Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp met emigreren! H1B of I-140?

Discussie gestart

bsizbo63

Hallo,

Mijn naam is Brayn en ik ben 18 jaar oud. Ik zit op dit moment nog op het mbo en rond de opleiding ICT-Beheerder op niveau 4 af, hierna wil ik heel graag verder op het HBO met Informatica.

Na dat ik klaar ben met deze opleiding en het HBO, als alles goed gaan, in zo'n 5 jaar wil ik héél graag naar Amerika emigreren. Ik heb zelf al heel wat opgezocht en snap het allemaal wel, maar ik ben alsnog toch in de war. Kan iemand mij helpen?

Het liefst wil ik een permanent resident hebben door een greencard(I-140) te regelen, maar dit lijkt mij heel moeilijk. En hoe werkt dat dan? Ik ga voor ''Employment based immigration''

Ik wil graag in Amerika gaan werken als IT Professional/Computer Engineer, maar hoe gaat dat? Moet ik eerst hier vanuit Nederland een bedrijf vinden die mij wilt aannemen, en regelt dan de werkgever het meeste? Of kan ik beter voor een tijdelijke H1B visa gaan, zo ja, werkt dat dan ongeveer het zelfde? (Werkgever vinden etc..)
#1 - 22-08-2015, 13:56 uur

Pieter79

Als naar Amerika emigreren echt is wat je wil dan zet in op alle opties die je hebt. Ook heel belangrijk, eigenlijk het allerbelangrijkste, is om je HBO studie af te maken. ICT is een erg goede richting met heel veel werkgelegenheid, ook in de toekomst.

In Nederland kan het zeker helpen om bij een werkgever te werken met Amerikaanse zusterbedrijven. Je zou dan eventueel met een transfer naar de States kunnen, maar ik geloof dat dit niet permanent is. Mijn ervaring is dat het lastig is om bedrijven te vinden die zomaar een buitenlander aannemen. Ik weet dat er in India uitzendbureaus zijn waar Amerikaanse bedrijven zaken mee doen om mensen op werkvisum naar de States te sturen, maar ik geloof niet dat ik die in Nederland gezien heb.

Andere mogelijkheden zijn om je in te schrijven voor de Diversity Lottery of om zoek te gaan naar een Amerikaanse partner. Alle mogelijkheden zijn te vinden op uscis.gov

Succes,
Pieter
#2 - 22-08-2015, 16:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15