment of status program," Stein concluded.
#1 - 30-10-2005, 11:33 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

FreezeM

En wij maar ploeteren om alles legaal te doen... je vraagt af-en-toe af waarom eigenlijk.
#2 - 31-10-2005, 12:56 uur

Chiefram

En wij maar ploeteren om alles legaal te doen... je vraagt af-en-toe af waarom eigenlijk.

Ik heb me al veel langer afgevraagd waarom veel mensen Amerika zijn binnengekomen (vaak zijn het mensen van een bepaalde klasse en uit landen waar ik liever niet met vakantie heen zou willen), terwijl wij Westerse Europeanen met onze goede manieren, opleidingen en kennis er gewoon niet in komen!!!

Wees aan de andere kant maar blij dat wij alles legaal doen, inplaats van illegaal. Ik heb vroeger ook geadacht om het illegaal te doen, maar dan ploeter je je rot in Amerika om ergens te komen. Wij Nederlanders/Belgen hebben tenminste een verstandigere mentaliteit. Wij zijn doorzetters, harde werkers en denken/bouwen aan onze toekomst. De meeste andere volkeren denken alleen aan vandaag. Morgen is er weer een dag... Alleen die zullen nooit iets bereiken in hun leven. Wij wel!
#3 - 31-10-2005, 14:45 uur
« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 14:46 uur door Chiefram »

RedBaron

jah dat ook maar ik denk toch als je illigaal daar bent dat je toch wel wat centjes bij je moet hebben want anders kan je ook in de vuilnisbakken gaan zoeken lijkt me zo. Dan kies ik toch liever voor dit kikkerlandje.
#4 - 31-10-2005, 18:22 uur

Chiefram

Als ik alleen zou zijn geweest, dan denk ik dat ik destijds toch wel illegaal Amerika zou zijn binnengekomen... :)

Maar met een gezinnetje en de verantwoordelijkheid die je voor anderen hebt, kun je ze dit soort risiko's niet aandoen.

Overigens... Ik zeg nu wel dat ik het illegal gedaan zou hebben, maar in mijn achterhoofd speelt natuurlijk ook de gedachte dat je het land uitgezet kan worden endaarmee dus zelf een vakantie kan verspelen. Dus of ik het destijds (als ik alleen geweest zou zijn) ook daadwerkelijk gedaan zou hebben.... Geen idee!  ???
#5 - 31-10-2005, 18:42 uur

Kinneret

En je zit natuurlijk altijd met de gedachte dat je op elk moment gepakt kunt worden, nou ik denk dat dat wel alles een stuk minder mooi maakt.
#6 - 31-10-2005, 18:52 uur

Jez

Alleen was het destijds (ca. 15 jaar geleden) makkelijker om illegaal binnen te komen en jezelf te legaliseren. Ik geloof door allerlei mazen in de wet dat dat toen nog lukte.
#7 - 31-10-2005, 22:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usaxtreme

Ik hou het wel bij de legale manier anders mag ik straks nooit meer het land in  :o
#8 - 01-11-2005, 13:36 uur

B-man

Ik hou het wel bij de legale manier anders mag ik straks nooit meer het land in  :o

Zeer verstandig, dit zijn geen tijden om risico's te nemen met dat soort dingen want soepeltjes kan je ze daar niet noemen in de VS en dat gaat alleen nog maar strenger worden (zeker met Bush in the White House)

B-man
#9 - 01-11-2005, 13:39 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Pieter79

Op zich kan ik die 'strengheid' wel waarderen. Als het je legaal zou lukken om de States binnen te komen dan moet je dat toch het beste gevoel ter wereld geven!!? ;D
#10 - 01-11-2005, 18:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Op zich kan ik die 'strengheid' wel waarderen. Als het je legaal zou lukken om de States binnen te komen dan moet je dat toch het beste gevoel ter wereld geven!!? ;D

Dit is zo!

