Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reële kansen VS na winnen Greencard Loterij

Discussie gestart

B-man

Sandy_US, uit je berichten kan ik opmaken dat je behoorlijk twijfelt of jullie nu wel of niet mee moeten doen gezien jullie huidige situatie.

Het is natuurlijk ook zeer moeilijk, niet te lang wachten maar ook niet te snel toeslaan. Meestal is je eerste ingeving de juiste en volgens mij is die bij jou dat je nog even moet wachten totdat je wat meer zekerheden hebt. Het is op dit moment nog niet ideaal in de VS als het gaat om werkgelegenheid en de sociale voorzieningen zijn natuurlijk een stuk minder dan in Nederland. Het is niet een beslissing die je zomaar "even" neemt natuurlijk. Je laat alles hier achter en zult daar alles opnieuw moeten opbouwen en het laatste wat je dan wil is beginnen zonder baan en een beperkte financiele buffer. Je zult hoe dan ook flink moeten aanpoten in het begin en dat kan inderdaad inhouden dat je zelf ook zal moeten werken maar denk eerst goed na of je dit wel echt wil/kan. En wat betreft die IT-markt, die is natuurlijk niet meer wat het geweest is maar ook dat trekt wel weer aan, het is dus niet zo dat je man daar onmogelijk een baan vindt hoor.

Misschien is het beter om nog maar een jaartje te wachten met meedoen en in die tijd alles nog eens goed op een rijtje te zetten en misschien zelfs de financiele buffer nog wat te vergroten. Het is nooit onmogelijk om de grote stap te zetten maar neem die dan wel zo overdacht en voorbereid als mogelijk is. Amerika is tenslotte ook groot geworden met mensen die vanuit o.a. Europa zonder enige zekerheden naar de VS verhuisden om daar de American Dream waar te maken.

Always hang on to the American Dream!!!

B-man

P.s. je zei dat je al een idee had waar je eventueel wilde wonen, mag ik vragen waar dat is?
#16 - 04-11-2005, 15:03 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2005, 15:06 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

Misschien een hoop vragen, maar ik praat niet zo vaak met DV deelnemers LOL

Maar wat is nu doorslaggevend in de keuze in welk gebied je gaat vestigen uiteindelijk. Is dat familie of vrienden, werkgelegenheid, een gunstige huizenmarkt of gewoon waar je graag wil wonen vanwege de omgeving...


Als wij mee zouden doen, en zouden winnen, zouden we ons eerst in Lakewood, CA vestigen. Daar hebben we nl onderdak, een sponsor en gezien het familie-netwerk de meeste kans op een baan.

Het lijkt me, dat als je nog geen vooruitzichten hebt op werk oid, dat je dan eerst gaat dáár waar je de meeste kans maakt. Het is tenslotte dan bloedserieus, dus de mooie omgeving komt m.i. op de tweede (derde, vierde) plaats.

Kijk maar naar Cheif; die is eerst in de buurt van Chicago begonnen, terwijl hij daar helemaal niet wil wonen. Nu heeft hij de kans om zich te vestigen waar hij dat wil, in Colorado.

Ander voorbeeld; Heivalido is verliefd op Florida, heeft daar al ooit gewoond en heeft daar contacten. Hij heeft zich dus gevestigd dáár waar hij het liefst woont én waar hij de meeste kans op werk heeft. Hun eerste uitzichten op een goedbetaalde baan waren toen ze aankwamen niet zo best. Dus zijn ze hun eigen bedrijf begonnen en redden het nu goed. Ik ben trots op ze!

Wouter is min of meer op de bonnefooi gegaan, maar hij is vrijgezel. Hij heeft ècht de gok gewaagd, en gewonnen: eerst is hij op een Summercamp gaan werken (dat had hij al ooit eerder gedaan), nu heeft hij een hele goede baan gekregen bij United, en dat binnen (ik dacht) een half jaar! Ik ben ook trots op Wouter!

