Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

emigreren naar de USA

Discussie gestart

FreezeM

Precies :)

Mijn punt was dat je wel degelijk kunt solliciteren zonder SSN. Je kan immers pas een SSN aanvragen als je een visum hebt. En een visum kan je krijgen via een werkgever, dan moet je wel eerst solliciteren.
#16 - 13-08-2006, 10:44 uur

petratimmer

Toch is het wel mogelijk om een bankrekening en creditcard te verkrijgen zonder SSN. Kost wel een beetje doorzettingsvermogen, maar het kan. Ook een autoverzekering is volgens mij wel mogelijk. Ook een autoverzekering is wel mogelijk heb ik mij laten wijsmaken. Als je eenmaal een visa hebt kun je pas een ssn aanvragen, zou wel lastig zijn als je tot die tijd geen bankrekening zou kunnen hebben.
#17 - 13-08-2006, 22:58 uur

hollandranch

Wij hebben een bankrekening bij The Bank of America maar kunnen bij de plaatselijke bank geen rekening openen zonder SSN, Bij The Bank of America kregen we geen Creditcard, vraag 1 was: wat is uw SSN.  Autoverzekering is geen probleem, eis is wel een Amerikaans rijbewijs binnen 30 dagen, vermoedt dat je voor je rijbewijs weer een SSN nodig hebt.
#18 - 13-08-2006, 23:22 uur

Patrick_NH

hallo,heeft iemand info hoe ik in de USA kan wonen en werken? ben 41,gehuwd en heb drie kinderen,elk bos hier in de buurt leggen ze plat voor rotondes,ben het hier beu,in de USA is nog genoeg natuur.groetjes

Hoi Francky,

Ik hoop dat je meer redenen hebt om naar Amerika te immigreren dan dat de bossen plat worden gelegd voor rotondes. Immigreren naar Amerika is een grote stap.
Jij spreekt over: hoe IK in de USA kan wonen en werken maar ik denk dat je bedoelt hoe WIJ in de USA kunnen werken en wonen???

#19 - 14-08-2006, 03:37 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

FreezeM

Toch is het wel mogelijk om een bankrekening en creditcard te verkrijgen zonder SSN. Kost wel een beetje doorzettingsvermogen, maar het kan. Ook een autoverzekering is volgens mij wel mogelijk. Ook een autoverzekering is wel mogelijk heb ik mij laten wijsmaken. Als je eenmaal een visa hebt kun je pas een ssn aanvragen, zou wel lastig zijn als je tot die tijd geen bankrekening zou kunnen hebben.

Ik heb een rekening en Visa card bij een bank (Union) in New York. Ook geen SSN. Ben zelf nog nooit bij die bank geweest, ze waren op mijn werk in Den Haag om nieuwe klanten te vinden :)
#20 - 14-08-2006, 09:58 uur

hollandranch

Toch is het wel mogelijk om een bankrekening en creditcard te verkrijgen zonder SSN. Kost wel een beetje doorzettingsvermogen, maar het kan. Ook een autoverzekering is volgens mij wel mogelijk. Ook een autoverzekering is wel mogelijk heb ik mij laten wijsmaken. Als je eenmaal een visa hebt kun je pas een ssn aanvragen, zou wel lastig zijn als je tot die tijd geen bankrekening zou kunnen hebben.

Ik heb een rekening en Visa card bij een bank (Union) in New York. Ook geen SSN. Ben zelf nog nooit bij die bank geweest, ze waren op mijn werk in Den Haag om nieuwe klanten te vinden :)

Ik heb laatst een reportage gezien van een Amerikaanse bank die leningen verstrekte aan illegalen  :-* was in een wijk van een grote Amerikaanse stad (dacht Chicago)   Het blijkt wel weer dat het de ene keer makkelijk is en de andere keer dus niet. Rare jongens  2006-05
#21 - 14-08-2006, 10:07 uur

bgroeneveld

Mijn eerste bankrekening in de VS was bij Chemical Bank, kantoor tegenover de Verenigde Naties. Waar ze dus wel wat ervaring hadden met mensen zonder SSN.

