Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grootste droom die ik écht wil waarmakenr

Discussie gestart

Reno_Texas

Hoi USA4ALL,

Ik ben van Belgische afkomst en woon nu in Gambia ik ben verhuisd met mijn ouders 2 jaar geleden. Ik ben nog maar 13 maar ben al vollop bezig met het uitzoeken hoe ik op meerderjarige leeftijd na het studeren naar Amerika kan emigreren. Ik heb hier geen familie of kenissen dus via zulke wegen zal dit niet lukken, niet nu, niet in de toekomst. Eigenlijk zou ik het ook ongerelateerd aan werk willen houden als hoofdreden. Ik wil daar gewoon mijn leven opnieuw starten en daar mijn gelukkig leventje lijden. Het liefst zou ik naar Reno verhuizen in de staat Texas, dit spreekt me aan ook omdat dit mijn echte naam is (Reno) raar maar waar. Iemand die mogelijkheden weet voor het verkrijgen van een greencard in de toekomst zonder huwelijk/werk- of familierelaties?

Alvast bedankt

The dreamer Reno_Texas
#1 - 04-11-2015, 23:13 uur

Pieter79

Welkom op het forum, van iemand die nu erg gelukkig in de States woont. Ik ben vertrokken aan het eind van mijn 20's...
Je post lezende is is de enige mogelijkheid via de diversity lottery. Je kunt je elk jaar rond deze tijd van het jaar inschrijven (gratis), en dan een half jaar later hoor je of je uitgeloot bent. Je moet wel je highschool afhebben (minimaal) en spaargeld om de eerste 6 maanden door te komen.

Gr. Pieter
#2 - 05-11-2015, 01:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bianca Stripes & Stars

Wat mooi dat je zo'n droom hebt.
Blijf erin geloven en werk eraan. Misschien kun je tijdens je studie een tijd in Amerika gaan studeren? Of zorgen dat je er een stage krijgt?

Heel veel succes met alles.
#3 - 05-11-2015, 09:35 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

melvin

Inderdaad heel mooi om te horen dat je op zo'n jonge leeftijd al zo'n droom hebt!
Ik ben zelf niet helemaal bekend met het proces van emigratie naar de USA. Echter wilde ik even reageren op wat Bianca hierboven vermeld. Het idee lijkt me zeer goed om er een tijdje te gaan studeren of een stage te lopen om alleen al te bekijken of het je daar wel daadwerkelijk bevalt voordat je je ergens permanent vestigt. Echter doe ik zelf momenteel een stage in NYC en ben ik hier met een zogenaamd J1-visum. Met dit visum kan het zo zijn (niet altijd het geval) dat je na terugkomst 2 jaar niet meer op een visum naar de US mag reizen. Iets om zeker rekening mee te houden.

Toegevoegd:

Dit stond in een tekst die mij werd toegestuurd door de ambassade:

'A person subject to the two-year foreign residence requirement may not be eligible to apply for another visa category for two years following their program. If you are subject to the two-year rule it will be marked as such on your DS-2019 Form as well as on the J-1 Visa inside your passport.'

Specifieke gevallen en voor welke visums dit geldt staat er dus niet bij. Gelieve dit zelf even tot op de bodem uit te zoeken indien je er meer vanaf wilt weten.
#4 - 05-11-2015, 16:50 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2015, 21:32 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Reno_Texas

Thanks voor alle antwoorden, dan weet ik alvast wat er me nog te wachten staat, ik geloof er zeker en vast in!


Reno_Texas
#5 - 05-11-2015, 22:31 uur

Terpies

Met dit visum kan het zo zijn (niet altijd het geval) dat je na terugkomst 2 jaar niet meer op een visum naar de US mag reizen. Iets om zeker rekening mee te houden.

Wat je zegt klopt niet, je moet twee jaar lang terug naar je land van herkomst, maar je mag op een toeristen visum wel naar de USA. Je mag er alleen minstens twee jaar lang geen werk accepteren.

http://j1visa.state.gov/basics/common-questions/#participants

Citaat
When you agree to participate in an Exchange Visitor Program you will be subject to the two-year home-country foreign residency requirement if your exchange program is funded by either your government or the U.S. government, involves specialized knowledge or skills deemed necessary by your home country or you received graduate medical training. If this requirement applies, you must return to your home country for a cumulative total of two years at the end of your exchange visitor program.  You are not prohibited from traveling to the United States but may not benefit from certain employment-based or family-based visas until the foreign residency requirement is satisfied.
#6 - 05-11-2015, 22:48 uur

melvin

 :)
#7 - 06-11-2015, 03:34 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2015, 21:21 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Terpies

@Melvin:

Wat misschien voor jou persoonlijk geldt, hoeft niet voor iedereen te gelden.

