Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

heimwee naar de kinderen

Discussie gestart

manja

Hallo,

Wat ik graag van jullie zou willen weten is of jullie veel last van heimwee hebben gehad.
Ik ben nieuw op dit forum, heb me gisteren voorgesteld.
Mijn man kan via zijn werk 3 jaar naar Utah in juni 2007. Onze kinderen willen niet mee.
Ze zijn dan 21(dochter) en 19(zoon) jaar.
Onze dochter begint als wij zouden gaan aan haar laatste studiejaar, ook heeft
zij al 2,5  jaar een vriend hier en woont nu al bijna 2 jaar op kamers.
Onze zoon doet dit jaar eindexamen Havo.
Hij wilde graag F-16 piloot worden maar is bij de 4e keuringsronde afgevallen.
Begin 2007 mag hij het opnieuw proberen.
Hij heeft nu geen flauw idee wat hij moet doen na de Havo. Om die reden heeft
hij zich dit jaar niet zo geweldig voor school ingezet. De vraag is dan ook of hij zal slagen.
Hij zegt zelf niet te weten waar hij in Juni 2007 mee bezig zal zijn. Volgt hij geen studie op dat moment,
wil hij misschien voor korte tijd wel mee.
Mijn man wil heel graag naar Amerika. Ik eigenlijk ook wel, maar zal de kinderen vreselijk missen!!.
We hebben met m'n zus en haar man gesproken, zij willen mocht het nodig zijn altijd klaar staan voor onze kinderen.
De kinderen zelf zeggen: die kans moet je pakken, niet voor ons hier blijven.
Maar ik vind het zoo moeilijk. Mijn man zegt: ze zijn volwassen, zelfstandig, en kunnen op iemand terug vallen,
via msn, chatten met webcam enz kunnen we goed contact houden.
Als we dan ook nog 3 maal per jaar naar Nederland gaan( m' n man moet dat dan voor vergaderingen), en zij
komen 1 maal per jaar naar Amerika komen we volgens hem die 3 jaar wat dat  betreft wel door.
Wie heeft hier ervaring mee????

Alvast hartelijk dank voor jullie evt. reactie,
Groetjes Manja


#1 - 21-03-2006, 00:08 uur

Poison ArroW

ja dat is wel moeilijk maar de andere mensen hebben er meer verstand van wacht op hun response  2006-01
#2 - 21-03-2006, 01:05 uur

Jez

Hoi Manja!

Wat sta jij voor een moeilijk dilemma, zeg! Wat ik erover te zeggen heb:

Stel je het eens andersom voor: je zoon of dochter krijgt jullie kans en vertrekt. Alleen dan heb jij niet de keuze tussen hier blijven of meegaan. Die keus hebben zij wel en ze kiezen ervoor niet mee te gaan. Wat betreft je zoon: je zou eens kunnen uitzoeken hoe het met piloten-opleidingen in Amerika zit. Ik heb het idee dat dat daar makkelijker te realiseren is dan hier. Is het niet op een F16 dan misschien eerst in een ander soort vliegtuig. Ik denk dus dat zijn kansen daar veel groter zijn dan hier.

Het volgende heb ik al eens eerder geschreven, toen de heimwee-vraag gesteld werd (maar dan met achterlating van ouders). Het is niet helemaal hetzelfde, want ik ben binnen Nederland gebleven, maar misschien heb je er iets aan.

Op mijn 19e ben ik vanuit Groningen in m'n uppie naar Brabant verhuisd. Ik had een hele goede band met mijn ouders en ik miste dan ook het even langs wippen voor een bak koffie. Maar doordat we te ver uit elkaar woonden, belden we regelmatig (1-2 x per week) en als we naar elkaar toegingen, bleven we meteen een weekend, waarin we ook alle tijd voor elkaar hadden.
Zeven jaar geleden zijn mijn ouders ook in Brabant komen wonen, 5 straten verderop. Hier heb ik echter mijn eigen drukke leven en we merken allebei dat we nu een minder "diep" contact hebben dan toen ze nog in het noorden woonden. We wippen nu weer langs voor een bakje koffie, maar de goede, lange gesprekken van toen en het alle tijd voor elkaar hebben is er niet meer. Moraal van dit verhaal: het kan ook zijn goede kanten hebben om niet te dicht bij elkaar te wonen.