Ze hadden een formulier waarin ik verklaarde dat ik geen SSN had omdat ik geen SSN had. Het papier-vretende monster dat de bureaucratie in de VS vertegenwoordigt (soms erger dan ik me in een Balkan land voorstel) had daarmee te eten en was tevreden.

Dergelijke formulieren moeten de meeste grote banken in de VS ook wel hebben. Gewoon even doordrammen en naar de filiaalleider (of nog hoger) vragen. Banken willen tenslotte op alle wettige manieren zoveel mogelijk geld binnenkrijgen.
#22 - 14-08-2006, 17:57 uur

francky

natuurlijk he dat ik meer redenen heb dan die rotondes,maar ga ze niet opnoemen want kom dan plaats te kort... dat ik wil verhuizen is bij wijze van spreken uiteraard,zoals men wel eens zegt"mijn auto"terwijl die toch van het hele gezin is,je zou jezelf er dikwijls op betrappen dat je ik of mij zegt terwijl je wij moet zeggen...groetjes ps nog iemand naar de USA
#23 - 16-09-2006, 23:37 uur

hollandranch

natuurlijk he dat ik meer redenen heb dan die rotondes,maar ga ze niet opnoemen want kom dan plaats te kort... dat ik wil verhuizen is bij wijze van spreken uiteraard,zoals men wel eens zegt"mijn auto"terwijl die toch van het hele gezin is,je zou jezelf er dikwijls op betrappen dat je ik of mij zegt terwijl je wij moet zeggen...groetjes ps nog iemand naar de USA

De ps snap ik niet helemaal, maar denk dat je voor tips en ideeën op dit forum een goede start hebt gevonden naar de weg naar Amerika, er zitten hier een hoop mensen die de meeste hindernissen al hebben genomen. Het is wel belangrijk om precies aan te geven wat je wilt want en hoe! 
#24 - 17-09-2006, 17:18 uur

jort

Je kan mee doen met de lottery! Dat is nog het gemakkelijkste ...je moet wel een beetje geluk hebben, maar wie weet.
Anders kan je nog altijd een eigen bedrijfje beginnen of kopen en op een E2 visum gaan, dan kan je wonen en werken in de US, dat hebben wij ook gedaan.  2006-01
Veel succes!
Inge
Weet niet zeker of het al gevraagd is, maar als je gewoon zomaar een bedrijfje begint, dan mag je daar meteen wonen? Of zitten daar allemaar super strenge regels aan vast?
#25 - 17-09-2006, 20:06 uur

hollandranch

Je kan mee doen met de lottery! Dat is nog het gemakkelijkste ...je moet wel een beetje geluk hebben, maar wie weet.
Anders kan je nog altijd een eigen bedrijfje beginnen of kopen en op een E2 visum gaan, dan kan je wonen en werken in de US, dat hebben wij ook gedaan.  2006-01
Veel succes!
Inge
Weet niet zeker of het al gevraagd is, maar als je gewoon zomaar een bedrijfje begint, dan mag je daar meteen wonen? Of zitten daar allemaar super strenge regels aan vast?

Als je een bedrijf wilt starten kan je een E2 visum aanvragen, de regels staan hier ( http://netherlands.usembassy.gov/treaty_trader_investor.html ) simpelweg flink investeren (rond de 100.000 Dollars) en werk bieden aan Amerikanen (2)  Succes
#26 - 17-09-2006, 21:25 uur

hollandranch

Denk wel dat het belangrijk is om te weten dat je met een E2 visum niet echt emigreerd, maar meer verhuisd. Je krijgt een visum voor 2 of 5 jaar en kan dit wel verlengen, maar een Greencard krijg je nooit, dus echt Amerikaan wordt je niet.
#27 - 15-10-2006, 11:26 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15