Je zegt dat je niet naar de VS mag reizen, dat klopt niet. Zoals in mijn post verduidelijkt: Je mag wel reizen voor een vakantie, maar geen werk aannemen op een andere manier proberen aan een visum te komen, tenzij je voldoet aan de voorwaarden die gesteld staan in de link bij mijn post.

Een ESTA is ook een visum, alleen voor landen die onder het Visa Waiver Programma vallen.
: het is een travel authorisation.

Misschien is het beter dat je iets meer leest ipv post, je doet teveel aannames.
#8 - 06-11-2015, 09:19 uur
« Laatst bewerkt op: 07-11-2015, 21:20 uur door Terpies »

Old Faithful

Ik denk niet dat de informatie voor Reno_Texas nu al van belang is.  ;) Ter verduidelijking op een neutrale toon  ;) heb ik desondanks onderstaande citaten van de officiële overheidspagina opgezocht.

Wat is de Two-year Home-Country Physical Presence Requirement?

Citaat
Two-year Home-Country Physical Presence Requirement

When you agree to participate in an Exchange Visitor Program and your program falls under the conditions explained below, you will be subject to the two-year home-country physical presence (foreign residence) requirement. This means you will be required to return to your home country for two years at the end of your exchange visitor program. This requirement under immigration law is based on Section 212(e) of the Immigration and Nationality Act.

Wanneer is de Two-year ome-Country Physical Presence Requirement van toepassing?
Citaat
Two-year Home-country Physical Presence Requirement Conditions - An exchange visitor is subject to the two-year home-country physical presence requirement if the following conditions exist:

    Government funded exchange program - The program in which the exchange visitor was participating was financed in whole or in part directly or indirectly by the U.S. government or the government of the exchange visitor's nationality or last residence;
    Graduate medical education or training - The exchange visitor entered the United States to receive graduate medical education or training;
    Specialized knowledge or skill: Skills List - The exchange visitor is a national or permanent resident of a country which has deemed the field of specialized knowledge or skill necessary to the development of the country, as shown on the Exchange Visitor Skills List. Review the Exchange Visitor Skills List 2009.
 

Wat mag je gedurende die twee jaar niet?
Citaat
Restrictions - When you, as an exchange visitor are subject to the two-year home-country physical presence requirement, you must return to your home country for a cumulative total period of at least two years before you can do any of the following:

    Change status while in the United States to the nonimmigrant categories of temporary worker (H) or intracompany transferee (L);
    Adjust status while in the United States to immigrant visa/lawful permanent resident status (LPR);
    Receive an immigrant visa at a U.S. Embassy or Consulate; or
    Receive a temporary worker (H), intracompany transferee (L), or fiancé (K) visa at a U.S. Embassy or Consulate.
 

Hoe kun je onder de verlichting uit komen?
Citaat
Waiver of Two Year Home-Country Physical Presence Requirement - If you are not able to fulfill the home country presence requirement, you may be able to apply for a waiver. Select Waiver of the Exchange Visitor Two-Year Home-Country Physical Presence Requirement to learn more about this requirement and how to request a waiver.
Ik heb ooit gelezen dat iemand met een verklaring van geen bezwaar van DUO (vanwege de studiefinanciering) zo'n Waiver kreeg.

Een ESTA is ook een visum, alleen voor landen die onder het Visa Waiver Programma vallen.
: het is een travel authorisation.
Dit klopt niet helemaal. Inwoners van bepaalde landen mogen juist ZONDER visum naar Amerika. Daarom heet het ook Visa Waiver Program (Waiver=vrijstelling).
Als je met de boot of vliegtuig naar Amerika reist, moet je eerst toestemming vragen om af te mogen reizen (ESTA). Dit is geen visum. Zonder ESTA kom je niet aan boord van boot of vliegtuig. De rederij of luchtvaartmaatschappij controleert of je een geldige ESTA bezit. De Immigration Officer bepaalt bij binnenkomst van Amerika of je aan de voorwaarden van het VWP voldoet.
#9 - 06-11-2015, 15:03 uur
Groet,

Old Faithful

Terpies

@old Faithful:

Je hebt gelijk, vandaar ook mijn opmerking dat het een Travel Authorisation is, om te mogen reizen onder het VWP.

