Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huwelijk Chicago in Nederland

Discussie gestart

x-aphrodite-x

Hey mensen,

Ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand jullie mij kan helpen. Als iemand in Amerika (chicago) is getrouwd, maar nu in Nederland woont, is het dan daadwerkelijk zo dat als die persoon het huwelijk in Nederland niet erkent, dat hij voor de Nederlandse wet niet getrouwt is. En dus in Nederland gewoon kan trouwen? Is het dan ook zo dat hij eigenlijk alleen in Chicago getrouwd is, en niet in anderen landen?
Ik wil graag over deze situatie wat informatie vinden, ik hoor van verschillende mensen dat dit wel zo is. Dat het huwelijk gewoon niet bestaat hier in Nederland, en ik geloof dat zeker ook wel. Maar ik wil er wat informatie over, zodat ik me er een beetje in kan verdiepen.
Ik kan er helemaal niets op internet over vinden namelijk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs,
#1 - 10-10-2005, 11:23 uur

wjsliedrecht

Als je legal getrouwd bent in de USA of welk land dan ook, dan is dat ook in Nederland bindend.

#2 - 14-10-2005, 16:31 uur

Dusza

Wat een gekke redenering, dat een huwelijk alleen maar geldig zou zijn daar waar je het aangegaan bent... Heb je enig idee waar die mensen zich op baseren, die je zoiets vertellen?
#3 - 14-10-2005, 22:45 uur

ejb

Wat inderdaad wel zo is is dat je je huwelijk in Nederland in moet laten schrijven wil je er hier rechten aan kunnen ontlenen. Volgens mij (ben hier niet compleet zeker van) is het ook hier verder wel een wettig huwelijk, stel dat je hier met een ander gaat trouwen (zonder dat 'andere' huwelijk te ontbinden) in er volgens mij dus bijvoorbeeld welk spreke van bigamie...
#4 - 15-10-2005, 01:26 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15