Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

greencard - dv lottery 2005

Discussie gestart

enny

Ik wou even iedereen die me adviezen heeft gegeven bedanken!
 We zijn gisteren uit nederland terug gekomen, en alles is lekker verlopen.

Bij de ambassade in Nederland ging alles makkelijk, ik had veel te veel papieren rompslomp bij me; beter te veel dan te weinig want ik kan niet even naar Amerika om iets op te halen.
Om te bewijzen dat je je zelf kan onderhouden had ik ook de bankrekeningen van onze zaak bij me, hoefde niet. En ook waardering en contracten van zaak+real estate. Het was genoeg om prive bankpapieren en ons eigen huis + taxatie daar van te laten zien.

Het medische onderzoek vond ik wel een primitieve bedoeling. Belachelijk gehoor onderzoek als de dokter je nummers toe fluisterd en je moet het juiste nummer nazeggen. This was ridiculous!
toen mijn dochter in haar blootje stond en vroeg of ze zich mocht aankleden, zei de felle assistente: "nee, kom je eerst wegen en meten". Ik vind dat als iemand zich niet prettig voelt in haar naakie dat mevrouw de assistente het best goed had kunnen vinden dat ze zich eerst even aan kleed.
De dokter zelf was ook super ongeorganiseerd, de plakkertjes van het bloedonderzoek vliegen telkens de folders uit en ik ze maar oprapen en precies volgen wat ie doet want ik was veel te bang dat ie alles doormekaar zou halen, het was echt een verstrooide professor.

Maar goed, we zijn er door.
Jullie ook verder allemaal succes!
#1 - 14-04-2005, 19:59 uur

xerxesc

nu dus een echte "Welcome to the United States of America"!!!!! 8)

Where in Jersey do you live?

Mazel tov

Xerxes
#2 - 14-04-2005, 20:17 uur

enny

Tenafly, NJ. vlak bij de Big Apple!  :)
#3 - 14-04-2005, 21:10 uur

ejb

Gefeliciteerd Enny, super voor jullie!
#4 - 15-04-2005, 01:39 uur



Ebelix

Top Enny. Zo dat is dus een zorg minder. ;D Heb je het, buiten het verkrijgen van je green card, nog naar je zin gehad in ons kikkerlandje?
#5 - 15-04-2005, 07:06 uur
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 11:25 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Sbullthuis

enny,
!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!
#6 - 15-04-2005, 09:21 uur

FreezeM

Gefeliciteerd!
Ik lees van veel mensen vergelijkbare ervaringen met de keuringsarts en zijn heks assistente. Jammer, maar ja. Jullie zitten lekker in Tenafly, NY, USA :)
#7 - 15-04-2005, 10:24 uur

enny

Het was wel grappig in Nederland na er 5 jaar niet geweest te zijn.
Ik was verbaasd om zoveel graffiti overal te zien. Amerika is hier toch ooit mee begonnen???
Trouwens de efteling was ineens zo klein.....maar wel leuk!
Het is toch even anders als je als toerist in Nederland komt, je kijkt tegen alles anders aan. De Nederlandse politie is een grote grap. Hier in de states: "don't mess with the police". Toen ik in Nederland in mijn ouders huis zat in Buitenveldert hoorde ik dat er op het gelderlandplein iets gaande was. Twee jongens met hakenkruisen op hun shirts hadden een gekleurde man te pakken en hem flink wat klappen gegeven. De politie (die er vlak tegenover zit) kwam pas 20 minuten later even kijken, en heeft ook helemaal niks gedaan.  >:(Gelukkig kwam de slagers jongen ereven tussen!
Ongelooflijk. Als zoiets hier zou gebeuren.....
#8 - 15-04-2005, 13:09 uur

FreezeM

Nederland is er de afgelopen vijf jaar inderdaad niet op vooruit gegaan. Naast mijn droom om naar Amerika te verhuizen is er dan ook de drang om uit Nederland te vluchten bijgekomen. En daar ben ik vast niet de enige in. Wees maar blij dat je hier als toerist was en daarna lekker terug kon naar de VS :)
#9 - 15-04-2005, 15:26 uur

Chiefram

Hallo Enny!

Gefeliciteerd! Aan je verhaal te lezen heb je dus het medisch onderzoek laten plaatsvinden op de Apollolaan in Amsterdam. Precies hetzelfde zoals wij het hebben ervaren, hahaha...

#10 - 16-04-2005, 18:10 uur

Jez

Trouwens de efteling was ineens zo klein.....maar wel leuk!

Was je in de Efteling???? Had dat dan gezegd, daar woon ik zo'n beetje naast! Maarreh, van harte gefeliciteerd hoor!!
#11 - 24-04-2005, 22:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Ik verlang er ook naar om hier weg te kunnen! Goed te horen dat alles (op die verstrooide professor na) goed is verlopen :)
#12 - 10-05-2005, 18:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15