Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Greencard via L1B

Discussie gestart

Exige

Ik heb deze vraag al eens tussen neus en lippen door gesteld in een ander topic (offtopic)...

Wie heeft er ervaring met het verkrijgen van een greencard via een L1B visum ervanuitgaande dat het bedrijf volledig meewerkt.
Is dit eenvoudig? En hoelang zal het proces in beslag nemen? En is het zeker dat ik een greencard krijg uiteindelijk?

Alvast bedankt.
#1 - 06-01-2005, 02:13 uur

enny

Wij waren 3 jaar geleden met het aanvragen van een greencard via L1 begonnen, mijn man was uitgezonden voor zijn bedrijf om hier in Amerika iets op te zetten. Er zat heel veel paperwork aan vast, maar hij  was er bijna. alles was opgestuurd naar de Amerikaanse authoriteiten en ze wilden iets opgehelderd hebben. Ondertussen ging het bergafwaarts met het bedrijf. Aangezien ze wilden weten hoeveel werknemers er in het bedrijf waren met namen en funkties, en zolangzamerhand was er niet veel van het bedrijf over, besloot mijn man om de applikatie stop te zetten. Hij wou niet liegen om het aantal mensen die nog in het bedrijf werkten, omdat de kans om het land uitgezet te worden met 3 schoolgaande kinderen voor ons geen optie was. We besloten ondertussen om E-2 visa te gaan aanvragen (dat is een investerings visa, dus als je hier in een bedrijf investeerd dan krijg je dat visa voor 5 jaar en het is makkelijk weer te verlengen voor nog eens 5 jaar), maar toen kreeg ik een brief dat ik de 2005 lottery had gewonnen, dus toen hebben we alles maar laten gaan en hopelijk in maart komen we naar nederland voor het interview in de amerikaanse ambassade en krijgen we dan op deze manier onze greencard.
Wat jou vraag betreft, als je medewerking van het bedrijf hebt, dan is het verkrijgen van een greencard zeker een mogelijkheid. Wij waren er meer dan een jaar mee bezig, en waren er dus nog niet klaar mee. Ik denk dat het af hangt van je "lawyer" en het bedrijf waar je werkt.
succes ermee!
#2 - 06-01-2005, 20:47 uur

Exige

Bedankt voor de info.

Ik heb bij dit bedrijf op een J1 studentenvisum gewerkt en nu werk ik er vast via een L1B (specialty worker). Maar mijn droom is natuurlijk een greencard, met name omdat mijn vriendin ook hier woont.  :)
#3 - 06-01-2005, 22:09 uur

Liberator

#4 - 11-08-2006, 12:25 uur
American Patriot living in Europe

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15