Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Half of all Dutch emigrants return home within eight years....

Discussie gestart

Ventus

Interessant artikel gevonden in The Windmill Herald:

http://www.godutch.com/windmill/newsItem.asp?id=997

Nooit gedacht dat er toch zoveel terug keren naar Nederland.
#1 - 13-10-2006, 09:28 uur

Dusza

Dat is toch heel erg logisch? Dat zijn TIJDELIJKE migranten, die op een NON-immigrant visum gaan (B1/2, L1, H1,  én de dependent visa).
Die mensen kunnen, naargelang hun visum, maar maximaal 8 jaar in de VS blijven.
Ik begrijp niet dat ze daar zo'n gedoe rond maken? Ik denk dat, indien je vele van deze re-migranten zou laten kiezen, zij niet eens terugkeerden naar Nederland.
#2 - 13-10-2006, 10:14 uur

Ventus

Ik denk niet dat hier mensen met tijdelijke visa bedoeld worden. Volgens het artikel zijn er twee groepen: oudere mensen die na hun pensioen terugkeren naar hun geboorteland.
De andere groep bestaand uit jongere mensen die gedesillusioneerd zijn en daarom terugkeren.
#3 - 13-10-2006, 10:29 uur

GoGriz

Tja, meestal worden dergelijke feiten uit hun context getrokken. 

Ik denk wel dat er een stevig aantal mensen zijn die inderdaad terugkeren.  Op duizenden kilometers van je familie en vrienden gaan wonen, in een cultuur die toch anders is dan diegene waar je in bent opgegroeid is nooit vanzelfsprekend.  Ik ben zelf intussen 4.5 jaar weg uit Belgie, en soms knaagt het toch dat ik mijn neefjes niet kan zien opgroeien, of dat ik niet effe snel een pintje kan gaan drinken met m'n vrienden, maar langs de andere kant heb ik echt geen zin om terug te gaan naar een plat regenachtig landje waar iedereen altijd negatief is (no offense - ik ben zelf ook altijd heel kritisch), en waar eigenlijk totaal geen wilde natuur is.
#4 - 13-10-2006, 15:46 uur

hollandranch

Dat is toch heel erg logisch? Dat zijn TIJDELIJKE migranten, die op een NON-immigrant visum gaan (B1/2, L1, H1,  én de dependent visa).
Die mensen kunnen, naargelang hun visum, maar maximaal 8 jaar in de VS blijven.
Ik begrijp niet dat ze daar zo'n gedoe rond maken? Ik denk dat, indien je vele van deze re-migranten zou laten kiezen, zij niet eens terugkeerden naar Nederland.

Deze mensen zijn geen emigranten, maar gaan net zo als ons tijdelijk werken of een bedrijf opstarten in het buitenland, dus hier zullen ze het niet over hebben, en vind de aantallen nog wel meevallen, gezien er hoeveel er vertrekken elk jaar. Denk dat dit alleen maar meer word als ons landje bezig blijft op deze manier. Waarom hier blijven, voor de zekerheid en de gezondheidszorg, beiden worden langzaam afgebroken. In het buitenland heb je meestal meer ruimte, verdien je meer of betaal je minder belasting!
#5 - 15-10-2006, 11:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15