Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigreren naar het mooie land Amerika

Discussie gestart

Koos020

Hallo mijn naam is koos  .Ik heb een Aantal vragen over Amerika. Ons gezin bestaat uit vrouw /Man en 2 kinderen leeftijd 16/17 jaar .Mijn vragen zijn .

Welke staat in Amerika is  de  belasting laag en betaalbaar
Welk soort belasting zijn er

Waar is het goed wonen  voor Nederlanders
Betaalbaar en goede scholen

De reden dat ik dat vraag

De  een zegt het is een goedkoop land om te wonen en ander zegt het is een duur land om te wonen

Graag zou ik het  van Nederlanders zelf horen die ook in Amerika wonen
#1 - 09-05-2015, 20:50 uur

Jez

Hoi Koos. Vergeet je niet "het is kans onmogelijk om er te gaan wonen"? Je hebt een visum nodig om in Amerika te wonen en die krijg je niet zo makkelijk. Heb je al een idee hoe je daar aan komt?
#2 - 09-05-2015, 21:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Koos020

Hoi Jez . We zijn uitgeloot    :D .Heb een vrij laag nummer   4 jaar meegedaan en nu super blij .zijn nu druk  met de papieren bezig  en dan snel  mogelijk opsturen als alles in order is .
#3 - 10-05-2015, 00:12 uur

Yessica

Het ligt er maar helemaal aan waar je wil wonen. Ons huis in Arizona kostte $143.000, hetzelfde huis in Californie was rond de $600.000 geweest. Ik vind de belastingen inderdaad een stuk lager, maar vergis je niet in de ziektekosten. Dat is hier enorm duur. Obama care is geen ziekenfonds, wat mensen wel eens denken.

Je hebt kinderen en college is ook duur hier. Je zult een aardige spaarpot moeten meenemen wil je ze hetzelfde kunnen geven. Ik heb zelf geen kinderen dus heb er verder geen ervaring mee, wellicht kunnen ze voor grants in aanmerking komen, maar dat weet ik niet.

Wat voor werk doen jullie zelf in Nederland en wat wil je hier gaan doen?

Wat bedoel je met "waar is het goed wonen voor Nederlanders?"  Ik ben juist blij (no offense) dat ik geen Nederlanders meer om me heen heb.   ;)
#4 - 10-05-2015, 01:02 uur



Wop

Hoi Jez . We zijn uitgeloot    :D .Heb een vrij laag nummer   4 jaar meegedaan en nu super blij .zijn nu druk  met de papieren bezig  en dan snel  mogelijk opsturen als alles in order is .

Uitgeloot?  Ik hoop voor je dat je ingeloot bent  :afro:  ;D
#5 - 10-05-2015, 09:24 uur

Koos020

Ja   Dat bedoel ik ook we zijn gekozen  :-X  mijn beroep is vrachtwagen chauffeur .mijn vrouw werkt op een kinderdagverblijf   En willen toch dezelfde richting op .Dat is nogal een verschil:  Californië  rond $600.000 en Arizona $143.000  Arizona lijkt ons  een mooie plek om te wonen ,had begrepen dat de belasting in Arizona stukken lager zijn dan in Californië ,dat wil ik best wel geloven .
Obamacare:  geen ziekenfonds?
 Ja ,we willen wel dat de kinderen goed opgeleid worden.
Wat bedoeld u  met  Colleges zijn duur ?
#6 - 10-05-2015, 10:43 uur

bgroeneveld

Universiteiten kunnen in de VS erg duur zijn. Voorbeeld: mijn zoon heeft aan de (erg goede) Carnegie-Mellon Universiteit gestudeerd (Pittsburgh, PA). Hij kreeg een beurs van de universiteit voor de helft van zijn collegegeld en wij hoefden toen "maar" $15.000 per jaar te betalen. ZONDER eten, kamerhuur, af en toe een uitje, boeken, enz.

Plaatselijke universiteiten zijn vaak een stuk goedkoper, vooral als je minstens een jaar in de betreffende staat woont en je als "inboorling" geldt.

Amerika is een erg groot land. Beste manier om een goede plaats uit te kiezen: plak een kaart van de VS aan de muur en ga pijltjes gooien. Serieus.

Vrachtwagenschauffeur kun je in de VS worden als je de Amerikaanse rijbewijzen haalt (ervaring telt wel mee, maar je moet echt de hele molen door). Voor een kinderdagverblijf, en voor het onderwijs in het algemeen, zijn er aparte regels, je moet ook daar helemaal opnieuw beginnen.

Met een groene kaart is dat allemaal wel te doen, alleen echt niet in een paar dagen, Amerika is wat dat soort dingen betreft een Balkanland, zonder bevolkingsregister.

