Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

I-129F approved!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (K-1 visa for fiance(e))

Discussie gestart

Pieter79

Medical examination zojuist achter de rug. Als ik géén reactie krijg is alles goed en kan ik wat dit betreft zonder zorgen naar het interview. Hier een korte samenvatting van hoe de Medical Examination eruit ziet:
-Documenten afgeven aan assistente, inentingenboekje bekijken waarna je hoort welke spuiten je nog gaat krijgen (als je vroeger alles hebt gehad krijg je nu waarschijnlijk alleen maar de DTP à 35 euro)
-2 Pasfoto's (Amerikaans formaat) afgeven
-Paspoort laten zien
-Bloed prikken
-Vragenlijst invullen samen met doktor
-Met stethoscoop naar longen en hart luisteren
-Bloeddruk opnemen
-Hartslag opnemen (met vinger op pols)
-Dan gaan liggen waarna er op verschillende plaatsen op de buik wordt gedrukt, wat hij onderzoekt weet ik niet
-Met een lampje wordt er in je ogen gekeken
-Lengte meten
-Gewicht
-Spuit(en) zetten die je nog mist

Dan moet er nog een X-ray van je longen gemaakt worden. Dit is ongeveer een kwartiertje lopen, een kleine 1.5 kilometer van de doktor. Bij de doktor krijg je een formulier dat je bij de Jan van Goyen Kliniek moet afgeven in verband met de X-ray. Ook hier moet je weer je paspoort laten zien. Zij sturen de foto naar de doktor en als je niets meer hoort tot je interview dan weet je dat je medisch in orde bent. Al met al ben je met de hele medisch keuring ongeveer 2 uurtjes bezig. Als je met de auto gaat dan zou ik die parkeren onder het Museumplein, lekker dichtbij waar je moet zijn (ook als je naar het US Consulaat moet voor je interview).

Het enige dat ik er aan overgehouden heb is een licht pijnlijke linkerbovenarm, hier is de DTP spuit gezet!!

Gr. Pieter
#16 - 26-02-2009, 16:48 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Fisherman

Hey Pieter,
Wat super dat het medical exam achter de rug is :afro:! Hopelijk heb je het interview ook snel en is alles rond voor je vertrek!

Zo te lezen gaat het medical exam er heel anders aan toe in Nederland :o,ik heb het in de US gehad en veel dingen zoals die X-ray en dat kwartiertje lopen waar jij het over hebt heb ik niet gehad,ik was in een half uurtje klaar met het hele exam! Het lijkt erop dat ze hier in de US niet zo nauw kijken in de praktijk (net zoals alle andere immigratie dingen)  ;).

Heb jij geen HIV test moeten doen?? Of was dat het bloedprikken :-\? Dat moest ik hier wel en dat is 1 van de belangrijkste punten hier van het medical exam!
Heb je nog profijt gehad van je inentingenboekje?

Groeten Jeroen
#17 - 26-02-2009, 17:42 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 17:46 uur door Fisherman »

Salis

Hoi!
Ik lees deze thread met veel interesse want onze I-129f is op 24 februari approved! Eindelijk kwam er een einde aan het wachten (we hadden op 14 oktober de eerste 'Note of Action' ontvangen). Ik woon in Belgie, dus hopelijk komt alles snel in Brussel aan nu. Ik moet mijn vaccinatie records nog ergens zien op te vragen... Heel spannend allemaal, nog veel succes Pieter!
#18 - 26-02-2009, 22:29 uur
I love New England, it's wicked awesome.

Pieter79

@Jeroen: Het interview is over ruim 2 weken, als het daar allemaal in één keer lukt dan moet het helemaal goedkomen! Wel apart dat het in Amerika zelf heel anders gaat met je medical dan hier... Als je nog in het buitenland bent (vanuit Amerika gezien) dan nemen ze blijkbaar liever het zekere voor het onzekere. Inderdaad, het bloedprikken is nodig voor de HIV test en nog een aantal andere punten die ze moeten controleren. Het inentingenboekje van vroeger heeft zeker geholpen omdat ik anders nog enkele spuiten nodig had gehad. Op zich is dat geen groot probleem, maar het kan aardig in de papieren lopen omdat sommige injecties blijkbaar 150 euro per stuk kunnen kosten. Het gewicht en lengte hebben ze natuurlijk nodig voor hun biometrical database, met het lampje in mijn ogen was misschien wel om de kleur van de ogen te checken. Hopelijk krijg ik de komende week geen bericht meer van de doktor, want dat zou betekenen dat er iets mis is... :o Als het allemaal goed gaat hier dan moeten we er in April maar eentje op drinken!! :)

@Salis: Leuk dat je ook in dezelfde visa procedure zit. Bij mij duurde het minder dan 10 dagen voordat ik de consulaat papieren thuis had nadat de I-129F aanvraag approved was. Weer 10 dagen later had ik m'n medical al achter de rug en blijft er niets anders over dan het interview zelf nog. Na het interview krijg je je paspoort waarschijnlijk 1 of 2 dagen thuis afgeleverd, indien alles OK natuurlijk ;)
Zoals ik al schreef is het handig als je je inentingenboekje nog ergens kunt vinden en meebrengen. Miisschien kun je de records bij je eigen doktor nog opvragen?! Heb je trouwens ook al je trouwdatum vast staan of wacht je eerst rustig je visum af? Jij in ieder geval ook nog heel veel succes gewenst, laat weten hoe het allemaal afloopt!

