Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

emigreren naar usa

Discussie gestart

nakay

hallo, mijn man en ik willen samen met onze 2 kindjes naar amerika emigreren.mijn man is lasser.heeft iemand enig idee of het makkelijk is om in die branche werk te zoeken en te vinden?hoe groot is de kans dat je toegelaten wordt in usa?is het geluk hebben of is de kans veeeel groter als je een baan hebt gevonden?hoe kom je aan die baan?bij monsterboard hebben ze ook banen in usa?is dat iets?heb gelezen dat het verstandig is als je veel geld meeneemt.aan hoeveel moet ik dan denken?duizenden euros?ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
#1 - 23-08-2005, 13:14 uur

Chiefram

Nou, zo gemakkelijk gaat het niet hoor... dat je je eventjes op Monsterboard inschrijft, een baan aangeboden krijgt en dan met een flinke zak geld de USA binnen kan komen wandelen, hahaha...

Ten eerste is er altijd wel werk te vinden, maar je kunt alleen werk krijgen als je een geldig SSN hebt. (SSN = Social Securtity Number).

Dit SSN moet je dan ook kunnen gebruiken (want er zijn 3 verschillende soorten SSN) om ergens (of overal) te mogen werken in de USA. Zo'n SSN krijg je niet 'zomaar'.

De USA kom je ook al 'zomaar' niet binnen. Doe elke jaar mee met de officiele DV-Lotery (ergens in November en December kun je je weer inschrijven) en blijf net zo lang meedoen tot je getrokken wordt als gelukkige 'winnaar'.

Ben je een van de gelukkigen, dan krijg je alles, zowel je SSN als het felbegeerde Green Cardje.
#2 - 23-08-2005, 16:00 uur

Pieter79

Als je $1,500,000 investeert krijg je je Amerikaans burgerschap. Aangezien dit voor de meeste mensen geen optie is (voor mij helaas ook niet) zit er niets anders op dan met de DV Lottery mee te doen of te trouwen met een Amerikaans staatsburger!
#3 - 23-08-2005, 22:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

schorp

Als je $1,500,000 investeert krijg je je Amerikaans burgerschap. Aangezien dit voor de meeste mensen geen optie is (voor mij helaas ook niet) zit er niets anders op dan met de DV Lottery mee te doen of te trouwen met een Amerikaans staatsburger!

Je krijgt absoluut geen Amerikaans burgerschap als je $1.5 Mil investeert, je krijgt dan een conditional green card.
#4 - 23-08-2005, 22:37 uur

FreezeM

Als je $1,500,000 investeert krijg je je Amerikaans burgerschap. Aangezien dit voor de meeste mensen geen optie is (voor mij helaas ook niet) zit er niets anders op dan met de DV Lottery mee te doen of te trouwen met een Amerikaans staatsburger!

Wat is je bron? Want dat is nieuw voor mij. Misschien kan PBBI hier iets meer over vertellen?
#5 - 24-08-2005, 08:49 uur

Chiefram

Ja, maar die $1.500.000 moet je wel in staatsaandelen plaatsen, toch?
#6 - 24-08-2005, 15:23 uur

schorp

Once again, er is absoluut geen manier om direct U.S. Citizenship te krijgen door 1.5 miljoen dollar of meer te investeren in the U.S.A.

#7 - 24-08-2005, 20:04 uur

Chiefram

Nee, je US Citizenship koop je er niet mee, maar je mag er wel mee 'wonen' in de US. Werken is een ander verhaal.
#8 - 24-08-2005, 20:15 uur

PBBI

Citaat
Quote : Pieter79 op 23-08-2005, 22:09 uur
Als je $1,500,000 investeert krijg je je Amerikaans burgerschap. Aangezien dit voor de meeste mensen geen optie is (voor mij helaas ook niet) zit er niets anders op dan met de DV Lottery mee te doen of te trouwen met een Amerikaans staatsburger!
 
Wat is je bron? Want dat is nieuw voor mij. Misschien kan PBBI hier iets meer over vertellen?

