Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigreren

Discussie gestart

MarcelvanTiel

Goedemiddag/goedenavond,

Ik en mijn vrouw komen al jaren in de US op vakantie en naar mijn vrouw haar neef in NJ.
De mentaliteit en de mensen bevallen ons heel erg in de US.
Wat in NL af en toe ver te zoeken is, en daarbij mijn vrouw van joodse komaf is voelen wij ons prettiger in de US tegenwoordig.
Daarbij zijn we allebei in onze 50 levensjaar begonnen.
Met heel gezondheid en energie nog, maar over 10 jaar misschien anders en dan is het ook te laat om wat nog te kunnen opbouwen .
Willen graag ons zetelen in Naples Florida waar we 3 tot 4 keer per jaar komen.
Hebben alles al een beetje afgestruind in Naples dus ook op huizen jacht geweest waarbij je heel veel mogelijkheden hebt.
We hebben de mogelijkheid om daar een huis cash te kunnen kopen en genoeg geld om er tijd te overleven.
Heb nu een eigen 1 mans bedrijf als Prive chauffeur met auto.
De zaken gaan lekker de afgelopen 3 jaar .
Maar ben vroeger international vrachtwagen chauffeur geweest 18 jaar lang.
Mijn vrouw haar neef ( die in NJ woont)  zei tegen mij ze schreeuwen hier om truckdrivers.
Dus ik op een trucksite in de US mijn gegevens gezet.
Tot mijn schrik heb ik 138 mail's ontvangen sinds afgelopen week, of ik ze wil bellen mailen enz.
Heb al 9 stuks aan de telefoon gehad.
Ik zou het ook leuk vinden om mijn oude beroep weer uit te oefenen maar wel in de US.
Zie ik ook de meerdere staten in de US.
Zijn er al in veel geweest de afgelopen jaren maar we zijn nooit te oud om te leren ha ha
Wist nooit dat ze een tekort aan chauffeurs daar hebben maar dat is goed voor ons.
Zijn nog laats in mei 2014 in Naples geweest en gaan september weer.
Wij zullen dus ook de loterij voor de greencard in oktober 2014/2015 gaan starten.
Heb al veel van jullie zeer goede adviezen gelezen echt top!!!!!!
Maar kan iemand mij nog is haar fijn van het begin tot het eind adviseren?
Ik denk en hoop dat iedere situatie voor iedereen anders is.

Kan mijn vrouw haar neef wat voor ons betekenen?
Eventueel een werkgever in de US.
Heb al een paar gesprekken gehad via de telefoon met truck company's maar willen eigenlijk dat je er al woont in de US.
Maar ben nog in gesprek met een paar grote truck bedrijven zoals usatruck en Werner trucking en Atlas trucking.
Zeer wel willend en als ik maar kom en een sign-on bonus van 5000 dollar en salaris van tussen de 60 k en 80k.
Met ook de hulp met alle voorzieningen zoals 401 k en healtcare etc.
Maar ben zeer benieuwd naar onze kansen daar en werken moet ik hier ook tot mijn dood dus daar ook het zei zo.
Maar dan wel in een prettige leef omgeving voor ons.
En dat is voor iedereen anders gelukkig.
Die er ervaring mee hebben en ons verhaal hebben gelezen hebben en ons daar ons advies over willen geven.
En misschien is 1 van jullie ook toevallig bekent in de truck wereld van de USA?
Ben zeer benieuwd naar jullie tips en raad.

