Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe ben je in Amerika beland?

Discussie gestart

BibiS

Na het verhaal van Johan gelezen te hebben ben ik nieuwsgierig hoe anderen in Amerika beland zijn...

Door de liefde? Of middels school/stage/studie? Of op andere manieren? Ben benieuwd naar andere verhalen van gemigreerden...

Hoop dat jullie bereid zijn het e.e.a. te vertellen...vind het namelijk razend interessant!
#1 - 27-02-2011, 22:07 uur

BibiS

Helaas kan ik zelf niet beginnen met een verhaal! Niemand zin of tijd om zijn of haar verhaal te delen?
#2 - 01-03-2011, 23:22 uur

Jez

Volgens mij hadden we hier al een topic over. kan het alleen zo snel niet vinden...........
#3 - 01-03-2011, 23:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

BibiS

Ja ik had ook al gekeken of er een topic over was maar kon het zo niet vinden vandaar... Naja ik hoop dat er nog wat mensen zijn die het willen delen  :)
#4 - 02-03-2011, 11:37 uur

Yessica

Ik weet niet hoe lang je wil wachten, maar ik hoop volgend jaar wel een verhaal voor je te hebben  ;)
#5 - 02-03-2011, 14:22 uur



BibiS

Haha ik vind t prima ;) Das in ieders geval 1 verhaal :D!
#6 - 02-03-2011, 18:09 uur

Pieter79

*Vakantie Amerika
*Relatie met Amerikaanse
*Verloofd
*Twee jaar later getrouwd in US
*Sindsdien het land niet meer uitgeweest (alweer bijna 2 jaar)

Dat is mijn verhaal in het kort, maar ik denk dat je dat al wist a.d.h.v. mijn berichten hier op het forum.

Gr. Pieter
#7 - 02-03-2011, 23:07 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Naar de VS vertrokken in juni 1976 nadat ik geen vaste aanstelling had gekregen als leraar Engels op een middelbare school (Purmerend). Op een journalistenvisum. Twee jaar later een persbureautje opgericht met een kennis van me. Advertentie in de krant en toen er geen legale werkeloze Nederlandse journalisten in de VS bleken rond te lopen, groene kaart gekregen. Paar jaar later met een Amerikaanse getrouwd (die ik in een taxi in Washington DC was tegengekomen). In 2003, toen de Nederlandse wet werd veranderd, Amerikaan geworden en Nederlander gebleven

Zoon van 27 die vanaf ongeveer z'n geboorte (in Manhattan) ook een Nederlands paspoort heeft naast z'n Amerikaanse.
#8 - 03-03-2011, 02:02 uur

BibiS

@ Bgroeneveld: Wat een interessante verhalen... ben wel benieuwd of je zoon ooit interesse in Nederland heeft getoond in de zin van de taal en eventueel studeren of wonen? Of is hij een rasechte Amerikaan ;)?

@ Pieter79, jou verhaal klinkt ook erg romantisch Pieter, geen behoefte je vrouw NL te laten zien?

#9 - 03-03-2011, 20:24 uur

bgroeneveld

Zoon spreekt een paar woordjes Nederlands, maar verstaat het redelijk. Niet echt een talenknobbel, hij zegt wel te willen (om met oma te kunnen praten), maar het komt er niet zo van.

Maar hij is wel trots op dat paspoort. En als hij ooit gegijzeld wordt en de kapers vragen of hij Amerikaan is, kan hij zeggen g***verdomme, nee! En met z'n Nederlandse paspoort zwaaien. Hopelijk zal het nooit gebeuren, maar hij is er in ieder geval klaar voor!
#10 - 04-03-2011, 03:35 uur

BibiS

Haha goed voorbereid dan :D! Naja met Engels/Amerikaans kom je in de wereld en dus ook tijdens je gijzeling waarschijnlijk verder als met Nederlands ;)! Ben je nog vaak terug gegaan naar NL op vakantie of bij familie op bezoek?
#11 - 04-03-2011, 09:59 uur

bgroeneveld

Ongeveer 1 keer per jaar/2 jaar naar Europa, soms ook naar Nederland soms niet.  Mijn moeder is regelmatig gekomen, maar mijn zus 2 keer in 35 jaar, mijn broer nooit.
#12 - 05-03-2011, 20:25 uur

BibiS

Mmm... niet zo vaak in NL dus... Maar het is ook heerlijk om elders in Europa op vakantie te gaan.... Hoop dat er nog meer mensen hun emigratie verhaal willen vertellen...?
#13 - 10-03-2011, 11:16 uur

Yessica

In de thread "geld en pensioen" vroeg je naar de huidige status van mijn emigratieplannen, het is allemaal erg prematuur, maar je bent zo enthousiast dat ik je even op de hoogte zal brengen van de stand van zaken  8)

Mijn Amerikaanse vriend is marinier en heeft tot september 2012 een opdracht in Napels, Italië. Hij woont daar dus nu en ik ga per 1 augustus bij hem wonen, in la bella Italia dus. Ik had nooit gedacht ooit nog in Italië te gaan wonen, maar als ik met de liefde van mijn leven via die omweg naar Amerika kan, hoor je mij niet klagen  :)  Ik ben dus niet om opportunistische redenen bij hem, maar echt omdat ie mijn soulmate is.

Maar goed, we moeten ons eerst nog verdiepen in hoe het allemaal zit als ik als partner meega, hoe het zit met visaprocedures, hoe lang het duurt voordat mijn greencard rond is nadat we zijn getrouwd etc. etc. Genoeg informatie op dit forum, maar ik moet het eerst eens allemaal lezen op mijn gemak, heb ik nog niet echt de tijd voor genomen. Ik heb al gezien dat het enkele maanden kan duren, maar omdat we toch in Italië wonen kunnen we toch gewoon samen zijn. Vermoed ik  :)

Dus... nog niets concreets te melden tot nu, maar de eerste stappen zijn wel gezet  :)
#14 - 05-04-2011, 09:21 uur



BibiS

Klinkt goed... Idd ff goed uitzoeken... Moet zeggen dat ik al veel in italie geweest ben en stiekum zit bella italia ook in mn hart hoor. T neemt minder ruimte in als de usa maar goed... Wens je veel succes met t uitzoekwerk en echt lief dat je ons op de hoogte stelt!
#15 - 05-04-2011, 12:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15