Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

emigreren met paarden

Discussie gestart

Glenwood

Hallo!

Wij gaan volgend jaar misschien weer terug naar Amerika verhuizen en nu vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring in het transporteren van paarden van Nederland naar de VS. Wat komt er allemaal bij kijken,?hoeveel gaat het ongeveer kosten??

Ik hoor het graag,
Groetjes Florie
#1 - 15-03-2006, 10:01 uur

Ebelix

De KLM is gespecialiceerd in het vervoer van dieren. Kijk maar eens op de volgende link http://www.klmcargo.com/tds/frameset.jsp?http&&&www.klmcargo.com/tds/offering/p_s/Variation/variationlive/petsnederlands.jsp

Hier staat het hele verhaal over paarden. 1 ding weet ik zeker. Het zal niet goedkoop zijn.

Veel succes.
#2 - 15-03-2006, 10:21 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Tekkel

De KLM is gespecialiceerd in het vervoer van dieren.
Dat had ik ook moeten weten,.
Toen wij afgelopen December naar LAX vlogen, stonden er een paar rijen achter ons, 9 paarden in het vrachtruim.
Boris mocht met zijn mama even het vrachtruim in om te kijken (dat mag normaal gesproken niet).

Bart
#3 - 15-03-2006, 11:13 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Rebecca

Bedankt voor de link Ebelix.

Ook wij zitten met het vervoer van onze huisdieren als we gaan emigreren..... Dit is absoluut handig. Nu kan ik misschien alvast prijs opgaves laten maken.

Thanks,
Rebecca
#4 - 15-03-2006, 11:21 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Glenwood

wow, zo snel al een paar reacties. Leuk. Ik ga straks de link eens even bekijken.
#5 - 15-03-2006, 11:43 uur

marleencolorado

http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=2254.msg21568#msg21568

Ik ben inmiddels van het idee afgestapt. Mijn paard is in de tussen tijd ook nog verkocht, en heb besloten geen andere te kopen en eerst af te wachten wanneer ik naar de VS verhuis. Aan de kosten en rompslomp te zien kan ik beter wachten en daar een paard te kopen.

Voor jou, de site die sweatbox geeft is erg goed. Veel succes! Ik kan begrijpen dat je je paardje wil meenemen
#6 - 15-03-2006, 15:01 uur
« Laatst bewerkt op: 15-03-2006, 15:04 uur door marleencolorado »
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

bgroeneveld

Misschien kun je doen wat ze met Nederlandse stieren doen: zaad meenemen van een goede hengst en dat dan inbrengen in een Amerikaans vrouw-paard.

Sorry, dat ik even wat technisch ben, maar ik heb net een verhaal gemaakt voor het Agrarisch Dagblad over de goede zaken die hier in de VS met zaad van Nederlandse stieren worden gedaan (Nederlands stierenzaad is populair hier, omdat Amerikaanse melkveehouders tegenwoordig betere melk in plaats van meer melk willen hebben. Nederlandse koeien geven melk met veel eiwitten en dat brengt tegenwoordig meer op dan een grote plas melk met minder eiwitten, daar gaat het om)
#7 - 15-03-2006, 17:19 uur

Chiefram

Hallo!

Wij gaan volgend jaar misschien weer terug naar Amerika verhuizen en nu vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring in het transporteren van paarden van Nederland naar de VS. Wat komt er allemaal bij kijken,?hoeveel gaat het ongeveer kosten??

Ik hoor het graag,
Groetjes Florie

Wij hebben onze poes meegenomen, maar denk dat er iets andere regels gelden en er ook nog eens een ander prijskaartje aan hangt!  ;D
#8 - 15-03-2006, 17:59 uur

Glenwood

hi hi , ja een poes gaat wat makkelijker. ;D
#9 - 15-03-2006, 19:24 uur

Rebecca

Wij hebben onze poes meegenomen, maar denk dat er iets andere regels gelden en er ook nog eens een ander prijskaartje aan hangt!  ;D

Chief, wat heeft dat jullie gekost als ik dat vragen mag?
#10 - 15-03-2006, 19:37 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Chiefram

Whoops, geen idee meer wat dat heeft gekost. Ik geloof dat de kat iets van 17,50 euro per kilo heeft gekost, maar met alles erop en eraan waren we iets van 180 euro totaal kwijt voor de kat. Viel wel mee, onze tickets waren duurder, hihi...
#11 - 15-03-2006, 20:25 uur

Rebecca

Whoops, geen idee meer wat dat heeft gekost. Ik geloof dat de kat iets van 17,50 euro per kilo heeft gekost, maar met alles erop en eraan waren we iets van 180 euro totaal kwijt voor de kat. Viel wel mee, onze tickets waren duurder, hihi...

 2006-10 dat geloof ik graag dat de tockets duurder waren.............. Wij hebben alleen 6 katten...... dus we moeten nog even kijken hoe we dat gaan doen, ik wil ze dolgraag allemaal meenemen,maar moet eerst eens kijken wat de mogenlijkheden zijn....
#12 - 15-03-2006, 21:25 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Chiefram

Het meenemen van katten is op zich niet het moeilijkst. Je moet goed bij de betreffende luchtvaartmaatschappij informeren wat de mogelijkheden zijn. De eisen worden namelijk per maatschappij gesteld. Wij hadden bijvoorbeeld eerst een vlucht geboekt (met poes) bij United Airlines en achteraf bleek dat die geen speciale verwarmde ruimte in dit type toestel had zodat onze kat niet mee kon. Ja, op een andere vlucht dan de onze, maar dat wilden wij niet.

Wij konden toen de vlucht omzetten naar KLM, die wel een speciale verwarmde ruimte voor dieren had.

Maar elke kat moet ook in een speciale kennel zitten die is goedgekeurd door de maatschappij. Als je 6 katten hebt, dan moet je wel 6 kennels hebben die aan de eisen voldoet. Een enkele kennel kost al snel 150 euro per stuk... Dan nog je (medische) kosten voor de kat, zoals gezondheidsverklaring en verplichte inentingen en het totale gewicht van alle katten bij elkaar voor de ticket.

Wow... dat loopt met 6 katten wel aardig op!  :o ???
#13 - 15-03-2006, 22:37 uur

Loek

Dan hangt het er ook nog vanaf waar je gaat wonen of je zl je katten kunt houden.  Veel huurappartement laten geen huisdiieren toe, en sommige counties/cities in de US hebben een maximum toegestaan aantal huisdieren per huishouden.  In de county waar ik woon bijvoorbeeld mag je maximaal 3 huisdieren per huishouden hebben.  Dus 3 honden of 3 katten of 1 hond en twee katten etc.  Met name in de wat dichter bebouwde steden houden ze hier streng de hand aan.  In de Denver Post (lokale krant) las ik dat Animal Control in Denver recentelijk weer tot actie is overgegaan nadat een gezin met zes honden nogal veel overlast veroorzaakten.  Het resultaat van hun actie was het verwijderen van 30 honden en 400(!) katten bij verschillende gezinnen in een aantal wijken.  Een oudere vrouw had 74 katten in haar huis...
#14 - 15-03-2006, 22:40 uur

Glenwood

Ja dat vond ik ook opvallend in Amerika, dat je idd in veel huurhuizen geen huisdieren mag houden. Wel logisch als je bedenkt dat die meestal gemeubileerd verhuurd worden, maar wel iets om even bij na te denken.
#15 - 16-03-2006, 16:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15