Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het verhaal van een DV2004 Winnaar

Discussie gestart

heivalido

precies, als je ziet wat mijn vrouw en ik 4 jaar geleden konden doen met in verhouding een lager gezamelijk inkomen dan wat we nu samen verdienen, dan hadden we het 4 jaar geleden echt tien keer beter, toen hielden we nog geld over voor Bioscoopjes of een etentje. Tegenwoordig zit uit eten er niet meer in, behalve soms een Brownie bij de BK :) Bioscoopjes doen we nu misschien 1 keer per jaar ipv maandelijks. En we verdienen nu meer dan 4 jaar terug dus wat is er in Nederland in hemelsnaam aan de hand????
#61 - 18-09-2004, 18:29 uur

peperzout

hhmm volgens mij zie ik hier een lichte aanval van overdrijven!!!!!!!!!
is het zo heivalido?????????
#62 - 19-09-2004, 11:21 uur

Chiefram

Het is echt niet overdreven hoor! Ondanks mijn salaris de afgelopen jaren gewoon is blijven stijgen, houden we aan levensonderhoud echt steeds minder over.

Ik heb het er vaak over met mijn vrouw, als ze weer aan het eind van de maand zichzelf afvraagt waar wij in hemelsnaam al ons geld heen hebben gebracht. Ikzelf koop al helemaal niets meer iets extra's, zoals CD's of komputeronderdelen enzo. Het is gewoon op aan alle vaste lasten, zoals hypotheek en verzekeringen enzo. Dus geen dingen die je kunt terugdraaien, maar die echt noodzakelijk zijn.

Dat is er aan de hand in Nederland: Iedereen glijdt hier ongemerkt richting de afgrond en straks is het te laat... dan zit je echt buiten je schuld om in de problemen. Vandaar dat mijn vrouw nu min of meer verplicht is om zo nu en dan via een uitzendburo bij te werken als we wat grotere uitgaven hebben dan normaal. Alleen is dit maar tijdelijke oplossing, want eind van het jaar krijgen we een extra aanslag van de belastingdienst. Straf! Straf, omdat we hebben gewerkt.  >:(
#63 - 19-09-2004, 11:43 uur

heivalido

Dat bedoel ik, zo overdreven is het dus echt niet. Maar ja, het komt door de slechte economie, en daar moet het Nederlandse volk aan werken om het weer goed te krijgen. De Nederlandse politicie wijzen het volk erop meer te werken, salaris inleveren en zuiniger te doen, terwijl ze zelf 6x per jaar vakantie hebben, een veel te hoog riant top salaris en niet kijken op een aankoop van een tiental duizende euri voor bijvoorbeeld een nieuwe BMW of zo  >:( >:( >:(
#64 - 19-09-2004, 21:55 uur

Chiefram

Ik ben ook voorstander om te bezuinigen als dat moet. De bomen kunnen niet altijd tot in de hemel groeien, maar dit is geen bezuinigen meer. Dit gaat in Nederland zo extreem dat je geen tijd hebt om je aan te passen aan deze situatie.

Ze willen dat iedereen voor zijn eigen hachje gaat zorgen voorwat de toekomst betreft. Dat is een prima idee, daar ben ik een absoluut voorstander van. Ik ben voor eigen verantwoordelijkheid, maar hoe kun je nu in deze situatie voor je eigen toekomst zorgen als je gewoon geen geld meer over hebt om opzij te leggen? En ondertussen wel alles wat je hebt opgebouwd gewoon bikkelhard afbreken!  >:(
#65 - 19-09-2004, 22:14 uur

heivalido

bespeur ik hier een tikkeltje irritatie als het om de Nederlandse regering gaat??  :P ;D ;) Nou ik denk er hetzelfde over en als ik er te lang over nadenk dan ga ik ook steeds meer balen dat ik nog steeds hier zit.
#66 - 20-09-2004, 16:47 uur

Chiefram

Wat mij het meest irriteert is dat wij Nederlanders altijd maar alles slikken. Er komt een nieuw wetsvoorstel waar schijnbaar niemend het mee een is, maar toch wordt het doorgedrukt.

Ze zeggenw el dat wanneer je niet gaat stemmen, dat je dan niet moet klagen, nou... ik heb wel gestemd, maar zelfs dan wordt er niet naar je geluisterd. En verdorie nog op de VVD ook! En ik maar denken dat die voor de middenstand op kwam... maar ja... alles beter dan die (groen) linkse partijen, want die hadden Nederland in een nog groter probleem gebracht dan we nu al zitten.

Nog een paar maanden en ik ben van de Nederlandse politiek af en kan genieten van echte Amerikaanse politiek! LOL!  :D ;)
#67 - 20-09-2004, 19:25 uur

heivalido

hahahahaha, jippie, nog meer politiek...... Heb je de troonrede gezien? Ik heb besloten morgen al te vertrekken naar Florida en dan mijn interview gewoon in Miami te houden  ;D ;D
#68 - 21-09-2004, 22:08 uur

Chiefram

Ik heb dit jaar voor het eerst bewust niet gekeken naar de troonrede. Het zal me allemaal een worst wezen hier, hahaha...

Ik ga straks lekker oorlogje spelen! Samen met Bush de aanval tegen het terrorisme inzetten!  ;D :D ;)
#69 - 22-09-2004, 08:16 uur

heivalido

Nou je hebt niets gemist, het was alleen maar slecht nieuws, de burger moet nog meer werken voor nog minder loon en iedereen gaat erop achteruit zegt de regering.....behalve de ministers en het koningshuis zelf dan, die behouden gewoon hun topsalaris en BMW met chauffeur. Ggrrrr
#70 - 24-09-2004, 20:15 uur

tornedoo

hey chiefram via welke website had jij megedaan?
#71 - 27-09-2004, 23:43 uur

Chiefram

Wij hebben altijd meegespeeld via http://www.visapeople.com en na 3 of 4 keer meegedaan te hebben zijn we dan uiteindelijk als winnaar uit de bus gekomen.
#72 - 28-09-2004, 08:29 uur

tornedoo

cool ;D
#73 - 28-09-2004, 20:27 uur

tornedoo

maar ja weer dat zeflde probleem! je moet het bij hun de aplication invullenop paier en niet via internet, ik haat dat!
#74 - 29-09-2004, 19:20 uur

tornedoo

ik wou zeggen hetzelfde probleem!
#75 - 29-09-2004, 19:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15