Dit is weer zo'n staaltje van de klok en de klepel, Pieter no offense.
Pieter refereert waarschijnlijk naar een EB5 visum, een investeerders visum waarbij je $1M of voor bepaalde gebieden met grote werkloosheid $500K moet investeren en werkgelegenheid moet bieden aan 10 Amerikaantjes om voor een EB5 visum in aanmerking te komen. Na een paar jaar kun je dan met dit visum ook een greencard aanvragen en zoals jullie weten dan weer verder voor citizenship.  Het verhaal klopt dus voor een deel, alleen zijn er een paar essentiële stappen tussenuit.
Waar hij die $1.5 M vandaan haalt is me een raadsel, heb al heel wat varianten gezien, zelfs hele vreemde op pagina's met visum info waar je het toch niet zou verwachten.

Het grootste probleem voor mensen die aan dit visum denken, er zijn meer rijken dan dat je verwacht, is de eis van Amerikaanse werkgelegenheid. De personen die zo'n bedrag kunnen investeren hebben het meestal niet meer nodig om te werken maar dan moeten ze wel weer aan minimaal 10 Amerikanen werk bieden en daar zitten ze dan weer niet op te wachten.
#9 - 24-08-2005, 22:18 uur

PBBI

Citaat
Nee, je US Citizenship koop je er niet mee, maar je mag er wel mee 'wonen' in de US. Werken is een ander verhaal.

Wat Chief hiermee bedoelt is me ook niet helemaal duidelijk  ;) , wel wonen maar niet werken  ??? .
Het zou ideaal zijn als er zo'n visum bestaat, maar helaas voort velen is dit er niet.
#10 - 24-08-2005, 22:22 uur

Loek

Als ik $1.5 miljoen zou hebben, kocht ik een hutje in West Virginia en ging lekker met mijn shotgun in een schommelstoel zitten op de front porch, jenever uit eigen stokerij verkopen aan toeristen.   Want het is net te weining om helemaal still van te kunnen leven.


 ::) :-\ ;) ;D ;D ;D
#11 - 24-08-2005, 22:25 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2005, 22:26 uur door Loek »

PBBI

Citaat
met mijn shotgun in een schommelstoel zitten

 ??? Is dit een manier mee om eventueel zonder visum in de VS te wonen ??? Ik zie dat wel eens op films, dan komt er een sherrif en dan staat er zo'n type met een shotgun die hem van het erf jaagt.
 :D :D ;D ;D
#12 - 24-08-2005, 23:02 uur

Chiefram

Citaat
Nee, je US Citizenship koop je er niet mee, maar je mag er wel mee 'wonen' in de US. Werken is een ander verhaal.

Wat Chief hiermee bedoelt is me ook niet helemaal duidelijk  ;) , wel wonen maar niet werken  ??? .
Het zou ideaal zijn als er zo'n visum bestaat, maar helaas voort velen is dit er niet.

Jaren geleden heb ik wel eens gelezen (op de officiele website van volgens mij het Consulaat in A'dam) dat als je voor een x-bedrag aan staatsobligaties besteed, dat je in de US mag wonen.

Sorry, maar het is heel wat jaren geleden en dit is mij alleen bij blijven hangen. Kon er verder niets mee, omdat ik geen miljoen had.
#13 - 25-08-2005, 01:00 uur

Pieter79

Ik refereer inderdaad naar het EB5 visum! Het bedrag was een klein gokje, ik wist het niet meer 100% zeker. Hier in de omgeving vertrekken veel boeren die in de VS of Canada voor miljoenen investeren in nieuwe stallen e.d. (en ze bieden zo idd werkgelegenheid) en krijgen dan uiteindelijk ook hun Amerikaans staatsburgerschap.
#14 - 25-08-2005, 17:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

schorp

Nieuw!
Ik refereer inderdaad naar het EB5 visum! Het bedrag was een klein gokje, ik wist het niet meer 100% zeker. Hier in de omgeving vertrekken veel boeren die in de VS of Canada voor miljoenen investeren in nieuwe stallen e.d. (en ze bieden zo idd werkgelegenheid) en krijgen dan uiteindelijk ook hun Amerikaans staatsburgerschap.

ze krijgen niet uiteindelijk hun Amerikaans burgerschap, ze krijgen een visum die als alles volgens wens gaat (in de ogen van de US gov.) veranderd kan worden in lawful permanent residency status (green card), dit maakt dan (possibly) de weg vrij voor burgerschap.
#15 - 25-08-2005, 17:56 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2005, 00:56 uur door schorp »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15