Thanks vast,
En hoop tot horens

Best regards,

Marcel van Tiel







 

#1 - 29-05-2014, 23:37 uur

Pieter79

Het lijkt me dat jullie enige kans de Diversity Lottery is.
Heb geen ervaring in de trucker wereld, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Succes,
Pieter
#2 - 30-05-2014, 03:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

MarcelvanTiel

Het lijkt me dat jullie enige kans de Diversity Lottery is.
Heb geen ervaring in de trucker wereld, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Succes,
Pieter

OK Pieter jammer dat je de truckers wereld niet kan daar, maar misschien nog iemand anders op dit forum.
Maar we gaan er zeker in duiken om tot het einde te slagen.
Bedankt vast voor je bericht.
#3 - 30-05-2014, 11:09 uur

Loek

Ik ben een beetje bekend met de trucking wereld van de adminstratieve kant.  Het klopt dat er veel vraag is naar chauffeurs, maar dat heeft te maken met het enorme verloop in deze sector.  De salarissen die je zijn gequote zijn mogelijk, maar dat zul je niet zomaar verdienen.  Als chauffeur in loondienst kan het all een stuk minder goed betaald zijn, het is allemaal afhankelijk van het aantal uren je maakt.  Als "owner/operator"(zzp'er) kun je het meeste verdienen, als je goeie bronnen hebt om je vrachtjes te krijgen.  Verder kun je toeslagen krijgen voor bijvoorbeeld rijden met "hazardous materials".  Echter hier komt ook weer een hoop bij kijken op het gebied van extra cursussen en ceritficaten die je moet halen.  Denk niet dat je gewoon een hoop kunt verdienen door extra uren te maken.  De "hours-of-service" regels zijn zeer streng in Noord-Amerika (US en Canada), met veel beperkende regeltje zoals beperkte uren per dag en beperkt aantal uren per week gevolg door verplichte rust dagen.  Dat hakt er allemaal in als je je boterham wilt verdienen en je per mile wordt betaalt.  De controle erop wordt electronisch met GPS bepaald, dus sjoemelen is er niet bij.

De kans dat je middels een werkgever een werkvisum zult krijgen om hier chauffeur te worden is zo goed als nihil.  Werkvisa (H1B) worden alleen voor hogeropgeleide functies gegeven, en dan alleen als men kan bewijzen dat er geen amerikaan voor gevonden kan worden.  In de US is men er net zo happig op om emigranten binnen te halen als in Nederland (niet dus).  Je bent dus inderdaad voornamelijk aangewezen op het winnen van een green card middels de diversity lottery.
#4 - 02-06-2014, 20:30 uur
« Laatst bewerkt op: 02-06-2014, 20:34 uur door Loek »

MarcelvanTiel

Ik ben een beetje bekend met de trucking wereld van de adminstratieve kant.  Het klopt dat er veel vraag is naar chauffeurs, maar dat heeft te maken met het enorme verloop in deze sector.  De salarissen die je zijn gequote zijn mogelijk, maar dat zul je niet zomaar verdienen.  Als chauffeur in loondienst kan het all een stuk minder goed betaald zijn, het is allemaal afhankelijk van het aantal uren je maakt.  Als "owner/operator"(zzp'er) kun je het meeste verdienen, als je goeie bronnen hebt om je vrachtjes te krijgen.  Verder kun je toeslagen krijgen voor bijvoorbeeld rijden met "hazardous materials".  Echter hier komt ook weer een hoop bij kijken op het gebied van extra cursussen en ceritficaten die je moet halen.  Denk niet dat je gewoon een hoop kunt verdienen door extra uren te maken.  De "hours-of-service" regels zijn zeer streng in Noord-Amerika (US en Canada), met veel beperkende regeltje zoals beperkte uren per dag en beperkt aantal uren per week gevolg door verplichte rust dagen.  Dat hakt er allemaal in als je je boterham wilt verdienen en je per mile wordt betaalt.  De controle erop wordt electronisch met GPS bepaald, dus sjoemelen is er niet bij.

