Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emigreren naar NY met 2 kinderen (10 en 13 jaar)

Discussie gestart

Sabkrn

Hallo,

Mijn man heeft al verschillende keren de mogelijkheid gekregen om in NY te gaan werken. Telkens heb ik dit tegenhouden omdat ik zelf een heel goede job heb in België.

Op dit moment ben ik echter toe aan een nieuwe uitdaging in mijn leven en we overwegen dus om de stap overzee te wagen. Werk voor hem en mij is allemaal geen probleem maar de kids daar lig ik van wakker.

Waar ik het meest mee inzit is de leeftijd van mijn kinderen. Ze zijn en 10 en 13 jaar.  Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met emigreen met kinderen van die leeftijd?

Alle info is welkom

Bedankt
#1 - 24-08-2010, 12:06 uur

Hans B

http://vandijkjes.punt.nl/
Lees dit blog eens, wellicht kun je contact met ze opnemen.
Tevens is een van de starters van dit forum onlangs met kids geëmigreerd.
Onderstaand de link waarin hij e.e.a. schrijft.
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,10270.0.html
#2 - 24-08-2010, 12:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Johan

Op dit moment ben ik echter toe aan een nieuwe uitdaging in mijn leven en we overwegen dus om de stap overzee te wagen. Werk voor hem en mij is allemaal geen probleem maar de kids daar lig ik van wakker. Waar ik het meest mee inzit is de leeftijd van mijn kinderen. Ze zijn en 10 en 13 jaar.  Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met emigreen met kinderen van die leeftijd?

Ben benieuwd waar je over inzit en waar je dan wakker van ligt? Wij zijn bijna 5 maanden geleden (alweer) naar Florida vertrokken met onze kinderen van (toen) 10 en 8. En tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat het een succes is, met name voor hen omdat ze veel ervaringen opdoen.

Dus waar lig je wakker van en wat wil je weten?
#3 - 26-08-2010, 03:59 uur

martinm

Ik woon  nu twee jaar in Amerika en onze dochter (nu 13 jaar) mist toch wel het "vrije" van Nederland. Ze is net 4 weken naar Nederland op vakantie geweest en vooral het op de fiets naar vriendinnetjes gaan zonder afspraak te hoeven maken (de hele dag overal naar toe) mist ze erg. Hier in Virginia Beach moeten we altijd een afspraak maken om naar een vriendinnetje te gaan want in dit gebied (natuurlijk voor elke staat/stad/gebied afhankelijk) moet ik gewoon 20 km rijden om haar naar iemand te brengen (en daarna weer halen). New York is natuurlijk anders waar je misschien meer speelkameraden voor je kinderen in de buurt hebt.
#4 - 26-08-2010, 17:13 uur

glelisa

hallo sabkr,

Ook wij hebben plannen om naar de usa te emigreren.
Onze kinderen zijn nu 16 en 13.
De oudste ziet het zitten de jongste iets minder.
Ik zelf zie het niet als een probleem voor de kinderen . Zeker jullie kinderen zijn nog een stuk jonger als die van ons.
Onze zoon wordt over een paar jaar al 21 dan is het een probleem om in de usa te mogen blijven.
Een voordeel voor de kinderen vindt ik; ze leren weer een andere cultuur kennen, de taal die ze dan beter een sneller leren dan op school.
De ervaring om nooit te vergeten meer. Ik zie eigenlijk geen nadeel.Ik ben benieuwd waar je van wakker ligt????
Wij zijn  9 jaar geleden geëmigreerd naar België. De kinderen hebben zich toen erg goed en snel aangepast.
Misschein kunnen we elkaar helpen en tips geven. wat betreft de kinderen.

Gr. familie Schellekens
#5 - 29-08-2010, 11:01 uur
familie schellekens

kjiemie

hallo sabkr,

Ook wij hebben plannen om naar de usa te emigreren.
Onze kinderen zijn nu 16 en 13.
De oudste ziet het zitten de jongste iets minder.
Ik zelf zie het niet als een probleem voor de kinderen . Zeker jullie kinderen zijn nog een stuk jonger als die van ons.
Onze zoon wordt over een paar jaar al 21 dan is het een probleem om in de usa te mogen blijven.
Een voordeel voor de kinderen vindt ik; ze leren weer een andere cultuur kennen, de taal die ze dan beter een sneller leren dan op school.
De ervaring om nooit te vergeten meer. Ik zie eigenlijk geen nadeel.Ik ben benieuwd waar je van wakker ligt????
Wij zijn  9 jaar geleden geëmigreerd naar België. De kinderen hebben zich toen erg goed en snel aangepast.
Misschein kunnen we elkaar helpen en tips geven. wat betreft de kinderen.

Gr. familie Schellekens



vanwaar zijn jullie geemigreed dan? Nederland?
#6 - 05-10-2010, 14:21 uur

glelisa

Ja wij zijn vanuit Nederland naar Belgie geëmigreerd 9 jaar geleden
#7 - 05-10-2010, 21:07 uur
familie schellekens

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15