Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

geen bekenden in VS dus geen sponsor

Discussie gestart

tessa_c

Hallo forumbezoekers,

Ik wil me dit jaar aanmelden voor de green card lottery. Echter heb ik hier nog een paar vragen over:

Ik ga even van het positiefste uit..namelijk dat ik word ingeloot om aan de procedure te beginnen.

Sponsors: Is het verplicht om een sponsor te hebben? Ik ken namelijk niemand in de VS. Ik heb wel aardig wat spaargeld, is dat genoeg? Of mag je ook vanuit Nederland iemand opgeven? Hoe hebben jullie iemand gevonden?

De procedure: augustus 2015 vertrek ik voor een halfjaar naar Amerika voor een uitwisseling. Stel je voor dat ik aan de procedure mag beginnen...hoe gaat het dan met de afspraken bij de ambassade? Moet ik dan terugvliegen naar Nederland voor het medisch onderzoek en het interview?

Werk: als ik naar Amerika zou mogen, dan heb ik daar nog geen werk...dat moet ik daar zoeken. Ik heb alleen een vwo-diploma en een bachelordiploma rechten en in de VS zou ik graag een LLM (master rechten) willen doen zodat ik als paralegal aan de gang kan...is het een groot probleem om wel een plan te hebben maar nog geen baan?

De meeste zorgen maak ik me over dat ik geen sponsor heb...ik hoop dat jullie me wat info kunnen verstrekken
#1 - 02-09-2014, 01:58 uur

eb(Ed)

Hoi Tessa,

Waarschijnlijk zijn veel van je vragen te beantwoorden door het lezen van eerdere posts. Kost veel tijd om de berichten te  lezen maar je treft een schat aan ervaringen adviezen en suggesties aan. Niemand zal je een pasklare oplossing kunnen geven die moet je zelf zien te bedenken.
Houdt overigens ook rekening met het tijdverschil voor reacties van leden in de andere tijdzone...

Cheers & welkom Ed


P.S. de V.S. is best groot welke staat denk je aan??
#2 - 02-09-2014, 11:17 uur

tessa_c

Ik wil graag naar Florida :)

Nou, ik moet eerlijk zeggen...heb de zoekmachine gebruikt (want ik weet dat dat altijd het standaardantwoord is op een forum) maar kwam toch vooral mensen tegen die gesponsord zijn door familie of bedrijf. Niet veel mensen die geen bekenden in de VS hadden. Ook over de procedure als je al met een studentenvisum in Amerika bent.

Dus heb nog niet echt wat gevonden
#3 - 02-09-2014, 11:34 uur

Cees A

Volgens mij heb je bij het winnen van de GC lottery geen sponsor nodig.
#4 - 02-09-2014, 11:45 uur

eb(Ed)

Hi

Je schrijft "augustus 2015 vertrek ik voor een halfjaar naar Amerika" is dat ook in Florida??
Als je daar bent moet je anders ff langs bij de dutchclub ( kan je lekker ff netwerken met mede hollanders  )
Vraag anders naar Yoli.

Cheers
#5 - 02-09-2014, 11:46 uur

Pieter79

Als je echt heel graag voorgoed naar Amerika wil dan is de DV-Lottery géén goede manier. Je verliest gemiddeld genomen jaren met inschrijven en niet winnen, je kunt in NL niet echt iets opbouwen (want stel dat je de DV-Lottery wint), het is gewoon te onzeker met geen garantie voor de toekomst.

Ik zat in eenzelfde positie als jij, en ben naast de DV-Lottery ook voor de liefde gegaan. Tegen het einde van mijn studie actief op zoek gegaan naar een date in de US en 2.5 jaar later voorgoed kunnen vertrekken. Was een erg leuke ervaring, 2 of 3 keer per jaar naar de US om mijn vriendin/verloofde te zien.

Het is een serieuze keuze die op een gegeven moment niet meer zo heel vrijblijvend is, dus weet wat je wil. Ik was er erg zeker van om NL te verruilen voor de States en na meer dan 5 jaar kan ik nog steeds zeggen dat het de beste keus ooit was (buiten het afmaken van een studie in NL).

Succes,
Pieter
#6 - 02-09-2014, 20:12 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

eb(Ed)

@Pieter

Ja dat kan ik beaamen. Vanaf 1997 ieder jaar trouw ingeschreven op de lotterij.
-fototje laten maken bij www.fotoberg010.nl  ( ieder jaar op nieuw ) belangrijk de afmetingen en voorschriften te volgen.
-formuliertje invullen en wachten tot mei het volgende jaar.
En dan in de schoolvakantie weeres naar het beloofdeland op vakantie ;-)

Maar als je dan bericht krijgt van de department of state komt ie aan ook ( kan ik je beloven )

cheers
#7 - 03-09-2014, 10:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15