Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Emirgreren , deze diploma's nuttig?

Discussie gestart

knuckles85

Hallo allemaal

Ik vroeg me iets af ik heb dus nu net niveau 4 afgerond op mbo van sport en bewegings leider en wil nu doorgaan leren voor fysiotherapie op HBO niveau. Vanaf mijn 7de jaar ben ik al bezig met amerika en ben er dan ook al best vaak geweest, nu vroeg ik me af of ik met mij diploma en hopelijk over een aantal jaar diploma's een verstandige keuze heb gemaakt inverband ik in de toekomst graag zou willen emigreren , dus is daar werk in te vinden in amerika.

Vriendelijke bedankt

#1 - 22-08-2009, 19:53 uur

Dutchess

Om als fysiotherapeut te werken in Amerika heb je een opleiding op hoger niveau nodig. Tegenwoordig zijn de fysiotherapie opleidingen hier op Masters of (zelfs hoger) Doctorate niveau (steeds meer opleidingen gaan over op Doctorate). Het is ook moeilijk om buitenlandse diplomas hier geaccepteerd te krijgen. Een van mijn dochter's PT's (physical therapists) had overwogen om haar opleiding in Ierland te volgen, maar heeft daar toch van afgezien vanwege het risico dat het diploma niet geaccepteerd zou worden.

Hier is wat meer informatie: http://www.allalliedhealthschools.com/faqs/pttraining.php
#2 - 22-08-2009, 20:44 uur
« Laatst bewerkt op: 22-08-2009, 20:49 uur door Dutchess »

knuckles85

k edankt voor je reactie , dus eigenlijk stelt een bachelor diploma niets voor ?
#3 - 22-08-2009, 23:27 uur

Pieter79

In jouw beroepsgroep weet ik niet of een Bachelors wel of niets voorstelt, in engineering stelt een Europese bachelors (en een masters natuurlijk ook) wel wat voor. Dus een 4-jarige technische HBO opleiding wordt hetzelfde gezien als een 4-jarig technisch college hier in de States. Je hebt dan allebei je Bachelors en je dus allebei kans op dezelfde baan.

Gr. Pieter
#4 - 24-08-2009, 00:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dutchess

In de VS kun je met een bachelor's dus niet als fysiotherapeut werken.  Als je hier verder wil studeren voor fysiotherapie op master's of doctorate niveau, heb je natuurlijk wel eerst een bachelor's nodig om voor die opleiding aangenomen te worden. Dat kan een andere soort bachelor's zijn (biologie, "exercise & sports science", zelfs engels of kunstgeschiedenis), als je maar de vereiste voorbereidende vakken erbij hebt genomen.
#5 - 24-08-2009, 05:34 uur

ned in MO

dat is niet helemaal waar. Mijn vrouw is nederlands en fysiotherapeut en heeft een bachelors. Verschil is dat zij 13 jaar geleden begonnen is :afro:
Tegenwoordig als je de stap wilt wagen heb je wel een masters nodig

Kijk eens rond op de APTA (american Physical Therapy association) website. Misschien dat dat je verder helpt
met de juiste papieren moet het op een H1B visum lukken. Er is nog steeds een groot tekort aan therapeuten hier
#6 - 24-08-2009, 16:11 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Joyce182

Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je je Nederlandse opleiding Fysiotherapie hebt afgerond, wordt je dan toegelaten om verder te studeren in Amerika?

Groetjes Joyce
#7 - 07-10-2009, 12:18 uur

Vol

@Joyce:

Dat hangt er een beetje vanaf.

Ik heb een HBO MER opleiding en ik wil een MBA gaan volgen (ik ben permanent resident) en de toelatingseisen verschillen wat per uni.
Community Colleges zijn wat makkelijker om in te komen dan de private universities. Vaak ook nog eens stuk goedkoper maar ook weer minder hoog aangeschreven.
Ik weet niet precies hoe het zit in het gebied van fysiotherapie en het hangt ook van het opleidingsniveau af.

 Cijfers zijn vaak doorslaggevend voor toelating, al werkt men hier met GPA's (Grade Point Average) wat een gemiddeld cijfer berekend over de cijfers, het niveau van de class en het aantal credits (studiepunten) en dat is onmogelijk te doen met Nederlandse cijferlijsten dus ze geloven het wel. In management opleidingen hechten ze waarde aan diversiteit dus heb je weer eerder een pluspuntje.
Stuur eens een mail naar een college. Het community college systeem in Phoenix, AZ hier heeft een aardige website waar je kunt zoeken op opleiding en locatie, dan zou je altijd een mailtje kunnen sturen: www.maricopa.edu

groeten,
Erwin
#8 - 04-12-2009, 18:47 uur

ned in MO

Advies van mijn Nederlandse vrouw (heeft hier een bedrijf in Fysiotherapie) is om te overwegen de studie in Amerika te gaan volgen als je heel serieus bent om in USA te geraken.Je hebt dan het correcte diploma, je hoeft niks meer te laten vertalen etc en de hele rataplan die daar bij komt. Kost wel een paar centen natuurlijk.
Mijn vrouw heeft ook een bachelor (bij Thim van der Laan gedaan begin jaren 90). Haar diploma is hier gegrandfathered dus zij heeft dat probleem niet. In veel staten kun je niet meer terecht met een bachelor in fysiotherapie(krijg je geen license)
Zoek de mogelijkheden tot een opleiding eens uit zou ik zeggen.
Zoek dan niet op de dure staten zoals CA, Ma, NY etc, maar kijk eens in the Midwest.
Hier in Springfield waar ik woon kun je ook de opleiding volgen, wat financieel een stuk makkelijker zal zijn denk ik

Mark
#9 - 05-12-2009, 20:01 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15