Succes. Maar bereid je voor.
#7 - 10-05-2015, 14:34 uur

caprigirl

Reken erop dat het een jaar of langer duurt voordat je je gesprke bij het consulaat hebt. WIj waren ook ingeloot. In mei 2014 bericht gekregen en april 2015 pas gesprek op consulaat.
En vergeet ook de kosten niet. Medische keuring en kosten voor het interview op het consulaat. Voor 2 volwassenen en 1 kind en alle documenten bij gemeente e.d zaten wij net onder de € 1500,-. Jij hebt nog 1 kind meer dan wij, je zal net onder de € 2000,- uitkomen. En dan nog kan het consulaat nee zeggen.

Wel goed om er over na te denken. Wie is bij jullie de winnaar? jij of je vrouw?
#8 - 10-05-2015, 15:54 uur

Pieter79

Kosten om te leven zijn inderdaad erg variabel; net zo als leven in Nederland meer kost dan in een Oost-Europees land.

Wij wonen in een kleine gemeente (zo groot als een kleinere provincie in NL) met maar 10,000 inwoners, in de grootste plaats met maar 3500 inwoners. Huizen zijn voor Nederlandse begrippen erg goedkoop; van $40K tot enkele huizen rond de $300K (sommige duurdere lake homes daargelaten). Op het moment hebben we een net vrijstaand huis, met grote vrijliggende tuin van rond de $135K, zo goed als verkocht nu, waar we maar iets van $500 hypotheek voor betalen. In Nederland kun je daar nog niet eens een appartement voor huren. Property tax is zo'n $1200 per jaar, en verzekering iets van $700 per jaar.

Eten is relatief duur hier, maar dat is vooral vanwege dat de dichtsbijzijnde grote winkel (Target, Walmart etc) hier 25 mile vandaan is. Wij zijn met z'n vieren ongeveer $800 per maand kwijt aan alle boodschappen (eten, tandpasta etc.).

Auto's zijn stukken goedkoper hier, evenals benzine ($2.50/gal) en praktisch geen wegenbelasting ($100 per jaar). Verzekering is hier altijd inclusief alle schade (dus ook zelf aangerichte schade) vanwege feit dat er no-fault staten zijn; de verzekering betaald gewwon bij een ongeluk en zoekt onderling dan uit welke verzekering betaald. In het begin is de verzekering relatief gezien duur, maar na enkele jaren hier zonder claims gaat de premie flink omlaag. Om je een idee te geven; ik betaal nu net over $1000 per jaar voor 2 auto's (BMW X5 en Ford F-150).

Ziektekostenpremie zijn allemaal pre-tax, en ik betaal nu iets van net over $200 per maand voor ons gezin. Dit is inclusief medische, dentist en oogarts (bril / lens) kosten. Alle screening of preventive care wordt 100% betaald, andere kosten worden voor 80% betaald waar ik zelf verantwoordelijk ben voor de eerste $4,000 per gezinslid tot een maximum van $6,000 voor het hele gezin. Voordat Obamacare er was had ik het stukken beter; een premie van $125 per maand en praktisch geen eigen risico. Ik moet wel zeggen dat mijn werkgever zo'n $2,000 per jaar in ons health savings account stort, en dat account groeit alleen maar dus ons hoge eigen risico is wel afgedekt.

Luxe goederen zijn meer betaalbaar in Nederland, waarschijnlijk voor een groot deel omdat BTW hier maar afhankelijk van de staat rond de 6% schommelt.

Inkomenstax is veel lager dan in Nederland. Ik krijg 68% van mijn brutoloon op de bankrekening gestort. Ik geloof dat de tax brackets op loon op grofweg 15%, 20% 25%, 30% en 35% liggen (je kunt gemakkelijk opzoeken wat ze precies zijn). De 25% geldt voor alles boven de $45K ofzo per jaar tot $150K per jaar, dus ik denk dat het overgrote deel van de mensen daar in zit (de eerste 10K betaal je maar 15%, dan van 10K tot 45K betaal je 20% belasting etc.). Van de 68% die ik van mijn bruto overhoud zijn alle premies betaald; social security, medicare, mijn pensioenfonds, mijn ziektenkosten premie, staats en federale loonbelasting. Let op, de percentages die ik noem zijn ongeveer, en ook waar de belastingschijf begint is ongeveer. Je kunt gemakkelijk opzoeken wat ze zijn maar ik heb daar nu geen zin in :)

