Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe ben je in amerika gekomen??

Discussie gestart

Chiefram

Helaas ken ik ook iemand die altijd meedoet omdat ze het leuk vind, maar nu al weet dat ze nooit zal gaan. Zoiets maakt mij best wel een beetje pissig. Het slaat kant nog wal.  :-[

Hoe vaak heeft ze nu al meegedaan, en hoe vaak is ze door de eerste selectie gekomen?

Hoevaak ze heeft meegedaan weet ik niet, maar gewonnen heeft ze nog nooit gelukkig...
#16 - 13-12-2004, 18:04 uur

Jackiebean

You lucky bastards!  :P

Degene die mee doet voor de lol is trouwens echt een bastard verdomme! >:(
#17 - 31-12-2004, 02:11 uur

heivalido

Nee, koop dan gewoon een staatslot ofzo, als je zonodig aan een loterij moet meedoen  >:( >:(

Heb je daar al wel eens wat gewonnen dan??  ;) :P

Maar deelname aan de DV lottery is wel uitsluitend bedoeld voor die mensen die ook daadwerkelijk naar de US willen emigreren.  Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die, als het dan eenmaal zo dichtbij komt, bang worden en alsnog afhaken en dat is dan ook zonde, begrijpelijk maar zonde, maar als het goed is gaan ze dan wel weer gewoon verder naar het volgende lotnummer. Maar het is dan wel jammer als jij diegene bent die geen nummer heeft en misschien dat nummer had kunnen hebben.
#18 - 02-01-2005, 10:33 uur

gary787

Weer terug naar het onderwerp:
Mijn vrouw is US staatsburger en op basis daarvan heb ik mijn green card gekregen. Ik woon hier sinds 2001..

Wat de staatsloterij betreft, ik kocht een oudejaarslot toen ik afgelopen week even in Amsterdam was en won niet de geplande 20 miljoen.. Maar 65 Euro is ook niet verkeerd  ;D
#19 - 02-01-2005, 14:23 uur

Norbert

Nou, dan heb je meer geluk gehad dan ik. Ik heb slechts vijf euro gewonnen.
#20 - 02-01-2005, 14:33 uur

heivalido

En dat is dan weer beter dan de 0 euro die wij gewonnen hebben met de lotto  :'(
#21 - 02-01-2005, 17:37 uur

gary787

Tja, alleen overmaken hierheen doe ik niet - dat kost minstens 15 euro  provisie voor de %$#@@# bank... :-\
#22 - 02-01-2005, 19:45 uur

heivalido

ja, leuk is dat he, die @#!*" banken.  Die vragen echt kapitalen voor internationale transacties.
#23 - 02-01-2005, 20:27 uur

visuar

Ik heb wel 20 euri gewonnen dit jaar (eigenlijk vorig jaar, hihi). Daar moet ik in de states wel mee rond kunnen komen ;D hahahaha
#24 - 03-01-2005, 13:16 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Yartac

Ik heb mijn man ontmoet op het internet... dat klinkt zo vrselijk oud en cliche  ::)

Anyway, hij is 19 nu, ik ben 22.. wij zijn afgelopen November getrouwd in Alabama, nadat ik in September het land in ben gekomen met mijn fiancee visa.

Klinkt zo makkelijk, is het niet! De aanvraag van het visa was niet makkelijk, hij was 18, nog in school en had geen werk,gelukkig hebben zijn ouders de papieren ingevuld voor het affidavit of support... phew.

