Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

emigreren met kids

Discussie gestart

Sabrina82


Hallo allemaal,
Ben nieuw op het forum, zal me dus even voorstellen.
Ik ben Sabien, 30 jaar en getrouwd. We hebben 2 kinderen van 5 en 1 jaar.
Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen bij een amerikaans bedrijf in Californie.
Aangezien we helemaal gek zijn op de USA, is dit natuurlijk helemaal geweldig.
Maar emigreren naar Amerika is natuurlijk niet niks.We hebben al onze familie en vrienden hier, in LA heb ik een goede vriendin wonen.
Ben best onzeker wat de kinderen betreft.Hier hebben we iedereen zowat op loopafstand van ons vandaan, en behalve mijn vriendin kennen
we daar helemaal niemand, en zij zal zo'n 2 uur van ons vandaan wonen.Ben dus best bang dat we vooral de eerste tijd behoorlijk eenzaam zullen zijn.
Mijn vraag is dus eigenlijk; zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en hoe sociaal zijn de amerikanen?
#1 - 20-11-2010, 12:10 uur

babarage

je zult als gezin meer op elkaar aangewezen zijn dan hier maar dat hoeft je niet tegen te houden. goed, je kunt niet meer zomaar binnenwippen bij vrienden en familie maar door alle moderne communicatiemiddelen, email, (met de webcam) bellen kun je wel heel goed contact met elkaar houden waardoor je nog steeds kunt bijbuurten met iedereen, niet zoals vroeger toen ik in de VS woonde en je op dure telefoontjes en brieven aangewezen was :).

de amerikanen zijn over het algemeen heel sociaal en het is ook net wat jij doet. je moet natuurlijk wel op pad in het begin om nieuwe contacten op te doen. maar kijk bijvoorbeeld op de school van je oudste of je met de ouders van de andere kinderen in de klas wat kan doen. overweeg ook om een kerkgenootschap te vinden waar je je bij thuis voelt. ik ben zelf niet kerkelijk maar dat zou ik daar ook sneller gaan doen omdat je ziet dat er heel veel sociaal leven rondom die kerk zit met uitjes die georganiseerd worden en dergelijke. kijk ook of er een groepje van nederlandse vrouwen in de buurt is waar je misschien af en toen wat mee kan doen. ga vrijwilligerswerk doen (of betaald werk als dat mag op het visum van je man) en ook daar zul je allerlei contacten op doen. als je een beetje je best doet heb je binnen de kortste keren waarschijnlijk hopen contacten en vrienden en kennissen.
#2 - 20-11-2010, 12:58 uur

bgroeneveld

Verhuizen naar de VS is juist makkelijker met kinderen. Vooral als je kinderen naar een school en/of dagverblijf gaan, of in een buurt woont waar redelijk wat kinderen wonen en waar ze trottoirs hebben, zodat die kinderen ook zelfstandig kunnen lopen en fietsen (zodra ze wat ouder zijn, natuurlijk).

Wij hebben het moeilijker om contacten te leggen sinds het kind het huis uit is, al weer zo'n 10 jaar. Met kinderen ben je minder jezelf en meer "de vader/moeder van ..." maar het is een stuk makkelijker om contacten te krijgen.
#3 - 20-11-2010, 15:09 uur

Sabrina82

Bedankt voor de nuttige tips.
Dat jullie vertellen dat de amerikanen erg sociaal zijn, en dat er absoluut mogelijkheden zijn om contacten te maken,
stelt me best gerust.
Ik zou eigenlijk nu al graag in contact willen komen met andere nederlanders die in de buurt van LA wonen,
maar tot nu toe heb ik op het internet hier weing  over kunnen vinden.
Zou het erg leuk vinden om met  nederlandse vrouwen/moeders die al in de USA wonen, te mailen.
Dat zou voor mij al een mooi begin zijn.
#4 - 22-11-2010, 21:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15