Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

EMIGRATIE VISUM

Discussie gestart

Dutchieanne

Ik ben in Juni met een super gozer getrouwd en je raad het vast al wel: hij is Amerikaans. We zijn nu bezig met mijn emigratie visum. 15 augustus heb ik mijn interview.  cheer

Graag hoor ik over jullie ervaringen met het interview en ik ben erg benieuwd of je na het interview inderdaad binnen enkele dagen je visum thuisgestuurd krijgt. Met mijn studenten visum was dit inderdaad zo... hopelijk dit keer ook. Ik kan niet wachten om die kant weer op te gaan!  nlvlag

Greetings,

Anne
#1 - 01-07-2006, 14:02 uur

Pieter79

Wow, proficiat Anne! In welk gedeelte van de USA kom je te wonen?? En voor welk visum heb je je interview?
Succes met alle papierwerk :D
#2 - 01-07-2006, 14:06 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dutchieanne

Ik kom in Tacoma te wonen, staat Washington :) 

Ik weet niet precies of er een naam is voor mijn visum... ik volg de procedure van de DCF geloof ik   2006-01
Het is een emigratie visum: permanent wonen en werken
#3 - 03-07-2006, 10:34 uur

Amsterican

Ik kom in Tacoma te wonen, staat Washington :) 

Ik weet niet precies of er een naam is voor mijn visum... ik volg de procedure van de DCF geloof ik   2006-01
Het is een emigratie visum: permanent wonen en werken


Jij krijgt een lawful permanent residency visa oftewel een green card via family banden (husband).  in ieder geval: Welcome to the United States of America.
#4 - 04-07-2006, 08:53 uur

GoGriz

Ik kom in Tacoma te wonen, staat Washington :) 

Ik weet niet precies of er een naam is voor mijn visum... ik volg de procedure van de DCF geloof ik   2006-01
Het is een emigratie visum: permanent wonen en werken

We gaan praktisch buren worden - ik woon in Missoula, MT  ;D
#5 - 04-07-2006, 15:11 uur

Dutchieanne

Yaaayyyyy,

Ik heb net mijn vliegticket geboekt.... 22 augustus kom ik richting Seattle!! Tenminste.... als alles zo verloopt als het zou moeten verlopen :)

Misschien een goeie tip:  www.skybreakers.nl

Leuke enkele reis en retourtjes voor leuke prijzen  nlvlag
#6 - 07-07-2006, 19:11 uur

jort

Wow congratulations  2006-01

Ik hoop dat ik dit mag vragen, maar hoe lang kende je je vriend/man al? Want ik heb wel eens gehoord dat je elkaar een tijd moet kennen en bewijs van "echte liefde" moet geven (foto's/brieven etc.) voordat je green card krijgt. Mij lijkt trouwen een hele goeie manier omdat je én gelukkig kan worden, én een Amerikaan kan worden.

In ieder geval gefeliciteerd, en ik hoop dat jullie een leuke toekomst krijgen samen :D.
#7 - 09-07-2006, 22:20 uur

Dutchieanne

Ik heb hem leren kennen toen ik voor een jaar in de VS zat. Tegen de tijd dat we gingen trouwen was dat bijna 2 jaar... alhoewel we niet de gehele 2 jaar gedate hebben... Tegen die tijd was dat ruim een jaar. Maar het zit echt wel goed, en als we bewijzen moeten overleggen hebben we die zat! Maar ik heb net mijn afspraak voor interview en med. keuring gemaakt, maar ze hebben nog niets gezegd over 'bewijzen overleggen' m.b.t. het bewijzen dat het echte liefde is....  Maar voor de zekerheid gaan die wel mee naar het interview :)

#8 - 11-07-2006, 12:55 uur

pzuidema

Maak je geen zorgen over het interview! Als je al zover bent gekomen moet je echt getrouwd zijn om een greendcard en niet de basisdingen weten van je man om het niet door te komen.

Bij ons (ik ben getrouwd met een Amerikaanse) was het hele interview: 'Zweer je dat je alles naar eerlijkheid hebt beantwoord?'. Na een 'ja' was ik er doorheen en kreeg ik mijn visum opgestuurd om hem in Amerika om te kunnen wisselen tegen een greencard.

Tip, vraag GELIJK je Social Security Number aan als je aankomt... ik had dit aangevinkt op de formulieren van het consulaat maar dit hadden ze helemaal niet doorgegeven. Ga gelijk de eerste of tweede dag naar het Social Security office in jouw regio en check of het aangevraagd is. Dan het je je SSN binnen twee weken binnen.

En verder nog; Gefeliciteerd! Welcome to the USA
#9 - 28-07-2006, 19:01 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Dutchieanne


Ik heb al een SSN! Ik heb namelijk gewerkt (en nu nog steeds) voor het college waar ik heb gestudeerd. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik deze gewoon kan aanhouden, hij is nl nog steeds in gebruik. Maar volgens mij heb ik ook op de formulieren aangekruist dat ik een SSN nr wil... voor het geval dat...

Maar pzuidema, je zei iets over het omwisselen van je visum toen je in de VS kwam. Is dat standaard? Ik heb namelijk nog niets gehoord over hoe het verder gaan na het verkrijgen van je visum, maar dat komt van zelf wel neem ik aan.
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen je interview en het krijgen van je visum? Hier hoef je geen aangetekende envelop voor mee te nemen zodat ze het visum je kunnen toesturen toch? Dit moest nl wel met mijn studentenvisum. Ach, ze vangen zo al genoeg geld   ny-angry
#10 - 31-07-2006, 12:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15