Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Green Card Lottery Info/

Discussie gestart

Jake Kaliber

Ik en mijn vriend (Niet Gay , als je het denkt ) willen wonen in amerika over een paar jaar. En ik dacht eerst het is heel makkelijk om naar amerika te gaan. Maar toen de green card lottery.
Ik had dit niet kunnen op de Website zelf of ergens anders dus vraag ik het maar hier.

Zoals ik al zei , ik en mijn vriend wouden naar amerika verhuizen over een paar jaar. Maar daar hebben we dus ook een greencard nodig , Wat als hij wint en ik niet? :'(
Of kan het dat we beiden ingeschreven staan met een Loterij? Kan dat ook? :afro: :afro: :coolman:

En hoelang zal het duren als ik wordt geacepteerd , E.G de greencard krijgen , en daarnaartoe kunnen verhuizen?


Jake
#1 - 28-08-2015, 15:27 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2015, 19:15 uur door Jake Kaliber »

Pieter79

Je moet getrouwd zijn om je partner mee te kunnen nemen als je de Diversity Lottery wint (als je dan beiden inschrijft is je kans ook 2x zo groot). In jouw situatie moeten jullie dus beiden winnen om beiden te mogen verhuizen. Waarschijnlijk, als één van jullie wint, zal er iemand alleen moeten en dan indien de ander dan ooit wint kan hij overkomen. Er is weinig kans om beiden hetzelfde jaar uitgeloot te worden.

Gr. Pieter
#2 - 28-08-2015, 21:31 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop

Hoi Jake,

Welkom op het forum!

Vergeet dit niet te lezen!

http://www.verenigdestaten.info/tag/green-card/
#3 - 29-08-2015, 11:45 uur

Old Faithful

Welkom op het forum, Jake.

@Wop. Moet die info niet geactualiseerd worden? Ik heb weliswaar geen eigen ervaring maar ik meen bijvoorbeeld te weten dat je als winnaar tegenwoordig geen brief uit Kentucky ontvangt. Je dient zelf op de website te checken of je tot de gelukkigen behoort. Of de rest van de info nog juist is kan ik niet beoordelen.
#4 - 29-08-2015, 12:55 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

Welkom op het forum, Jake.
@Wop. Moet die info niet geactualiseerd worden? Ik heb weliswaar geen eigen ervaring maar ik meen bijvoorbeeld te weten dat je als winnaar tegenwoordig geen brief uit Kentucky ontvangt. Je dient zelf op de website te checken of je tot de gelukkigen behoort. Of de rest van de info nog juist is kan ik niet beoordelen.

Je hebt gelijk!
Als er forumleden zijn die hier ervaring mee hebben en een handje willen helpen graag!
#5 - 29-08-2015, 12:57 uur

Jake Kaliber

Bedankt voor de informatie!
Stel je voor als we beiden winnen of ik. Hoelang zal het duren voordat ik daarnaartoe kan verhuizen?

Jake
#6 - 30-08-2015, 18:40 uur

Yessica

Ik en mijn vriend (Niet Gay , als je het denkt ) willen wonen in amerika over een paar jaar. En ik dacht eerst het is heel makkelijk om naar amerika te gaan. Maar toen de green card lottery.
Ik had dit niet kunnen op de Website zelf of ergens anders dus vraag ik het maar hier.

Zoals ik al zei , ik en mijn vriend wouden naar amerika verhuizen over een paar jaar. Maar daar hebben we dus ook een greencard nodig , Wat als hij wint en ik niet? :'(
Of kan het dat we beiden ingeschreven staan met een Loterij? Kan dat ook? :afro: :afro: :coolman:

En hoelang zal het duren als ik wordt geacepteerd , E.G de greencard krijgen , en daarnaartoe kunnen verhuizen?


Jake

Wellicht zou je eerst eens op vakantie kunnen gaan naar Amerika. Ik zie dat je er nog nooit geweest bent, maar dat is toch eigenlijk wel het minste voordat je zou emigreren. Ik vind dat je toch wel een klein beetje kennis zou moeten hebben van het land. (Zo is Las Vegas bijvoorbeeld een stad, geen staat.)

En nee, als jij of je vriend de GCL zou winnen, kun je niet de ander daarop meenemen, dat is alleen weggelegd voor getrouwde stellen.

Je vraagt hoe lang het duurt voordat je wordt geaccepteerd. Wat bedoel je daarmee? Want meedoen aan een loterij wil niet zeggen dat je dus ook wint. Je kunt 20 jaar meedoen en nooit winnen, net zoals bij de staatsloterij heb je geen garanties.

Verder, al zou je ingeloot worden, daarmee ben je er nog niet. Je moet kunnen aantonen dat je voldoende financiële middelen hebt om zelf minstens drie maanden in je levensonderhoud te kunnen voorzien. Als je ingeloot wordt maar blijkt een lege spaarrekening te hebben, dan gaat het feest alsnog niet door.

In de maand oktober kun je meedoen, in april/mei is de uitslag beschikbaar, je hebt dan meen ik tot september het jaar daarop om te vertrekken. (Deze informatie kan echter verouderd zijn, want ik heb het de laatste jaren niet meer zo bijgehouden.) Je hebt echter de tijd ook wel nodig om documenten te kunnen vertalen, medische checks te ondergaan etc. Let wel: meedoen is gratis, de procedure met alles wat daarbij komt kijken echter niet. Reken op zeker € 1500.

Hoe oud ben je, wat voor werk doe je cq welke opleiding heb je gevolgd? Heb je uberhaupt plannen binnen niet al te lange tijd naar Amerika op vakantie te gaan?
#7 - 31-08-2015, 04:03 uur



Jake Kaliber

@Jessica.