En voordat Cheif zich benadeeld voelt: dat ik trots op jullie ben, moge duidelijk zijn  ;)
#17 - 04-11-2005, 15:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Dat is inderdaad een zeer moeilijke vraag om te beantwoorden. Het is natuurlijk leuk om ergens te wonen waar je vrienden/familie in de buurt hebt maar als je daar geen werk kan vinden....

Het is leuk om ergens te wonen omdat je daar makkelijker werk vind maar als dat in een staat is waar je niet kunt aarden en vergaat van eenzaamheid...

Probeer voor jezelf een lijstje te maken met 3 dingen die jij echt belangrijk vind en en probeer daar een balans in te vinden. Je kunt nooit (bijna nooit) alles hebben maar een mooie tussenweg is natuurlijk wel mogelijk.

B-man
#18 - 04-11-2005, 15:12 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

androb

zoals ik al eerder op een ander deel hier schreef, kijk ik toch eerst of ik met een green card op zak misschien bij mijn eigen werkgever kan blijven. en daarmee bepaald die dus mede mijn plek waar ik ga wonen. maar wij hebben ook niet echt een bepaald gebied waar we het liefste heen willen. We zijn immers alleen op vakantie geweest en dat is altijd anders dan als je er echt woont. Okay in New Orleans voelde ik me echt niet happy maar daar heb je voorlopig ook niet veel te zoeken lijkt me.
#19 - 04-11-2005, 15:28 uur

Chiefram

Ja we denken er veel over na Chiefram, maar wanneer ben je nu klaar voor zoiets hè?
Hoe bereid je erop voor, hoe ken je je kansen en schat je deze reëel in … Vermoeiend soms - Zoals waar ga je wonen. Baseer je die keuze op de omgeving of werkgelegenheid of een betaalbare huizenmarkt (noem maar wat) – Ik heb wel mijn voorkeur waar ik wil wonen, maar het is daar vrij duur wonen volgens mij …

En stel dat je een financiële buffer hebt om het eerste jaar van te leven, hoe gaat het dan verder.  We komen hier in Nederland al moeilijk rond met één inkomen, hoe willen we het dan daar redden, zonder sociale zekerheid. Je hebt minder rechten als je net binnenkomt, maar betaald wel dezelfde belastingen.  Je hebt geen ziekenfonds, huursubsidie, bijscholing, begeleiding,  geen US werkervaring enz. Verzekeringen zijn duurder.  Ik heb begrepen dat het leven in Amerika duur kan zijn en het minimum loon laag ligt. Te laag eigenlijk om van te leven..  Volgens mij als éénverdiener (is dat een woord?) zal je het niet redden daar met een groot gezin..  Of ben ik nu de enige die mijn kop hierover breekt …

Overigens ik heb twee dagen geleden jouw log gelezen, ‘het verhaal van een DV2004 winnaar’ (daar heb je niet een direct vervolg op toch?) – Heel informatief en boeiend geschreven.. Het hele traject wat je hebt doorlopen. Wat een geld komt daar overigens nog bij kijken.  Ik was al langer op zoek naar logs over DV winnaars, dus leuk dat ik die van jou heb gevonden.  

Je bent er klaar voor als je gevoel zegt dat je weg wilt uit Nederland en iets anders wilt doen met je leven.

Zo is het bij ons ook gegaan. Wij hadden alles in Nederland, twee mooie en nieuwe auto's, een mooi nieuw en groot huis, een goede en heerlijke baan (ik mis mijn werk in Nederland (kollega's en klanten) nog het meest) en twee a drie vakanties per jaar naar (meestal) de USA...

Maar dit was het... Dit was mijn 'laatste' baan en zo moesten we dan maar gaan doorleven tot we dood gaan; nog 40 jaar misschien???

Toen kreeg ikhet benauwd. Ondanks wij een heel goed leven hadden in Nederland, wilde ik niet nog 40 jaar jaar blijven wonen. Ik wilde iets anders,een nieuwe uitdaging, helemaal opnieuw beginnen met een totaal nieuw leven heel ergens anders in een totaal andere omgeving.

