Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

EVC certificaat gelijk aan HBO diploma

Discussie gestart

LindaLRuiter

Hallo, Wij zijn ons aan het orienteren ivm eventuele emigratie naar Amerika. Daarbij stuite we op verschillende mogelijke visum aanvragen. Mijn man heeft een MBO diploma. Nu is er een mogelijkheid een HBO certificaat te krijgen via een EVC procedure, maar wordt dit ook erkent door de instantie die de visum aanvraag behandeld.
Voor de duidelijkheid, het gaat om een L1. Man krijgt mogelijk een baan bij NL ondernemer in Amerika.
mvg Linda Ruiter
#1 - 08-02-2012, 12:10 uur

Pieter79

EVC maakt van je MBO diploma geen HBO of universitair diploma. Als er functies zijn in de US waar een bachelor of ... [science / arts] of een master of ... [science / arts] of PhD voor gevraagd worden dan zul je op z'n minst een HBO diploma moeten kunnen overleggen. Je EVC doet daar niets aan af.

Dit neemt niet weg dat je met een associates degree (MBO) en een hoop levens- en werkervaring natuurlijk altijd kunt proberen te soliciteren op een bachelor functie.

Succes,
Pieter
#2 - 08-02-2012, 22:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

LindaLRuiter

Dank je Pieter voor je reactie!
Ik snap wat je bedoeld.
Wat ik nu begrijp is dat je met een EVC versneld een HBO diploma kan en mag halen.
Nu alleen nog even de juiste instantie hier voor opzoeken.
mvg Linda Ruiter
#3 - 10-02-2012, 10:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15