Ik moet zeggen dat deze nummers gelden voor mij in loondienst van een grote corporation. Als je voor jezelf werkt zul je vooral meer kwijt zijn aan ziektekosten. Mijn loon is hier ook stukken hoger dan voor dezelfde baan die ik in Nederland had. Mijn vrouw heeft hier de mogelijkheid om thuis te blijven met de kinderen, en we kunnen toch nog erg comfortabel leven. We hebben hier een stuk grond gekocht van omgerekend 3200 vierkante meter, en gaan in een week starten met de nieuwbouw. Het huis is grofweg 10 meter diep en 30 meter breed, met 3-car garage en een volledige kelder onder het hele huis. Bouw en materiaal kosten iets van $275K en de grond kostte ons bijna $25K. In California of aan de East Coast was dit huis heel wat duurder geweest, en in Nederland minstens een miljoen Euro (alleen de grond al). Hier heb je geen drukte op de wegen en geen smog.

Oh ja, ik woon in Minnesota. Niet echt de eerste keus voor iemand die uit Nederland emigreert geloof ik, maar ik zou hier in mijn werkleven niet meer weg willen. De zomers zijn heet genoeg hier, en voor in zon of een lekkere temperatuur in de winter kun je vrij betaalbaar op vakantie naar Florida of waar dan ook.

Gr. Pieter
#9 - 10-05-2015, 17:37 uur
« Laatst bewerkt op: 10-05-2015, 21:46 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Waar in de VS ben jezelf al geweest Koos?
#10 - 11-05-2015, 01:48 uur



Johan

Spannend Koos, gefeliciteerd met het bereiken van de green card procedure!

Ik ben erg benieuwd naar je eigen ervaringen met de Verenigde Staten en waar je allemaal geweest bent. En welk gebied sprak je het meeste aan?

Amerika kun je het beste een beetje vergelijken met Europa in de zin van verschillen en kosten. New York is toch heel anders dan Mississippi, zowel qua klimaat als kosten en de mensen die er wonen.  Florida is weer anders dan Montana, etc. etc.

Vrachtwagenchauffeurs zoeken ze hier bij de vleet. Er zijn diverse mogelijkheden om zowel opleiding als allerlei andere kosten vergoed te krijgen.Je hebt ook bedrijven die je naar snelle opleidingen kunnen sturen. Zo zou je theoretisch binnen een paar weken je papieren kunnen hebben. Je zult er flink voor aan de slag moeten maar als je de eerste periode jezelf kunt bedruipen (zeg een maandje of 6) dan moet je een heel eind kunnen komen.

Onderschat echter niet de impact die emigratie op het gezin kan hebben. Als jij als vrachtwagenchauffeur goed geld wilt verdienen moet je wellicht heel wat dagen van huis zijn. Kunnen je partner en kinderen dat dragen? Vooral in het begin als je allemaal nog op elkaar aangewezen bent. Dingen om goed over na te denken in ieder geval.
#11 - 11-05-2015, 02:41 uur

Koos020

Yessica  de plaatsen waar  we zijn geweest zijn New york ,Detroit ,Florida/Miami ,Pennsylvania en San Francisco . Johan :San Francisco  En Detroit sprak ons  het meeste aan .Florida meer voor vakantie   .Pieter :Minnesota  is zeker een optie, vind de kosten wel  meevallen .$1200 Propertytax  op een huis van $135.000 .Zijn de kosten vergelijkbaar als  in Nederland? .caprigirl :Mijn vrouw is de winnaar  :dansbanaan: 
#12 - 12-05-2015, 21:43 uur

Yessica

Wow, Detroit! Wat een opmerkelijke keus! Tja, in Detroit kun je tegenwoordig al voor $1,00 een huis kopen. In San Francisco krijg je nog geen deurklink voor dat bedrag. Dat is één van de duurste steden van het land, ik meen gelezen te hebben zelfs nog duurder dan New York City.
Daar, maar ook in de voorsteden, moet je zeker rekenen op een 7, 8 ton voor een eensgezinswoning. En dan nog moet je niet te veel eisen hebben.

Doe deze test eens: www.findyourspot.com  :afro:
#13 - 12-05-2015, 22:38 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2015, 22:40 uur door Yessica »



Wop

Hoe verloopt het proces Koos?
#14 - 16-07-2015, 19:45 uur

Ikbenwalter

Koos; heb je ADR?
indien ja; de usa versie heet CFR-49. als je deze wilt halen zul je een behoorlijke vaardigheid in het Engels moeten hebben; het zgn 'technisch engels'.
Indien nee en je wilt alsnog CFR-49 halen dan stel ik voor ADR alsnog te halen dat maakt de transitie een heel stuk makkelijker.

Vanzelfsprekend vergroot het je kansen op de arbeidsmarkt.

Walter.
#15 - 19-07-2015, 23:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15