Juli 2003 ben ik voor het eerst naar de VS gevlogen, we kenden elkaar al een tijd via het internet en telefoon gesprekken... ik bleef 3 weken... ging terug en werd gek zonder hem... ik heb mij studie gestopt, ben terug gevlogen in september en bleef daar 3 maanden! in die tijd hebben we het visum aangevraagd.... hij is nog 2 weken naar nederland gekomen en in de zomer nog 2 maanden (hij is met mij naar mijn medical en mijn interview geweest... en omdat hij mee kwam werden er niet zo veel vragen gesteld of het wel een "echte" relatie was haha.. dat konden ze zo wel zien!) Samen afgelopen September terug gevlogen naar de VS en nu dus getrouwd :)

Ik moet m'n greencard en work permit nog aanvragen... ik wacht op een uittreksel van het geboorte register uit Nederland :/ ben zo stom geweest m'n origineel in mn visa aanvraag te doen >.<

In totaal heb ik hier nu een maand of 8 gewoond, heb niet eens een Nederlands accent en ben al erg in geburgerd... ik heb nu al moeite met Nederlands  ;D het was gaaf toen ik het land in kwam.. de man van immigratie moest vragen wie de amerikaan was en wie de immigrant.. hij kon het verschil niet horen tussen mij en Ray (hubby) haha
#25 - 09-01-2005, 00:59 uur

heivalido

zo oud en cliche is dat trouwen met een internetfriend toch ook weer niet??? Ik heb mijn vrouw ook via the world wide web leren kennen en na vakanties in Florida in 2000 en 2002 hebben we besloten te gaan emigreren. Wij zijn hier trouwens wel speciaal voor getrouwd, zodat bij winst van de ene, de andere gewoon ook mee zou mogen. En dat is nu dus ook het geval. In Maart vertrekken wij naar Spring Hill, Florida.
#26 - 09-01-2005, 22:51 uur

stinger

ik heb nu al moeite met mijn Nederlands................




sorry hoor maar ik wordt hier altijd niet goed van!!
ikzelf woon al 5 jaar op een eiland in de Caribbean en spreek al 5 jaar alleen maar Engels,en werk al 5 jaar lang met alleen Amerikanen,maar moeite met mijn Nederlands??Absoluut niet hoor.

Stinger
#27 - 18-01-2005, 22:04 uur

Chiefram

Wij hebben vrienden die al 30 jaar in Canada, BC wonen en thuis alleen maar Engels spreken onderling. Dat is makkelijker, zeggen ze.

Maar als wij op bezoek komen dan schakelt de hele familie perfekt over naar het Nederlands en ook de post die ze ons sturen doen ze in foutloos Nederlands.

Met praten hebben ze wel een accent, maar dat lijkt me ook wel logisch na zoveel jaren.

Ook een goede Nederlandse vriendin van ons woont al meer dan 25 jaar in California. Die ken geen enkele Nederlander daar en spreekt, schrijft en denkt alleen maar in het Engels.

Als die met ons spreekt of schrijft, dan heeft ze (bijna) helemaal geen accent. Heel vaag kun je het horen dat ze uit Amerika komt...

Ik heb een nichtje die is 1 jaar in Duitsland geweest voor stage. Ze moest voor school 1 jaar in Keulen werken in een winkel, om haar Duits te verbeteren.

Na dat jaar kon ze geen enkel woord Nederlands meer spreken en begrijpen en moest ze zoeken naar woorden in het Nederlands en sprak ze alleen maar Duits tegen iedereen in de familie.

Ik hoef zeker niet te zeggen hoe belachelijk dat ze zich bij iedereen heeft gemaakt maakt met haar kinderachtige en aandachttrekkende gedrag...

 :P
#28 - 19-01-2005, 18:55 uur

Jez

We zullen wel last van een generatiekloof hebben, Chief ;D
Ik begrijp het Nederlands van nu (vooral geschreven) ook niet meer; zal er wel te oud voor zijn.............
#29 - 19-01-2005, 21:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

NY3083

Ik woon zelf ( nog ) niet in de VS, maar heb ook mijn partner via het Internet gevonden, op een messageboard van een rockband, en na zo'n 8 maanden wist ik wel zeker dat zij het helemaal was voor mij ( gelukkig was het ook wederzijds  ;D. Grappig dat er zoveel mensen elkaar via het Net hebben gevonden.
Mochten we ook de grote stap maken zal het waarschijnlijk ook via trouwen gaan of via een Fiancee Visa.
#30 - 19-01-2005, 23:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15