Gr. Pieter
#19 - 27-02-2009, 19:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

RuCaJas

Hallo Pieter, dus het was allemaal goed gegaan met parkeren? Fijn dat deze stap weer achter de rug is.
Pp naar de volgende!
Succes ermee!
Groetjes,
Ruud en Carola
 patriot
#20 - 28-02-2009, 20:33 uur

thieske

(just) One (more) small step for (A) man

succes en maak iets moois van je huwelijk!!!
#21 - 08-03-2009, 10:54 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Pieter79

Nog even een kleine update: ik heb vandaag nog net op tijd de genotariseerde brief van mijn Amerikaanse werkgever gekregen die ik morgen kan laten zien om te bewijzen dat ik me financieel staande kan houden.
Maar in ieder geval, morgen is dus de grote dag!! :D

Gr. Pieter
#22 - 16-03-2009, 21:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Net terug van het consulaat: Jaaaaa ik heb m'n K-1 visum!! Hopelijk wordt het paspoort deze week een keer teruggestuurd, dan heb ik tenminste tastbaar bewijs :)

Eén onderdeel minder waar we ons nu dus géén zorgen meer over hoeven te maken.
#23 - 17-03-2009, 18:35 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

hdeweert

Van Harte gefeliciteerd
Harm
#24 - 17-03-2009, 19:11 uur

Wop

Gefeliciteerd!!  patriot patriot patriot patriot
#25 - 17-03-2009, 20:13 uur

thieske

Congratulations!!!
#26 - 17-03-2009, 23:37 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Pieter79

Thanks allemaal... M'n paspoort is trouwens nog niet binnen :o
#27 - 19-03-2009, 19:59 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Stefan_USA07

Hi Pieter,

Das een goeie zaak man, alles fijntjes geregeld!  Het is even geleden dat ik op deze website ben geweest maar ik herrinerr jouw situatie nog.  Wanneer ben je begonnen met de aanvraag, allemaal net op tijd begonnen met alles zo te zien!
Hoe ga je dat doen met die werkverklaring, als je de VS inkomt dan kun je toch niet gelijk werken na de bruiloft (adjustment of status)?  Of heb je de garantie dat ze je een baan aanbieden zodra het allemaal rond is, dat is wel super relaxt natuurlijk.

Mijn I-130 is net goedgekeurd en heb net de start gemaakt met het aanvragen van mijn permanente verblijfsvergunning.  Hopenlijk zit ik met een maand of 3 in Chicago!!
Anyway, misschien plaats ik zelf min update wel hier als mensen geinterreseerd zijn.

Hey, veel succes in de States en veel geluk met je toekomstige vrouw :)

Stefan
#28 - 20-03-2009, 13:39 uur

Fisherman

Hey Pieter, 

Gefeliciteerd :afro:! Nog een paar weekjes en dan kom je deze op,wat gaat dat snel he ;).

Groeten Jeroen
#29 - 20-03-2009, 18:51 uur

Salis

Proficiat met je K1 !! Het is soms een hele lijdensweg, vooral die periode tussen de NOA1 en de NOA2, je kunt niet meer doen dan afwachten en hopen dat het allemaal niet te lang duurt. Maar eenmaal de NOA2 binnen is, komt er plots enorme vaart achter :-)

Ik had op 24 februari de NOA2 gekregen (per email), op 25 februari had de NVC onze 'case' al. Op 5 maart heeft de NVC ons dossier per DHL naar Brussel gestuurd, waar hij op 7 maart is aangekomen. Op 12 maart kreeg ik formulieren toegestuurd van de ambassade, die ik dezelfde dag nog teruggestuurd heb. Ook meteen een afspraak voor het medisch onderzoek gemaakt, dat op 19 maart heeft plaatsgevonden. Ik had de keuze tussen 3 dokters: Antwerpen, Brussel of Luxemburg. Ben naar Antwerpen gegaan (Verversrui 34), de dokter heeft wat bloed genomen, vroeg hoe lang ik was en hoeveel ik woog (heeft hij niet zelf nagemeten/gewogen) en heeft een formulier ingevuld met persoonlijke en vaccinatie gegevens. Na het betalen van 40 euro (voor het bloedonderzoek) moest ik voor de X-Rays een stukje lopen naar de Italielei. Dit kostte 30 euro (op het formulier stond 25, maar dit is ondertussen dus al 30). Ik moet vervolgens zelf mijn resultaten ophalen bij de dokter, dus moet nog een keer naar Antwerpen afreizen. Dan betaal ik nog voor het consult plus eventuele inentingen (misschien varicella).  Ik dacht eigenlijk dat ik alles gewoon in een keer kon doen, maar nee dus.

Ondertussen heb ik ook bericht gekregen dat mijn interview op 28 april plaatsvind! Ga waarschijnlijk begin mei naar de States. Het plan is om dan snel na aankomst in Vegas 'alvast' te trouwen, zodat ik meteen de adjustment of status kan aanvragen, en, heel belangrijk, mijn workpermit kan aanvragen. Het 'echte' huwelijk zal dan de tweede week van juli moeten gebeuren, maar we zijn nog steeds op zoek naar een locatie. 
Maar als ik maar eenmaal terug bij mijn vriend ben, de rest interesseert me nu even niet zo veel! Ik heb 2 jaar in Providence, RI gestudeerd en we woonden toen al praktisch samen. Heb hem en de States erg gemist, dus kan niet wachten tot ik weer terug ben  >:D
#30 - 21-03-2009, 18:43 uur
I love New England, it's wicked awesome.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15