Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

enkele reis USA

Discussie gestart

adoverstag

hallo allemaal,
Na 2 jaar heen en weer reizen tussen NL/USA voor mij en mijn Amerikaanse vriendin zal ik binnenkort naar de US vertrekken.
Ik kan werken bij mijn huidige werkgever welke het visum aanvraag verzorgt.

Nu kan ik een enkeltje boeken via de flymiles...een betaald enkeltje is vele malen (lees 3 tot 4x) duurder, op deze wijze kan het blijkbaar wel.
Wat als ik arriveer met een enkeltje in de US en op dat moment is mijn visum nog niet gearriveerd, is bij iemand bekend of hier met de US problemen over kunnen ontstaan.
Getracht de ambassade te bellen maar dat blijkt niet zo eenvoudig, of eur 15 betalen via creditcard om eenvoudigweg te worden doorverbonden met een medewerker. Als dit de enige mogelijkheid zal ik wel moeten, wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

bvd,
ad

#1 - 21-01-2010, 13:16 uur

Loek

Als je geen permanent visum of green card kunt overleggen, moet je een retourticket hebben; anders stuurt immigrations je  op de eerste volgende vlucht terug.   Zelfs als je je visum eenmaal hebt zou ik gewoon een open (jaar)retour boeken, dan kun je na een jaartje of zo weer op vakantie gaan naar Nederland.  Dit kun je een paar keer zo doen, of het retour gedeelte laten verlopen.  Dat is in ieder geval een stuk goedkoper dan een enkele reis.
#2 - 21-01-2010, 17:32 uur

Ine

Grote kans dat je niet verder komt dan Schiphol - of de airport van vertrek-.
Je bent inderdaad als je zonder visum reist verplicht een retourticket op zak te hebben.
De airline zal verplicht zijn je terug te vervoeren bij weigering tot toegang in de USA.
Zij nemen dus geen risico - zij kennen de voorwaardes - en zullen je vrijwel zeker niet eens meenemen naar de USA.
#3 - 22-01-2010, 15:19 uur

adoverstag

bedankt voor de reacties.
tot mijn verbazing afgelopen vrijdag vernomen dat mijn werkvisum is geaccepteerd, exact zoals de verwachting 1 maand na ontvangstbevestiging.
daarop gebaseerd een enkele reis geboekt via de flying blue op basis KLM/Air France.
Met het visum als bewijs moet het dan goedkomen.
groet
ad
#4 - 25-01-2010, 13:04 uur

Ine

Dan zal het moeten lukken. Succes daar.
#5 - 25-01-2010, 15:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15