Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Greencard om zetten in permanente verblijfvergunning

Discussie gestart

eb(Ed)

Hi all,

Ik heb bij een ouder topic gelezen een bericht gelezen dat:
Je hebt 6 maanden de tijd om je visum (wat je krijgt als de consul je approved) om te zetten in een permanente verblijfsvergunning! Dat kun je doen door heen en weer te vliegen binnen 6 maanden na afgifte visum! Hoe lang je gaat is niet belangrijk, je moet in ieder geval een Amerikaanse grens passeren en je bescheiden afgeven. Daarna kun je het land weer verlaten en heb je nog 12 maanden de tijd om jezelf daadwerkelijk te vestigen! Als je dat niet doet dan kan je greencard ongeldig verklaard worden."
Wie heeft dat ook zo ervaren??

cheers
#1 - 08-09-2013, 19:48 uur

Johan

Strikt gesproken wordt je vanaf het eerste moment dat je de grens passeert, permanent resident.
Hou daar bijvoorbeeld rekening mee met je belastingaangifte die je vanaf dat moment ook in Amerika moet doen ook al woon je nog een jaar in Nederland.

Het uitreizen van permanent residents is een hekel punt. Het is altijd aan de individuele immigration officer of die het al dan niet acceptabel acht wat je doet en hoe lang je weg bent gebleven. Mocht die je wegsturen dien je direct om een hearing te vragen. In principe was altijd de stelling 6 maanden maar pas echt een probleem na 12 maanden. Je doet er goed aan dit zelf nog eens goed na te kijken. Ik ken 1 persoon die er na 14 maanden niet meer in mocht en heen werd gezonden, terug naar Duitsland.
#2 - 16-09-2013, 05:05 uur

Pieter79

Ben nooit meer het land uit geweest, had daar een speciaal 'reis visum' voor moeten aanvragen als ik het land uit wilde. Nu is dit niet van toepassing op jou aangezien ik getrouwd ben met Amerikaans staatsburger. Op de site van de USCIS.gov zou je alle details die op het moment gelden moeten kunnen vinden!

Gr. Pieter
#3 - 16-09-2013, 23:03 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

eb(Ed)

Thanx for the info

Ed
#4 - 22-09-2013, 12:05 uur

bgroeneveld

Een groene kaart IS een permanente verblijfsvergunning. Dat merk je onder meer aan het feit dat er een aparte balie voor is als je vanuit het buitenland terugkomt in de VS.

De belangrijkste vraag die je gesteld wordt, verandert ook: als je een visum hebt, vragen ze 'hoe lang wil je blijven?' Als je een groene kaart hebt, vragen ze 'hoe lang ben je weggeweest? (en je antwoord moet minder zijn dan een jaar, hoe korter weg, hoe beter). Als je een Amerikaans paspoort hebt (en hopelijk je Nederlandse nationaliteit behouden hebt), zeggen ze 'welkom thuis.'
#5 - 23-09-2013, 14:56 uur

eb(Ed)

@bgroeneveld

Ja das duidelijk, maar wat ik probeer duidelijk te krijgen is hoeveel tijd wij hebben als wij op het interview "approved" worden.  Wij hebben in NL/EU dan een hoop af te handelen en ik vermoed dat we daar alle tijd voor nodig hebben die we kunnen krijgen.
Aangezien wij in een soortgelijke situatie als Johan zitten vermoed ik dat zijn info correct is of op zijn minst in de buurt zal komen.  6 + 12 mnd max dus.
Maar geloof me, we blijven geen seconde langer als dat niet nodig is.

Cheers
#6 - 24-09-2013, 21:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15