Ja, dat kost je zowat alles wat je hebt opgebouwd, maar toen realiseerde ik me dat alles wat wij hebben opgebouwd in 40 jaar alleen maar materialisme is: geld, meubels, bezittingen en financiele zekerheden!

Sorry, maar daar laat ik mijn leven niet van afhangen. Ik wil ook genieten van mijn leven, dingen zien en ervaren, zoals natuur, omgeving, etc... Ik merkte dat ik me gelukkiger zou voelen in een verlaten en uitgedroogde woestijn ergens in Arizona, zonder werk of inkomsten of wat dan ook en wonend in een afgetrapte trailer. Ik heb niets of niemand nodig, maar daar zou ik me gelukkiger gevoeld hebben dan in ons 'paleisje' in Nederland, waar je geen kant meer uit kon.

Tja, dan moet je alles maar opgeven voor je droom; anders komt het er nooit van.

Mijn droom was om in Fort Collins, Colorado te gaan wonen. Dat was wat ik wilde, omdat ik me daar altijd tijdens de vakantie thuis voelde. In iedergeval, als het maar in de staat Colorado was.

Alleen ging het anders. De familie van mijn vrouw woont in Illinois. Haar broer wilde zijn zus bij hem hebben en hij bood mij werk aan om in zijn bedrijf als bedrijfsleider te komen werken. Hij zou ons opvangen als we in Amerika zouden aankomen, etc, etc, etc... dus wij hebben (stom achteraf) naar hem geluisterd en zijn zodoende in Illinois terecht gekomen...

Ok, was wel even makkelijk in het begin, maar ik wilde helemaal niet bij hem werken in zijn bedrijf. Ik had hele andere plannen met mijn leven dan in de verhuisbusiness te gaan. Ook vind ik Illinois te 'plat' en te saai en hier (met name waar wij wonen in Highland Park) draait alles om geld, geld en nog eens geld. Iedereen rijd in dure auto's en woont in onbetaalbare huizen. Op zich niet erg, als de staat nog wat leuks te bieden heeft qua natuur, maar hier leeft men indoors, omdat er gewoonweg geen outdoors is!

Tja, dan kom je er achter dat dit niet is waar je wilt wonen en al helemaal niet dat dit is wat je voor ogen had toen je Nederland wilde verlaten. Dan had ik net zo goed in Nederland kunnen blijven wonen.

Vandaar dat ik op een gegeven moment hier thuis zat en er achter kwam dat ik toch naar mijn lieveling staat Colorado wilde verhuizen. Zo gezegd, zo gedaan: 23 november gaan we weer 2000 kilometer verderop wonen: Colorado!

Ik doe vanaf nu alleen maar wat ik wil doen met mijn leven en niet meer wat anderen mij vertellen te moeten doen. Ik wil genieten van de omgeving, elke weekend iets leuks doen en alle nationale parken zijn in de buurt! Alleen al de Rocky Mountains National Park is slechts 6 mile van ons huis vandaan! Kun je zelfs naartoe lopen als ik wil! Snap je?

En werk? Ach, maakt me niet uit. Ik wil werken waar ik het naar me zin heb. Ik heb hier werk naar mijn zin, maar zodra het niet bevalt, stap ik op en ga wat anders doen, iets dat ik wel leuk vindt.

Die laatste 40 jaar in mijn leven wil ik leven zoals ik wil. Materialisme laat ik mijn leven niet meer beinvloeden. Genieten van alles om je heen en doen wat ik wil is wat ik voor de rest met mijn leven wil doen.

Gelukkig denkt mijn vrouw er ook zo over, ook al had die in het begin haar angsten en twijfels... Ik merk nu hier in de USA dat ze ook niet meer zo materialistisch meer is, als in Nederland.