Ik ben maar 15 jaar oud. M'n droom is om naar amerika te gaan en daar zelfs wonen met m'n vriend omdat die de zelfde mening heeft. Ik ben nu geld aan het sparen , en ik wou het liefst op een leeftijd van 18 - 20 jaar oud weg gaan. Dus ik wil wat informatie hebben om alvast een beetje voorbereiden wat ik ervoor moet doen.

Hoeveel geld zou ik en mijn vriend moeten sparen voor 3 maanden of zelfs meer geaccepteerd te worden door hun?
Ik kan al best goed engels , Ik communiceer met mensen online waar ik alleen engels kan praten. Ik heb online zo'n beetje engels geleerd. Ik ga er binnenkort ook naartoe.

Jake.

#8 - 31-08-2015, 18:02 uur

Yessica

Als je pas 15 bent, ben je er in ieder geval op tijd bij om je goed te kunnen voorbereiden! Maar het is nu nog te vroeg om mee te kunnen meedoen aan de loterij. Je bent op de goede weg, goed Engels leren spreken en schrijven is een must. Een goede opleiding is ook niet verkeerd.
Dromen najagen is goed, maar blijf realistisch, de kans dat jij en je vriend tegelijkertijd worden ingeloot is bijna nihil.

Je moet minstens drie maanden in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien, je moet dus voldoende geld hebben om je eigen huur, verzekeringen, belastingen, boodschappen etc. te betalen. Ik zou zeggen ga voor een spaarpot van minstens € 15.000, maar hoe meer hoe beter.

Wat trekt je zo aan in Amerika?
En waar ga je binnenkort naar toe?
#9 - 31-08-2015, 19:30 uur



Jake Kaliber

@Jessica

Ik vind amerika gewoon een fantastisch land , heel veel filmpjes en vlogs van mensen gezien op youtube die in amerika wonen. Ik vind het gewoon een heel mooi land.
$15.000 Komt goed haha , we zijn al minstens bij de $12,000. Mijn vriend en ik vonden South Carolina en California heel mooi en nooi omgeving.
Maar ja met een beetje geluk komt alles goed. Bedankt voor je informatie trouwens! TOP! ;D

Jake
#10 - 31-08-2015, 19:40 uur

Jake Kaliber

Ik zei al tegen mijn vriend dat we beter op onze 18e kunnen meedoen aan de green card lottery , want als we nou niks hebben kunnen volgend jaar weer proberen.
Maar hij vond opeens 17e goed , dus ik dacht van Oké.
#11 - 31-08-2015, 19:44 uur

Yessica

Het is ook een fantastisch land (niet perfect, maar dat is geen één land). Ik woon er nu 2,5 jaar met veel plezier, maar heb daar ook 13 jaar geduld voor moeten hebben.
#12 - 31-08-2015, 23:44 uur



bgroeneveld

Als je niet van plan bent om met je vriend te trouwen, dan kun je niet met elkaar mee als 1 van beide een groene kaart wint.

Wat op jullie leeftijd mogelijk een andere mogelijkheid is: een Amerikaans meisje (of Amerikaanse jongen) vinden, en dan op basis van zo'n huwelijk naar de VS.

Overigens: verkijk je niet op de VS. Je kunt het hier helemaal maken, maar ze laten je ook rustig doodhongeren als het eropaan komt. Zeker als buitenlander. En je wilt hier niet illegaal leven! Dat soort dingen zijn in Nederland/Europa beter geregeld.
#13 - 01-09-2015, 15:10 uur

Jake Kaliber

Bed
Als je niet van plan bent om met je vriend te trouwen, dan kun je niet met elkaar mee als 1 van beide een groene kaart wint.

Wat op jullie leeftijd mogelijk een andere mogelijkheid is: een Amerikaans meisje (of Amerikaanse jongen) vinden, en dan op basis van zo'n huwelijk naar de VS.

Overigens: verkijk je niet op de VS. Je kunt het hier helemaal maken, maar ze laten je ook rustig doodhongeren als het eropaan komt. Zeker als buitenlander. En je wilt hier niet illegaal leven! Dat soort dingen zijn in Nederland/Europa beter geregeld.

Ik ben niet gay zoals ik al zei. Maar bedankt voor het informatie. Ik zou op mijn 18ste weg willen gaan maar ja ik moet dan wel winnen. Kan het ook dat ik daar mn studie doe ?
#14 - 01-09-2015, 15:56 uur

Pieter79

Bed
Als je niet van plan bent om met je vriend te trouwen, dan kun je niet met elkaar mee als 1 van beide een groene kaart wint.

Wat op jullie leeftijd mogelijk een andere mogelijkheid is: een Amerikaans meisje (of Amerikaanse jongen) vinden, en dan op basis van zo'n huwelijk naar de VS.

Overigens: verkijk je niet op de VS. Je kunt het hier helemaal maken, maar ze laten je ook rustig doodhongeren als het eropaan komt. Zeker als buitenlander. En je wilt hier niet illegaal leven! Dat soort dingen zijn in Nederland/Europa beter geregeld.

Ik ben niet gay zoals ik al zei.

Hij gaf aan om met een Amerikaans staatsburger te trouwen, in jullie geval beiden met een vrouw. Je kunt dan bij elkaar in de buurt gaan wonen en jullie zijn dan beiden in de USA. Je bent pas 15; focus eerst op je studie en probeer minimaal een HBO diploma te halen in een vakgebied waar werk in is en dat ook in Amerika wordt erkend (zo moet je geloof ik een medicijnen studie weer over doen als je een beroep in dat gebied wil uitoefenen).

Veel succes,
Pieter
#15 - 01-09-2015, 23:07 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15