De kans dat je middels een werkgever een werkvisum zult krijgen om hier chauffeur te worden is zo goed als nihil.  Werkvisa (H1B) worden alleen voor hogeropgeleide functies gegeven, en dan alleen als men kan bewijzen dat er geen amerikaan voor gevonden kan worden.  In de US is men er net zo happig op om emigranten binnen te halen als in Nederland (niet dus).  Je bent dus inderdaad voornamelijk aangewezen op het winnen van een green
Ik ben een beetje bekend met de trucking wereld van de adminstratieve kant.  Het klopt dat er veel vraag is naar chauffeurs, maar dat heeft te maken met het enorme verloop in deze sector.  De salarissen die je zijn gequote zijn mogelijk, maar dat zul je niet zomaar verdienen.  Als chauffeur in loondienst kan het all een stuk minder goed betaald zijn, het is allemaal afhankelijk van het aantal uren je maakt.  Als "owner/operator"(zzp'er) kun je het meeste verdienen, als je goeie bronnen hebt om je vrachtjes te krijgen.  Verder kun je toeslagen krijgen voor bijvoorbeeld rijden met "hazardous materials".  Echter hier komt ook weer een hoop bij kijken op het gebied van extra cursussen en ceritficaten die je moet halen.  Denk niet dat je gewoon een hoop kunt verdienen door extra uren te maken.  De "hours-of-service" regels zijn zeer streng in Noord-Amerika (US en Canada), met veel beperkende regeltje zoals beperkte uren per dag en beperkt aantal uren per week gevolg door verplichte rust dagen.  Dat hakt er allemaal in als je je boterham wilt verdienen en je per mile wordt betaalt.  De controle erop wordt electronisch met GPS bepaald, dus sjoemelen is er niet bij.

De kans dat je middels een werkgever een werkvisum zult krijgen om hier chauffeur te worden is zo goed als nihil.  Werkvisa (H1B) worden alleen voor hogeropgeleide functies gegeven, en dan alleen als men kan bewijzen dat er geen amerikaan voor gevonden kan worden.  In de US is men er net zo happig op om emigranten binnen te halen als in Nederland (niet dus).  Je bent dus inderdaad voornamelijk aangewezen op het winnen van een green card middels de diversity lottery.

Okay Loek,

Fijn dat je zo een duidelijke uitleg geeft.
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een truck voor me eigen kopen zoals ik dat ook in NL heb.
Diploma's gevaarlijke stoffen heb ik al ook in NL gehaald, zijn die dan ook geldig in de USA?
Doen ze dat ook met al mijn rijbewijzen?
Of moet ik een test afleggen of alles op nieuw halen?
Dan laat ik ze ook vertalen.
Ik ben al door Werner en Atlas en knight  en US transport benaderd.
En kan de neef van mijn vrouw nog een rol spelen voor de greencard?
Maar we gaan zeker starten met de loterij die begint in Oktober.
Nogmaals we zijn zeer erkentelijk met jouw duidelijk uitleg en dat je bekent bent met de truck wereld daar.
Maar het is wel mogelijk toch ?
Als we de greencard zouden krijgen.
We gaan er sowieso voor!
Maar we beseffen ons natuurlijk duidelijk dat we eerst de greencard op zak moeten hebben.

Met vriendelijke groet,

Marcel en Simone van Tiel- Cohen
#5 - 02-06-2014, 22:50 uur

Loek

Zoals ik al eerder zei, geef ik je weinig kans op een werkvisum.  Jij kunt het niet aanvragen, de werkgever die jou wil aannemen moet een visum voor jou aanvragen en de meeste werknemes zijn daar niet in geinteresseerd vanwege de kosten en moeite die ze moeten doen. 
Je rijbewijs en eventuele certificaten zijn hier niets waard.  De regels zijn in de US weer anders dan in Europa en zij hebben dan ook hun eigen certifcaten en vrachtwagen rijbewijs (CDL).  Je moet dus weer helemaal opnieuw beginnen.  Mocht je de green card lottey winnen zou je voor jezelf kunnen beginnen, maar ik zou eerst een tijdje voor een baas werken om het klappen van de zweep in de US te leren. Misschien kan je werkgever dan een deel van de kosten van je opleiding dragen.  Maar nogmaals, het draait allemaal om het verkrijgen van een werkvisum of de green card lottery en dat is maar een hele kleine kans.
#6 - 04-06-2014, 21:40 uur