Het vervolg op het verhaal (Immigratieverhaal) is mijn web-log zelf, dat dagelijks wordt bijgehouden. Als de tijd het een beetje toe laat (in verband met de verhuizing enzo), dan verwacht ik in de maand december ook een vervolg verhaal in de vorm van een terugblik op het eerste jaar... dus leevoer is er zometeen voldoende!

:)
#20 - 04-11-2005, 16:07 uur

Sandy_US

Nieuw!
Sandy, uit je berichten kan ik opmaken dat je behoorlijk twijfelt of jullie nu wel of niet mee moeten doen gezien jullie huidige situatie.

P.s. je zei dat je al een idee had waar je eventueel wilde wonen, mag ik vragen waar dat is?

Hi,

Nou eigenlijk twijfel ik niet, ik weet zeker dat we deze keer niet meedoen : ))
Het is op dit moment gewoon niet realistisch om ons hart te volgen. Maar goed dat kan over een paar jaar anders zijn. Als ik kijk waar we vijf jaar geleden stonden en waar we nu staan en wat we in die 5 jaar hebben opgebouwd, dan geloof ik dat we er over een aantal jaar wel aan toe zijn.  Mijn man blijft zich ook ontwikkelen binnen de IT wereld met opleidingen (certificerings trajecten). En ik sta min of meer op het punt om weer aan een opleiding te beginnen. (of het ook relevant is voor Amerika, weet ik niet)  

Ik ben erg geboeid door verhalen van immigranten en winnaars van de DV Lottery .. Vooral de overwegingen die zij hebben gemaakt en de obstakels die zij zijn tegengekomen in het hele immigratie proces. Maar ook het opstarten van een nieuw bestaan in de US.   Vandaar ben ik  blij met de reacties en zowiezo al het leesvoer op dit forum.

P.s. Om je vraag te beantwoorden waar ik graag zou willen wonen, dat is aan de Oostkust. Ik ben verliefd op Virginia, met name de omgeving Vienna of Alexandria. Maar bijv. wat zuidelijker, in Richmond zit je ook nog aardig centraal. Mijn man trekt naar veel meer gebieden. Californie trekt hem bijvoorbeeld ook …


Het is leuk om ergens te wonen omdat je daar makkelijker werk vind maar als dat in een staat is waar je niet kunt aarden en vergaat van eenzaamheid...

Probeer voor jezelf een lijstje te maken met 3 dingen die jij echt belangrijk vind en en probeer daar een balans in te vinden. Je kunt nooit (bijna nooit) alles hebben maar een mooie tussenweg is natuurlijk wel mogelijk.

Daar ben ik het helemaal met je eens – Uiteraard is werk belangrijk, maar als dat inderdaad in een plaats is waar je niet kunt aarden en vereenzaamt.. dat zou ik niet trekken. Ik weet nu dat ik niet overal zou kunnen wonen bijvoorbeeld. Als we ooit die stap zouden wagen, dan zouden we zeker een goede gezonde middenweg moeten vinden.

Ik doe vanaf nu alleen maar wat ik wil doen met mijn leven en niet meer wat anderen mij vertellen te moeten doen. Ik wil genieten van de omgeving, elke weekend iets leuks doen en alle nationale parken zijn in de buurt! Alleen al de Rocky Mountains National Park is slechts 6 mile van ons huis vandaan! Kun je zelfs naartoe lopen als ik wil! Snap je?

En werk? Ach, maakt me niet uit. Ik wil werken waar ik het naar me zin heb. Ik heb hier werk naar mijn zin, maar zodra het niet bevalt, stap ik op en ga wat anders doen, iets dat ik wel leuk vindt.

Ik heb er respect voor, hoe je je hart hebt gevolgd (en nu weer om naar Colorado te verhuizen).  Voor jullie was het natuurlijk ook nogal een beslissing en risico, aangezien je hier alles heel goed voor elkaar had.
Tja, wij geven onze droom niet op  – Wij geloven dat dromen je niet zijn gegeven om je te frustreren.  Zo wie weet ; ))
#21 - 04-11-2005, 20:18 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2005, 20:45 uur door Sandy_US »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15