Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

greencard lotery

GC. L.
100%
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

greencard lotery

Discussie gestart

B.O.

Wie heeft er reeds ervaring met de Green Card Lotery en zou er graag wat over willen vertellen, hoe vaak heb je meegedaan? ???
#1 - 20-09-2004, 21:24 uur

Chiefram

Okay... ik begrijp de 'pol' niet helemaal, maar de vraag is duidelijk.

Ik ben redelijk bekend met de Green Card loterij. Wij hebben ca. 4 keer meegedaan, maar niet elk jaar. Vorig jaar hebben wij met de DV2004 meegedaan en zijn een van de gelukkige winnaars.

Het enige dat ik je nu kan laten zien is hoe het allemaal in zijn werk gaat als je winnaar bent en wat daar dus allemaal bij komt kijken:
http://www.verenigdestaten.info/frame.php?content=AlgemeneInfo/dv2004

Hopelijk heb je hier wat aan.  ;)
#2 - 20-09-2004, 22:21 uur

enny

Moet je voor het cp interview een "name check" en "FBI fingerprints" meebrengen, of is dat alleen voor AOS?
#3 - 21-09-2004, 15:44 uur

Chiefram

Moet je voor het cp interview een "name check" en "FBI fingerprints" meebrengen, of is dat alleen voor AOS?

Dit geld alleen voor AOS. Bij CP (wat wij recentelijk hebben gedaan) worden ter plekke elektronisch vingerafdrukken gemaakt van zowel je linker- als je rechterwijsvinger. De FBI check is dan al uitgevoerd voordat je van KCC een uitnodigingsbrief krijgt.
#4 - 21-09-2004, 20:12 uur
« Laatst bewerkt op: 21-09-2004, 20:12 uur door Chiefram »

enny

Bedankt chiefram,
Heb jij enig idee of wij een "police report" in Amerika moeten laten maken (we wonen hier 3 jaar) en het land waar we daarvoor hebben gewoont (is ook niet nederland).
Moet je van elk land waar je meer dan 6 maanden hebt gewoont een police report?
Ik heb mijn 2e brief van de KCC nog niet ontvangen, en in de eerste brief staat dat je ondermeer moet zorgen voor een police report maar zonder verdere uitleg. In nederland begrijp ik dat zoiets niet bestaat.
#5 - 21-09-2004, 20:31 uur

Chiefram

Hallo Enny!

Je moet per persoon van elk land een politie certifikaat kunnen overleggen, van waar je vanaf en op je 16e verjaardag hebt gewoond of woont. Inderdaad, als je ergens dus meer dan 6 maanden hebt gewoond.

Volgens de brief van KCC hoef je geen politie-certifikaat aan te vragen als je in de Verenigde Staten van America woont, maar... ik heb mijn twijfels of de brief die ik gehad heb ook dezelfde regels en wetten in zich heeft als die jullie zullen ontvangen. Er is namelijk verschil tussen CP en AOS en wij hebben CP (staat ook onderaan het dokument dat wij hebben ontvangen).

En inderdaad, in Nederland bestaat een politie-certifikaat niet. Hier kun je hooguit een Bewijs van Goed Gedrag aanvragen, maar dat heeft geen enkel nut, want de FBI heeft al een background check gedaan, omdat zo'n Nederlands Bewijs van Goed Gedrag geen enkele waarde heeft.

Het Consulaat heeft er hier in Amsterdam in iedergeval niet naar gevraagd. Toen ik zei dat ik die papieren nog in mijn bezit had, moesten ze alleen maar lachen, maar ze wilde ze niet eens inzien.  ::)
#6 - 21-09-2004, 21:07 uur

enny

Hallo Chiefram,
Wij hebben ook CP!
Ondanks dat we in Amerika wonen leek het ons beter/makkelijker om het via de Nederlands ambassade te doen. Er zijn heel veel problemen met AOS.
In jullie brief stond dat je geen politie certifikaat hoeft? Van geen enkel land? Misschien kan ik beter op de tweede brief wachten dan...
Is het mogelijk om met de Amerikaanse ambassade in Amsterdam te praten/telefoneren een paar weken voor de afspraak in de ambassade?
#7 - 21-09-2004, 22:53 uur

Chiefram

Ho, wacht even!!!

Ik heb niet gezegd dat je geen politie-certifikaat hoeft aan te vragen uit de landen waar je allemaal hebt gewoond! Alleen in Nederland hebben wij geen politie certifikaat, dus kun je dat ook niet overleggen.

In mijn brief staat er dat als je in de USA ook geen politie-certifikaat hoeft aan te vragen, maar ik weet niet of dat geld als je ook in de USA woont natuurlijk. Mijn broef is gebaseerd op CP en kan (weet het niet zeker) anders zijn dan wanneer je AOS zou doen.

Heb je (of je partner) ook in andere landen gewoond voor meer dan 6 maanden, dan moet je ook van die landen een politie-certifikaat aanvragen. In iedergeval als je daar 16 jaar of ouder was in die tijd.

