Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

greengard lottery 2014

Discussie gestart

betsie

hallo wij zijn geselecteerd voor de greengardlottery 2014  we hebben een laag case nr 00014000 maar nu moeten we alle papieren invullen .waarde van woning school werk financieen enz waar kan ik dit allemaal opvragen  wie kan mij er mee helpen
#1 - 31-07-2013, 22:26 uur

Johan

hallo wij zijn geselecteerd voor de greengardlottery 2014  we hebben een laag case nr 00014000 maar nu moeten we alle papieren invullen .waarde van woning school werk financieen enz waar kan ik dit allemaal opvragen  wie kan mij er mee helpen

Oke dit is een andere vraag dan diegene die je privé aan me stelde ;-)

Gefeliciteerd met het feit dat je geselecteerd bent om in het visumproces van de greencard loterij mee te mogen doen. Met een dergelijk laag nummer als jullie hebben ben je zover ik weet zeker van een uitnodiging voor een gesprek. Lees om te beginnen mijn verhaal over de loterij maar eens door op de USA4ALL website. Daarin kun je al heel veel info vinden!

http://www.verenigdestaten.info/dv-2009-verhaal-winnaar-emigratie/

Wie van jullie heeft gewonnen?
Want die persoon moet alle diploma's laten vertalen.

Waarde woning = taxatie laten maken door een officiële taxateur
Diploma's = die heb je al en moeten dus alleen maar vertaald worden (Annelies Steenbrink, Rotterdam is mijn tip, beëdigd)
Je moet zorgen dat je al je inenting bewijzen/boekjes compleet hebt.
Je moet zorgen dat je vertaalde bankverklaringen hebt over je vermogen indien dat vermogen wordt gebruikt als zelfredzaamheid.
Je trouwboekje / huwelijksakte (vertaald als niet Engelstalig is)
Werkgeversverklaringen in het Engels kunnen behulpzaam zijn als je marginaal of minimaal aan de eisen voldoet (mits die positief zijn uiteraard)

Als het goed is staat er in je brief een exacte instructie welke papieren je moet aanleveren!
Zorg ervoor dat je direct aan de slag gaat want met zo'n laag nummer zit je dit jaar nog op het consulaat als het goed is.

Gezondheidsonderzoek wordt je automatisch voor opgeroepen nadat jij alle papieren hebt verzonden.
Zorg ervoor dat je de papieren allemaal in duidelijke schrijftaal invult en volg exact de instructies op.



#2 - 01-08-2013, 00:57 uur
« Laatst bewerkt op: 01-08-2013, 01:04 uur door Johan »

Pieter79

Veel succes. Met zo'n laag nummer ligt het helemaal in jullie eigen hand. Ik bedoel, als je alles goed voor elkaar hebt en aan de eisen voldoet (neem aan dat je pas mee doet aan die Lottery indien je aan de eisen voldoet), dan heb je een mooi vooruitzicht. Iemand met een nummer hoger dan 50,000 is altijd afhankelijk van anderen die afvallen.

Succes, het leven is erg goed hier in de States!
Pieter
#3 - 01-08-2013, 04:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Wat voor werk hebben jullie in Nederland of welke diploma's heb je?
Zonder werk ben je snel uitgeleefd hier. Je moet eerst een werkhistorie opbouwen van 10 jaar voordat je op overheidssteun kunt terugvallen.

Gr. Pieter
#4 - 08-08-2013, 01:54 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Inderdaad, en als je toch een verzekering wil dan zit je al snel aan meer dan 1000 dollar per maand.