Okee, Groningen-Brabant is heel iets anders dan Nederland-Amerika; ik wil dit ook zeker niet bagatalliseren, maar het idee is een beetje hetzelfde, denk ik. Zolang jullie de mogelijkheid hebben met enige regelmaat bij elkaar te zijn, zou het juist ook goed uit kunnen pakken! Bovendien zijn jullie allemaal nog jong čn is het voor een bepaalde periode. Je komt uiteindelijk dus weer terug.

Veel succes in elk geval!

Groetjes, Jez
#3 - 21-03-2006, 01:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Hoi Manja,

Ik denk, dat het belangrijkste hier is, dat het een tijdelijke situatie is en dat jullie elkaar vier keer per jaar zullen zien.  Ik zou zeggen, ga ervoor!!!  Het is een unieke kans om de VS mee te maken en Utah is prachtig.  Je kinderen zijn oud genoeg om zichzelf te bedruipen en nu is het tijd om met je man mee te gaan.  Moeilijk, ik weet het, ik zie niet bepaald uit naar de dag, dat mijn 16jarige dochter naar college zal gaan, want dat zal vrijwel zeker meer dan 4 uur rijden hier vandaan zijn, dus we zullen elkaar dan ook maar een aantal keren per jaar zien.
#4 - 21-03-2006, 03:13 uur

FreezeM

Jammer dat ze niet meewillen..... maar ik zou gaan. Ik zou ook willen dat mijn ouders zouden gaan. Wat zeggen jullie kinderen? Willen ze dat jullie in Nederland blijven?
#5 - 21-03-2006, 08:12 uur

Dusza

Ik sprak onlangs nog met een Vlaamse dame die ook voor het werk van haar man naar de US verhuisd is. Zij hebben 3 kinderen: de oudste is nooit meegegaan, want die begon in België toen net aan zijn universitaire studies, de twee jongsten gingen wel mee en hebben daar hun high school afgemaakt, en zijn dan ook teruggekeerd naar België. De jongste deed dat afgelopen zomervakantie, en momenteel studeren ze alle drie in  Leuven.
En dat gaat vlot. Mama komt een aantal keer per jaar eens voor een weekje naar hier, en in de zomer komen zij naar de US.
Als je kinderen je die kans gunnen, dan zou ik hem nemen, zéker als je dan nog familie hebt die klaar staat op hen op te vangen als ze iets aan de hand moesten hebben.
En die zoon van je: ik denk dat Jez daar een goede suggestie deed. Misschien moet je voor alle zekerheid effe een nieuw topic openen:
"pilotenopleiding doen in de States", want ik dacht dat er hier toch een aantal 'vliegeniers' aanwezig waren. Zo gaan zij dat zeker zien staan, en kunnne reageren.
#6 - 21-03-2006, 08:31 uur

manja

Wat fijn zo snel al reactie' s van jullie!  :)
ik ga gelijk een topic openen over pilotenopleiding doen in de States.

 Groetjes Manja
#7 - 21-03-2006, 09:13 uur

manja

Hallo,

Daar ben ik weer.  We hebben inmiddels al veel reactie' s gehad over een pilotenopleiding in Amerika.
Marcel is e.a aan t uitzoeken

De beslissing van wel of niet gaan hebben we nog niet genomen.
Het ene moment denk ik: we gaan, het is maar voor 3 jaar, de kinderen hebben iemand waar ze op terug kunnen vallen.Zij vinden ook dat we moeten gaan. Het andere moment denk ik weer: nee we kunnen niet gaan, de kinderen hebben dan geen ouderlijk huis waar ze wanneer dan ook naar toe kunnen gaan. Onze oudste woont 2 jaar op kamers, 1 maal per 2 of 3 weken komt ze naar huis. Ze heeft inmiddels al helemaal haar eigen leven.

