Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gaan de emigratie regels veranderen??

Discussie gestart

Rebecca

Hi All,

Wij hebben gisteren even gebeld met mijn schoonzusje in Amerika die ons vertelde dat zij heeft gehoord dat de emigratie regels gaan veranderen waardoor het moeilijker wordt om naar Amerika te emigreren. Zij is nu dus ook bang dat dit het voor ons ook moeilijker maakt, wanneer wij de DCF gaan volgen.

Ze weet verder niet precies waarom het moeilijker zou worden en wat er zou gaan veranderen. Ik vermoed dat zij misschien iets heeft gehoord over de greencard lottery die misschien stopt, maar daarbuiten zou ik niet weten wat er anders zou veranderen.

Iemand?

Gr,
Rebecca
#1 - 06-04-2006, 14:02 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

visuar

Er waren geruchten dat de loterij misschien afgeschaft ging worden. Tot nu toe is er bij mijn weten nog niks concreets gedaan. Op dit moment is alles nog hetzelfde dus...
#2 - 09-04-2006, 17:21 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

FreezeM

Er speelt vanalles op dit moment op het gebied van de immigratie wetgeving in de VS. Het gaat dan vooral om het probleem wat te doen met de miljoenen illegalen. Echter proberen sommige dit aan te grijpen om de DV Lottery af te schaffen. Hier zijn wel degelijk concrete wetsvoorstellen voor gedaan. Alleen nog niet aangenomen.
#3 - 09-04-2006, 17:31 uur

jort

Oke misschien ben ik wel héél kort door de bocht, maar wát is het probleem? Waarom mogen mensen niet gewoon immigreren? Ik bedoel, oke het kan voller worden, maar waarom moeten ze het de immigranten zo moeilijk maken? Voor vele (waaronder mijzelf) is het een levensdroom om daar te gaan wonen, maar die wordt op deze manier wel een beetje moeilijk. Het is zelfs makkelijker om naar Nederland te immigreren, zelfs al zit Rita hier nu.

Hopelijk komt er in de toekomst iemand die opstaat en het de immigranten wat makkelijker maakt.
#4 - 09-04-2006, 22:04 uur

Jez

De achterliggende gedachte achter het hele immigratieproces in Amerika is (and correct me if I'm wrong) dat immigranten iets toevoegen aan de economie. Amerika is tenslotte een heus immigrantenland. Dus als jij wilt emigreren naar de States moet je wèl iets toe te voegen hebben aan die economie. Alleen op "ik vind het zo'n tof land en ik ben zo'n aardige gozer/griet met de beste bedoelingen" kom je niet binnen. Dus heb jij bepaalde vaardigheden, of kun je geld investeren waarmee je andere Amerikanen aan werk helpt, dan ben je van harte welkom. Nu zijn ze al zo aardig om mensen die familiebanden hebben toe te laten en daar bovenop delen ze nog eens ca. 50.000 visa per jaar uit via de loterij. Zelfs als je genoeg geld zou hebben om jezelf daar te bedruipen (mijn gepensioneerde schoonvader bijvoorbeeld), krijg je geen visum. Je hebt geen toegevoegde waarde.

Dit is misschien heel wrang voor iedereen die dezelfde levensdroom heeft, maar eigenlijk vind ik het wel fair.
#5 - 10-04-2006, 00:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15