Je hebt wel gelijk dat CP veel gemakkelijk is dan AOS. Dat heb ik ook vaak gehoord. Vorig jaar scheen er een rel te zijn dat heel veel mensen die voor een Green Card in aanmerking hadden moeten komen geen Green Card konden krijgen omdat de FBI te sloom was met het natrekken van de winnaars. Hierdoor zijn ik weet niet hoeveel mensen buiten de boot gevallen, omdat het fiskale jaar waaraan zo'n DV loterij is gekoppeld voorbij was. Er is toen een proces tegen de FBI gespannen, maar dat mocht niet baten.

Als iemand wordt uitgenodig door KCC voor AOS of CP dan MOET je in die maand zorgen dat alles in orde is. Aan het eind van die maand gaan alle case-nummers weer retour KCC die NIET ZIJN GEBRUIKT! De maand erna worden deze aan anderen gegeven... dus ben je gewoon je hele zaak kwijt.

Problemen met CP ken ik niet, tenzij je zelf niet alle papieren hebt die men vraagt. Je moet gewoon echt heel goed nakijken of je alles hebt wat men vraagt en niet denken van "Oh, dat zullen ze wel niet echt vragen of nodig hebben", want ze zijn echt heel precies. Je zet er wel je toekomst mee op het spel en dat zou echt zonde zijn.

Je kunt even op de site van het Nederlands consulaat kijken, daar staat een telefoonnummer, maar kost je wel 15 euro per gesprek. Credit Card bij de hand houden. Je kunt ze ook faxen en dat is gratis, haha...

Maar als je de 2e brief van KCC hebt (maar dan moet KCC wel weten dat je CP wilt doen in Nederland), dan staat er een normaal telefoonummer op dat je kunt bellen en kost het je niets.
#8 - 22-09-2004, 08:30 uur

Ebelix

Ho, wacht even!!!

Ik heb niet gezegd dat je geen politie-certifikaat hoeft aan te vragen uit de landen waar je allemaal hebt gewoond! Alleen in Nederland hebben wij geen politie certifikaat, dus kun je dat ook niet overleggen.


In Nederland kan je op het gemeentehuis een verklaring van goed gedrag aanvragen. Deze verklaring staat gelijk aan een politieverklaring
#9 - 22-09-2004, 14:23 uur
« Laatst bewerkt op: 22-09-2004, 14:24 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Als een politieverklaring, maar niet aan een politie-certifikaat!
Die kennen wij echt niet, geloof mij nou maar...  :)
#10 - 22-09-2004, 16:06 uur

heivalido

het Amerikaanse Consulaat zal het antwoord van Chiefram bevestigen, ik heb ze hierover gebeld en ze zeggen zelf dat een verklaring omtrent het gedrag niets voor hun betekend en dat dit absoluut niet hetzelfde is als een police certificate. En ze zeggen ook dat als ze wat  hierover willen weten, ze dat al lang zelf nagetrokken hebben.
#11 - 27-09-2004, 13:19 uur

roonlimburg

Citaat

Als iemand wordt uitgenodig door KCC voor AOS of CP dan MOET je in die maand zorgen dat alles in orde is. Aan het eind van die maand gaan alle case-nummers weer retour KCC die NIET ZIJN GEBRUIKT! De maand erna worden deze aan anderen gegeven... dus ben je gewoon je hele zaak kwijt

Uhm..., klopt niet helemaal. Er is wat dat betreft een verschil tussen CP en AOS, bij CP wordt een visanummber gereserveerd voor de maand waarin het interview gehouden wordt. Wordt het visum niet afgegeven in die maand dan wordt het retourgegeven aan KCC. Bij AOS wordt geen nummer gereserveerd, maar wordt pas een nummer aangevraagd op het moment dat de case is goedgekeurd. Hierdoor lopen mensen die in de laatste dagen van september de goedkeuring krijgen de kans dat op dat moment helaas voor hen geen nummers meer beschikbaar zijn. AOS is gewoon heel onbetrouwbaar. Bij CP ben je altijd zeker dat er een visumnummer voor je beschikbaar is wanneer je een uitnodiging voor een interview krijgt.

Nog een kleine opmerking over een police certificate uit de VS. Dit is niet nodig aangezien ze zelf de gegevens kunnen aanvragen, daar zijn die security checks voor.
#12 - 27-09-2004, 13:34 uur
« Laatst bewerkt op: 27-09-2004, 13:35 uur door roonlimburg »

Chiefram

Ok, dat van AOS wist ik niet. Bedankt voor de heldere uitleg.  ;) :D
#13 - 27-09-2004, 13:48 uur

Frank S

Wat wordt bedoeld met CP en AOS?
#14 - 27-09-2004, 17:58 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

AOS = Adjustment Of Status en CP = geloof ik Consular Processing of zoiets.

Als je voor je Green Card een Interview hebt en je woont en doet dat interview in Amerika, dan heb je een AOS, terwijl als je buiten de US woont, dan doe je dat in het land waar je verblijft op dit moment bij het Consulaat, vandaar CP.

CP is gemakkelijk dan AOS schijnt de praktijk uit te wijzen.

Zeg ik dit goed trouwens???  :o
#15 - 27-09-2004, 18:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15