MarcelvanTiel

Okay loek,
Thanks voor je wijsheid en tips.
Maar we gaan ervoor we zijn vechters .
Mijn broer is het ook gelukt 20 jaar geleden en woont nog in Flagstaff.
Ook via de loterij.
Hij heeft nu daar een garage bedrijf Ken's import Cars.
En financiël kunnen we ons de eerste jaren redden daar.
Maar super en bedankt voor je tips en ik hou je op de hoogte.
In oktober schrijven we ons in en dan merken we het vanzelf wel.
Ook al duurt het een paar jaar.
We gaan wel vast wat kopen daar aan de overkant.
Dan hebben we weer een investering erbij voor de oude dag.
Nogmaals thanks.
Keep in touch.
#7 - 04-06-2014, 21:58 uur

Yessica

Hey wat leuk, familie van Tino en Ingrid  :)
#8 - 04-06-2014, 22:46 uur



MarcelvanTiel

Hoi Yessica,
Ja dat klopt Tino is mijn broer.
Wat leuk dat jij ze kent.
De wereld is klein.
#9 - 04-06-2014, 22:52 uur

Yessica

De wereld is inderdaad klein. Jouw broer en schoonzus zijn schatten van mensen!

Wij wonen in Phoenix en we zien ze regelmatig.

Veel succes met de emigratie! Al is het niet makkelijk, waar een wil is, is een weg!
#10 - 04-06-2014, 22:59 uur



MarcelvanTiel

Ha ha ha wat leuk .
Ja zeker we gaan er voor!
We gaan het mee maken we zien wel hoe het loopt.
Houd je op de hoogte.
#11 - 04-06-2014, 23:06 uur

Yessica

Ik bedenk me ineens, bij mij in de straat woont een vrouw die samen met haar man een 'auto verhuis bedrijf' heeft. Zij hebben een eigen vrachtwagen en verhuizen dus auto's. Ze verhuizen auto's van mensen die bijvoorbeeld naar een andere staat verhuizen, of halen auto's op die ergens in een haven worden afgeleverd (geïmporteerde auto's), ze vervoeren zelfs auto's van professionele sporters die zijn uitgeleend aan een ander team en ineens in een andere staat aan de slag moeten. Haar schoonzoon is prof baseball speler en zo zal ze vast veel contacten hebben opgedaan, maar er is enorm veel vraag naar. Soms moeten ze zelfs opdrachten laten schieten. Misschien is het een idee om eens te kijken naar een bedrijfsvisum (E2 meen ik) in plaats van naar een werkvergunning. Zij komen oorspronkelijk uit Roemenië en hen is het dus ook gelukt  ;)
#12 - 04-06-2014, 23:15 uur



MarcelvanTiel

Okay top,
Misschien kan je voor ons bij je buurvrouw informeren hoe hun dat gelukt is .
Zijn zeer benieuwd er na.
Misschien heb ze inderdaad zeer belangrijke contacten die ons op weg kunnen helpen.
Goh wat lief en leuk dat je zo mee denkt echt Super!!!!!!!!!!
Ben benieuwd hoor .
Top!!!!!!

#13 - 04-06-2014, 23:33 uur

eb(Ed)

Marcel

Ik kan me zo voorstellen dat je relaties in flagstafff veel meer voor je kunnen betekenen. Zeker als ze een zelfstandigen zijn en een small business draaiende houden. Staat mij iets bij van mogelijkheid tot een visum mits iemand garant voor je wilt staan mocht de emigrant zijn broek niet zelf op kan houden.

MvG
#14 - 21-07-2014, 17:11 uur

MarcelvanTiel

Okay Ed,
Thanks voor je bericht.
 Super dat er mensen zijn die mee denken.
MVG Marcel
#15 - 21-07-2014, 20:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15