Gr. Pieter
#5 - 08-08-2013, 03:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

eb(Ed)

Hi all,

Ook uitgeloot, preparing for the interview

Cheers
#6 - 08-09-2013, 19:16 uur

betsie

 Hallo cheers nee de papieren gaan deze week de deur uit

Ik Ben met de papieren aan het invullen .maar de scholen mag dat in het Nederlands of moet het in het Engels ingevuld worden? het gaat om de dsp-122 formulier . En vraag 10. Voor een kennis of familielid  Heeft u deze niet dan is de kans groot dat u niet verder kunt in de procedure. Heb daar geen familielid of kennis geeft dat een probleem? . had ook gelezen dat je een adres moest opgeven in Amerika waar ze de greencard heen kunnen sturen vraag 11 . . of mag het ook als je uitgenodigd wordt voor het interview een adres doorgeven?
#7 - 15-09-2013, 23:44 uur

Johan

Wij hebben alles in het Engels gedaan dus ja ik adviseer het in het Engels te doen.
Je kunt je diploma's laten vertalen zodat je weet welke bewoording je nodig hebt voor de scholing die je hebt gedaan.
Vertalingen heb je sowieso nodig.

Ik adviseer Annelies Steenbrink in Rotterdam die goed, goedkoop en snel werkt!

Inderdaad je moet iemand opgeven als relatie in de VS en met een correspondentieadres waar je greencard en andere correspondentie e.d. naar toe kunnen worden verzonden. En ik adviseer je stellig die informatie nu al te verstrekken en niet pas op het interview. GEEN ADRES in de VS betekend GEEN GREENCARD.
#8 - 16-09-2013, 04:58 uur
« Laatst bewerkt op: 16-09-2013, 05:22 uur door Johan »

betsie

hoi johan bedankt.Maar mag een postbus P.O. Box  ook. Ik had peter vorige jaar ook ontmoet en die gaaf zijn p.o.box  door maar wist niet zeker of dat ook kan of mag .Jij wou het ook wel doen had ik gelezen voor een kleine vergoeding laat het maar weten ik hoor het wel Gr theo
#9 - 16-09-2013, 17:46 uur

Johan

Ik leverde deze service toen ik nog een pack & ship store had!

Een po box is GEEN geldig adres in de VS alleen een geldig MAIL adres en wordt derhalve afgeraden.
Daarbij zul je iemand moeten hebben die bereid is zijn/haar naam op te geven.

Wellicht dat je iemand hier op het forum kunt vinden, ik kan je helaas momenteel niet helpen met een adres.
#10 - 16-09-2013, 19:02 uur

Pieter79

Ik heb ooit iemand hier op het forum geholpen. Was niet al te veel moeite, ik geloof 2x naar het postkantoor geweest om ingekomen brieven te versturen. De geholpen persoon woont nu in de States!

Gr. Pieter


PS Misschien iemand anders die het stokje kan overnemen?
#11 - 16-09-2013, 22:57 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

betsie

Ik heb een adres  het is geregeld. :dansbanaan: ik ga er vanuit dat de papieren aangetekend opgestuurd moet worden 
#12 - 16-09-2013, 23:24 uur

betsie

Ik heb de formulieren ingevuld en wil ze opsturen naar Kentucky .maar moet je gelijk  foto's mee sturen ? of is dat pas bij het intervieuw
#13 - 18-09-2013, 15:07 uur

Johan

Wij moesten een setje foto's meesturen (let op: ander formaat dan in Nederland) maar dat stond ook zeer duidelijk in de instructies, dus ik neem aan dat je dat in de instructies kunt terugvinden.
#14 - 18-09-2013, 15:28 uur

eb(Ed)

@betsie,

Ik heb in mijn mapje staan:
-- DSP-122 ( 80148) voor diegene die is uitgeloot ( applicant)
-- DS-0230 voor iedereen die op jou visum met je mee mag/kan/wilt gaan ( man/kids)
-- 2 recent photographs USA measurements, Hebben wij  bij een fotograaf laten schieten om niet met de afmetingen in de knoei te  komen. ( later nog 4 stuks nodig)

En als je dan je uitnodiging voor het interview krijgt begint de papiermolen pas echt op gang te komen. ( met dito kosten ook overigens ). Ik ben echt al voor een maand al mijn beschikbare tijd kwijt om de gevraag stukken te kunnen overleggen zoals voorgeschreven.

HE maar ik klaag niet , het is het allemaal 1000% waard, Zeker naar 1-1-2014 als de grenzen nog wijder opengaan..... Ghehehehehe,

Cheers
#15 - 24-09-2013, 22:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15