Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Heen weer reizen met greencard.

Discussie gestart

wjsliedrecht


Ik heb mijn greencard, maar nu..

Ik ga in november naar Chicago, en dat word ook gelijk mijn Point of Entry. Ik heb al begrepen dat ik gewoon door de immigratie moet gaan, en dat ik dan een stempel (1-155..ofzo) bij het visum krijg, en dat het dan een jaar geldig is., en dat de daadwerkelijk card wordt opgestuurd.

Ik ga in november maar 1 week en dan weer terug naar Nederland en in maart voorgoed. Mijn vraag is of ik dat kan. Overal lees ik van wel, zolang ik maar niet langer weg blijf dan 6 maanden, en op het consulaat gevraagd die bevestigen dat, maar ik wil toch dubbel checken

Ik weet dat sommige van jullie ook naar Chicago gaan, zijn er nog meer? Ik zou graag in contact komen met jullie. Beetje Nederland is altijd fijn in het buitenland!

Wouter
#1 - 25-10-2004, 14:12 uur

xerxesc

Hey Wouter:

Welcome to the United States of America!!! :D

Regarding I-551:
http://www.murthy.com/nflash/nf_101904.html

Zorg ervoor dat je een permanente address hebt in Chicago voor de actual green card in het geval je nog niet in de VS bent en de kaart aankomt; (no P.O. Box!!!!)

http://www.murthy.com/news/n_usconl.html

Chicago is fantastisch; weet je al welke buurt je gaat wonen?  ikzelf heb in suburban Chicago gewoond (East Hazel Crest) en in Wicker Park en downtown neighborhoods in Chicago.

mazzeltov,

Xerxes
#2 - 25-10-2004, 14:46 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2004, 14:52 uur door xerxesc »

Chiefram

Hoi Wouter!

Wij vliegen 2 december naar Chicago en zullen ons officieel bij de immigration in Chicago aanmelden.

Wij zullen ons (tijdelijk) in Highland Park gaan vestigen. Het is dan wel definitief dat wij Amerika binnengaan en keren niet meer terug naar Nederland. Tenminste, voorlopig even niet voor de eerst komende jaren...  ;)

Lijkt ons leuk je eens te ontmoeten in Chicago...  ;) :D

#3 - 25-10-2004, 17:25 uur

wjsliedrecht

Hey Martin,

Dat weet ik ,en wil ook zeker afspreken, en zal jou ook laten weten hoe het is gegaan.
Ben zelf ook wel benieuwd! maar Zaterdag weet ik het!!

Wouter
#4 - 25-10-2004, 19:07 uur

Chiefram

Ik ben wel heeeeel erg benieuwd wat je ervaringen zijn in Chicago, of zoiets daar gemoedelijk gaat, snel of juist tergend traag en onvriendelijk.

Ben echt heel erg benieuwd...

Succes en ik wacht met spanning je ervaring af!!!

Martin

PS Nog een vraagje... Hoe neem je je X-ray foto's mee? Ik de koffer of als handbagage?
#5 - 25-10-2004, 19:17 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2004, 19:19 uur door Chiefram »

heivalido

Wij nemen de x-ray absoluut als handbagage mee Chief.

En Wouter, het consulaat heeft ons na ons interview gezegd dat we gewoon op en neer mogen reizen maar ik zou dit voor de zekerheid even overleggen met de immigratie mensen in Chicago. Wij hebben al eerder de ervaring gehad dat beloftes van het consulaat hier in Amsterdam, bij een Immigratie afdeling in Amerika totaal geen betekenis hadden.
Dus neem gewoon geen enkel risico, vraag het na in Chicago.  :)
#6 - 25-10-2004, 19:27 uur

wjsliedrecht

X-rays, in je handbagage !!! want die moet je inleveren bij de immigration off. en je kan in chicago pas naar de immirgatie bij je koffers... ::)

Dat was ik zeker van plan om het na te vragen!. Ik heb al tegen mijn baas gezegd, dat ik WAARSCHIJNELIJK naar een week terug ben ;D

Maar ja ik merk pas of ik problemen heb als ik in maart weer het land in ga.

Maar ik ben zeker van de check, check, double check.
#7 - 25-10-2004, 20:09 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2004, 20:12 uur door wjsliedrecht »

heivalido

Zal je baas leuk vinden, als blijkt dat dit helemaal niet mag  ;D maar ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.  Ik wens je in elk geval veel succes en houdt ons hier op de hoogte.
#8 - 25-10-2004, 20:53 uur

Chiefram

Ik zou het geen straf vinden als ik Amerika niet meer uit mag! LOL!
Jammer voor mijn baas, maar ik zou daar het minst over wakker liggen, hihi...  :D
#9 - 25-10-2004, 22:24 uur

wjsliedrecht

OOO ik lig er niet wakker van, ik droom er eerder over!!!! ;D
#10 - 25-10-2004, 22:27 uur

heivalido

hahahahahahaha, en in November wordt je in Chicago wakker hahahahah
#11 - 25-10-2004, 22:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15