Feitelijk is het nog steeds een visum in versimpelde vorm omdat de toeristische reizigers uit de 'vertrouwde' landen geen visum hoeven aan te vragen. Het vervangt de (papieren) rompslomp van reguliere Visa's, maar feitelijk blijft het in beginsel nog steeds een visum: een document, zoals je zegt, om überhaupt aan boord van een boot/vliegtuig te mogen stappen.

Blijft overeind dat je met een ESTA, net als bij een gewoon Visum, alsnog de toegang kan worden ontzegd/geweigerd bij binnenkomst: het is geen garantie dat je het land ook in mag.

Edit:

ESTA is juist in het leven geroepen om VOORAF te controleren of je mag reizen onder ESTA. dit wordt dus niet pas gedaan als je in de USA aankomt, maar juist vooraf:

Citaat
WAAROM MOET IK EEN ESTA-AANVRAAG INDIENEN?

Het implementatieadvies van de 9/11 Commission Act van 2007 (9/11 Act), een amendement van Sectie 217 van de Immigration and Nationality Act (INA) vereist dat het Department of Homeland Security (DHS) een elektronisch reisvergunningsysteem implementeert, evenals andere maatregelen om de veiligheid van het Visa Waiver Program te verbeteren. ESTA voegt een extra laag van beveiliging toe, die DHS in staat stelt om voorafgaand aan de reis na te gaan of een persoon in aanmerking komt om onder het Visa Waiver Program naar de Verenigde Staten te reizen en of die reis een risico vormt vanuit het oogpunt van veiligheid of wetshandhaving.

Zelfs als je uit landen met het VWP reist kan een ESTA aanvraag geweigerd worden.

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN ESTA EN EEN VISUM?

ESTA is geen visum. Het voldoet niet aan de wettelijke eisen om de plaats in te nemen van een V.S. visum, wanneer een visum vereist is. Reizigers die in het bezit zijn van een geldig V.S. visum kunnen op dat visum naar de Verenigde Staten reizen voor de doeleinden waarvoor het is afgegeven. Reizigers met een geldig V.S. visum hoeven geen ESTA-aanvraag in te dienen.

Vooral het vetgedrukte is belangrijk.

Dit is BV van toepassing als:

Citaat
ONDER WELKE OMSTANDIGHEDEN MOET IK EEN VISUM AANVRAGEN IN PLAATS VAN EEN ESTA?

- Indien u voornemens bent om in de Verenigde Staten aan te komen aan boord van een niet aan het programma deelnemende luchtvaartmaatschappij.
- Indien u voornemens bent om langer dan 90 dagen in de Verenigde Staten te verblijven.
- Indien u denkt dat er gronden voor ontoelaatbaarheid zijn in de Immigration and Nationality Act § 212(a) die op u van toepassing zijn, dient u een niet-immigrantenvisum aan te vragen alvorens naar de Verenigde Staten te reizen.
- Indien u naar de Verenigde Staten reist voor enig ander doel dan korte-termijn toerisme of zaken.

Kortom, een verkregen ESTA is een toestemming tot toelating onder voorwaarden voor mensen uit in het VWP opgenomen landen, mits voldaan is aan de voorwaarden en er geen bedenkingen of beperkingen zijn.
#10 - 06-11-2015, 15:27 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2015, 17:33 uur door Terpies »

Pieter79

Feitelijk is het nog steeds een visum in versimpelde vorm omdat de toeristische reizigers uit de 'vertrouwde' landen geen visum hoeven aan te vragen. Het vervangt de (papieren) rompslomp van reguliere Visa's, maar feitelijk blijft het in beginsel nog steeds een visum: een document, zoals je zegt, om überhaupt aan boord van een boot/vliegtuig te mogen stappen.

Dat is niet waar, een ESTA is géén visum.

Gr. Pieter
#11 - 07-11-2015, 02:19 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Zorg er ook voor je Belgische paspoort te houden, dat lijkt mij gemakkelijker USA binnenkomen als met pasport van Gambia.
#12 - 10-11-2015, 17:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Zorg er ook voor je Belgische paspoort te houden, dat lijkt mij gemakkelijker USA binnenkomen als met pasport van Gambia.

Alhoewel het dan wel weer lijkt dat je met je Gambiaanse paspoort meer kans maakt op het winnen van de Diversity Lottery:
Gambia: 110 winnaars op 1,85 miljoen inwoners;
België: 107 winnaars op 11,2 miljoen inwoners.
#13 - 11-11-2015, 00:54 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15