 3 Jaar geleden stonden we er ook zo voor als nu,toen hebben we ervoor gekozen om niet te gaan. Ik wilde toen dat de jongste de middelbare school hier af kon maken en een diploma  kon halen.
Misschien dat er over 3 jaar weer een kans komt. Maar zegt mijn man dan kan de oudste wel zwanger zijn of de gezondheid van een van onze ouders is dan slecht. Met andere woorden: zo kun je elke keer wel reden bedenken om niet te gaan.

Pfffff moeilijk hoor. Jullie horen  het nog wel.

Groetjes Manja :)

#8 - 23-03-2006, 11:47 uur

B-man

Om eerlijk te zijn ben ik het met je man eens.

Ik snap dat je 3 jaar geleden niet wilde gaan omdat de kinderen toen nog te jong waren. Ze zijn nu allebei volwassen en je hoeft je, zoals ik het lees, geen zorgen om hun te maken. Ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik heb zelf geen kinderen maar je krijgt maar een paar kansen en ik denk dat je deze moet grijpen. Je kinderen redden zich vast wel want zoals je al zei, die hebben hun eigen leven hier met genoeg familie, kennissen en vrienden om op ze te letten. Daarbij wordt het steeds goedkoper en makkelijker om naar de VS te gaan en ze kunnen dus een aantal keer per jaar naar jullie komen. Wie weet komt je zoon vanzelf mee om daar te studeren/piloot te worden.

Nogmaals, ik heb makkelijk praten maar als ik jullie was zou ik gaan en vertrouwen op het feit dat jullie je kinderen goed hebben opgevoed en dat ze zich prima zullen redden.

B-man
#9 - 23-03-2006, 12:01 uur
« Laatst bewerkt op: 23-03-2006, 12:05 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Ebelix

Hou in je achterhoofd dat de kinderen maar op gemiddeld 10 uur vliegen afstand wonen en dat je met de moderne technologie (skype, webcam, etc) toch kontakt met ze kan houden. Binnen een aantal jaar zal je de kinderen toch minder zien als ze aan het werk zijn en wellicht in een ander gedeelte van Nederland wonen.

Ga lekker naar Amerika en geniet.

 
#10 - 23-03-2006, 12:20 uur
« Laatst bewerkt op: 23-03-2006, 13:15 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Ik sluit me hier helemaal bij aan: Gaan! Leef! Geniet! Morgen kan het over zijn....................
#11 - 23-03-2006, 12:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

manja

Wat fijn dat jullie zo snel reageren.  :)
Na het lezen van jullie reactie' s denk ik: ja jullie hebben gelijk  ;D

Eigenlijk is het ook zo, we leven maar 1 keer.
De kinderen zijn volwassen, het is maar 3 jaar. Ze zijn 24 en 22 jaar als wij weer terug zijn.
Wij zijn dan allebei 50 jaar. Menselijker wijze hebben we dan nog vele jaren.
We kunnen dan terug kijken op 3 jaar Amerika, een hele ervaring denk ik.

Groetjes Manja
#12 - 23-03-2006, 13:36 uur

Jez

Betekent dat dat de knoop is doorgehakt?
#13 - 23-03-2006, 14:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Annemiek

"As you grow older, you'll find the only things you regret are the things you didn't do.”
Zachary Scott
#14 - 23-03-2006, 16:06 uur

manja

Laat ik het zo zeggen: de kinderen zullen niet de reden zijn dat we niet gaan. ;D
Volgende week hebben we een gesprek met een collega die daar ook 3 jaar is geweest.
Daarna moeten we beslissen.

Ik heb net bij de bibliotheek boeken over West-Amerika gehaald.
Die gaan we doorspitten, als we dingen tegen komen waar we vragen over hebben,
kunnen we die misschien wel op dit forum stellen.

Ook ga ik informeren naar een mondelinge cursus Engels.
Mijn Engels is  niet zo geweldig.Gelukkig spreekt m' n man vloeiend Engels.
Maar ik heb nog ruim een jaar om bij te spijkeren.

Een paar keer per dag log ik me ook op dit forum in, om informatie vandaan te halen.
Het is verslavend heb ik ergens gelezen----> dat geloof ik graag.
Jullie zullen me hier nog vaak tegenkomen met allerlei vragen.
In de toekomst kan ik misschien wel antwoord geven op vragen van anderen.

Groetjes Manja
#15 - 23-03-2006, 16:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15