Ik ben nog steeds elke bewust van het feit welk geluk wij wel niet hebben: een geldige Green Card dat je alle vrijheid geeft om te gaan en staan in de USA waar je maar wilt!

Ik heb het al eerder geschreven: wij kennen inmiddels heel wat mensen hier en heel veel van deze mensen wonen en werken er al 12 jaar en worden tot op de dag van vandaag nog steeds afgewezen voor een Green Card! Die kunnen dan ook niet begrijpen dat wij hier 'zomaar' eventjes zijn binnengekomen met alle benodigde papieren, iets waar ze hier na jaren en jaren te hebben gewoond en gewerkt, maar niet aan kunnen komen.

Ja, dan geeft je dat wel een heel speciaal bevoorrecht gevoel! Ik geniet er nog elke dag van...
#11 - 01-11-2005, 18:49 uur

Kasj

@Chiefram,  ik ben het ook helemaal met je eens..
vind het ook fantastisch hoe je het doet in de states en hoop dat je nog lang blijft webloggen.!!

BUT WE WANT TO GO AS WELL!!!!!!!!!
#12 - 04-11-2005, 12:48 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Kasj

Het enige wat ik jammer vind is dat je niet zomaar aangenomen mag worden voor een baan als buitenlander.

dat zou de kans op een werkvergunning een stuk groter maken en dan na 5 jaar citizenship aanvragen..

 ;) ;)
#13 - 04-11-2005, 14:51 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

Het klinkt misschien hard in de ogen van de meeste mensen, maar zo bedoel ik het niet door het volgende te zeggen:

Juist omdat het zo ontzettend moeilijk is om Amerika op een legale manier binnen te komen of, nog moeilijker, om er met een geldige Green Card binnen te komen, maakt het alleen maar exklusiever als je je legaal in Amerika kunt en mag voortbewegen.

Vandaar dat ik me er elke dag steeds maar weer opnieuw van bewust ben, hoeveel geluk en mazzel wij wel niet hebben met onze papieren. Amerika was al ruim 20 jaar een droom van (met name) mij. Het is niet zomaar iets dat ineens op komt borrelen en dan maar gaan met die banaan, nee... er is 20 jaar van verlangen aan vooraf gegaan.

Nou, dan waardeer je het wel als het dan eindelijk zover is.

En ik weet dat er heeeel veeeeel mensen hier op het forum zitten, die maar al te grag met hun hele hart en ziel liever vandaag al naar de USA vertrekken met een Green Card op zak, dan morgen...

Ik weet dan ook zeker dat deze mensen er straks ook elke dag bij stil staan welk geluk en voorrecht ze hebben, ten opzichte van anderen.

#14 - 04-11-2005, 15:37 uur

usaxtreme

Het klinkt misschien hard in de ogen van de meeste mensen, maar zo bedoel ik het niet door het volgende te zeggen:

Juist omdat het zo ontzettend moeilijk is om Amerika op een legale manier binnen te komen of, nog moeilijker, om er met een geldige Green Card binnen te komen, maakt het alleen maar exklusiever als je je legaal in Amerika kunt en mag voortbewegen.

Vandaar dat ik me er elke dag steeds maar weer opnieuw van bewust ben, hoeveel geluk en mazzel wij wel niet hebben met onze papieren. Amerika was al ruim 20 jaar een droom van (met name) mij. Het is niet zomaar iets dat ineens op komt borrelen en dan maar gaan met die banaan, nee... er is 20 jaar van verlangen aan vooraf gegaan.

Nou, dan waardeer je het wel als het dan eindelijk zover is.

En ik weet dat er heeeel veeeeel mensen hier op het forum zitten, die maar al te grag met hun hele hart en ziel liever vandaag al naar de USA vertrekken met een Green Card op zak, dan morgen...

Ik weet dan ook zeker dat deze mensen er straks ook elke dag bij stil staan welk geluk en voorrecht ze hebben, ten opzichte van anderen.



Amen  :D
#15 - 05-11-2005, 13:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15